39. Az angyalok hanyatlása, avagy a V-k

14 2 0
                                    

Yokohama, Dokk maffia központja, E/3 POV

Madách Imre kijelentése elérte, hogy az egész terem elnémuljon és kitágult szemekkel nézzen a magyar férfire, aki egyszerűen csak tovább iszogatta a kakaóját, mintha semmi sem történt volna, ami említésre lenne méltó. Hosszú percek teltek el, így némán, mielőtt az egyik Nyugatos meg nem unta a dolgot és meg nem törte a csöndet.

- Jó, nem tudom elképzelni ezt a beszélgetést. - Rázta meg a fejét Karinthy Frigyes.

- Hát nem volt nagy beszélgetés, csak felvette a telefont én meg közöltem, hogy: "Hé, ha itt akarsz tartani váltsd le a szakácsot!" - Vonja meg a vállát Madách.

- És erre mit reagált? - Tudakolja kíváncsian József Attila.

- Ennyire szarul főznek? - Ismétli meg a nemzet biztonsági alakulat vezetőjének a kérdését a Nyugat feje. - Én meg rávágtam, hogy fogalma sincs mennyire. - Legyint egyet a magyar férfi. - Aztán közölte velem, hogy nem tudja leváltani a szakácsot, én meg feltettem neki a kérdést. - Hallgat el a férfi.

- Milyen kérdést? - Tudakolja Mori, mikor még percek múlva se folytatódik a történet és a Nyugat úgy viselkedik, mintha ez a kijelentés teljes kerek magyarázat lett volna a helyzetre. A maffia főnök kérdésére Madách Imre csak elvigyorodik és kuncog egyet, majd megkomolyodnak a vonása. A melegség eltűnik a tekintetéből és olyan kisugárzása lesz, hogy attól szinte mindenkit kirázna a hideg.

- Mennyi kell élve? - Fordul vissza a bögréjéhez a férfi.

- És mi volt a válasza? - Jön egy halk hang, nem is igazán tudni honnan hosszú és nyomott csendben töltött percek múlva.

- Kinyílt az ajtó és kivezettek az utcára. - Emeli meg a vállait a magyar férfi. - Aztán visszajöttem és csináltam egy kakaót. Oh, apropó! - Nyúl be a zsebébe a férfi, majd kihúz belőle egy kis cetlit és körbenéz a szobában. - Jenő, ezt add oda az illetékesnek és mondd meg neki, hogy a főnöke felmentette a munka alól. - Jegyzi meg, mire a tengerész kalapos férfi feláll tiszteleg egyet és átveszi a cetlit, mielőtt elhagyná a termet.

- Maga honnan ismeri azt az embert? - Jön a rideg kérdés Fyodor szájából.

- Melyiket? - Vigyorog Madách Imre, akin tisztán látszik, hogy direkt játssza megint az ostobát.

- A nemzetbiztonsági egység fejét. - Fintorodik el az orosz férfi, a magyar viszont csak legyint egyet.

 - A képességhasználó sok emberrel megismerkedik a hadseregnél. - Magyarázza Madách.

- Mennyire ismeri? - Jön a következő kérdés és Fyodor szemei összehúzódnak.

- Azt akarod tudni, hogy tisztában vagyok-e vele, hogy ő a kis "V"-k vezetője? - Ahogy a kérdés elhagyja a magyar férfi száját, mindenki meglepetten néz a párosra. - Vagy, hogy tisztában vagyok-e a képességével? - Folytatja Madách, majd sóhajt egy nagyot. - Tudom mi a képessége, de ez nem fontos dolog. Kevesebb olyan ismerősöm van, akinek nem tudom, mint olyan akinek tudom. - Néz le az asztallapra, majd szélesen elvigyorodik. - És igen tudom, hogy ő a volt kis csapatod vezetője.

- A saját nemzetbiztonsági alakulatunk akar minket elpusztítani? - Tágulnak ki a tigris fiú szemei.

- Nem tudom mit vagy így meglepődve, minden állam ezt csinálja. - Szólal meg Petőfi.

- De... - Kezd bele Atsushi.

- Igaza van. - Torkolja le a japán fiút Dazai. - Én viszont arra lennék kíváncsi honnan tudta, hogy ő az ötök vezetője? - Néz gyanakodva a magyarra a férfi, viszont Madách csak elmosolyodik és a Nyugat egy bizonyos tagja felé fordul, mozdulatát pedig mindenki követi.

- Rajta volt a léghajó gépén. - Vonja meg a vállát Selma. - Az ötök minden tagjának neve ott volt. Amúgy egész jól állunk, az ötből kettő a mi oldalunk áll, kettővel Imre haver, az ötödik meg... - Itt a nő elfintorodik. - Ő meg, ő. - Mondja végül.

- Mégis miről beszél kisasszony? - Tudakolja egy széles mosollyal Dazai, mire a nő kérdőn néz Madách Imrére, aki csak biccent egyet, aminek hála a nő vesz egy mély levegőt és lehunyja a szemét.

- Az ötök, avagy az Angyalok Hanyatlása, egy eredetileg öt főből álló terrorista szervezet, egy bizonyos Kamui nevezetű ember vezetése alatt. A szervezet tagjai mind áldottak. - A nő szeme a pillái alatt úgy mozognak, mintha egy számítógép képernyőjét nézné. - Bram Stoker, a Halottak Hercege, ír származású. Az áldása neve ismeretlen, egyedül annyit tudni róla, hogy vírusszerűen terjed és élőhalottakat készít. Fyodor Dosztojevszkij, a Patkányok a Holtak házában vezetője, orosz származású. Az áldása Bűn és Bűnhődés, használata ismeretlen, érintéssel öl. Nikolai Gogol, a Bohóc, ukrán származású. Az áldása A köpönyeg, egyfajta portál harminc méter távolságig működik élő és élettelen tárgyakon is. A csoport vezetője, Kamui, a Szamuráj, a Száz arcú ember, Ochi Fukuchi, japán származású. Az áldása Tükör Oroszlán, megszázszorozza a kezében tartott fegyver erejét. A csapat utolsó tagja egy bizonyos Sigma nevezetű egyén, aki a Lebegő Kaszinót irányítja. Áldása Információ Csere, érintéssel képes egy saját információt megosztani a kívánt személlyel, egy a kiválasztott személytől származó információért cserébe. - Mondja a nő, majd nyitja ki a szemeit.

- És ő honnan jött? - Kérdezi kíváncsian Bulgakov, egy pillanatra felnézve a virágkoronáról a kezében, amit éppen Margarita szépítget. Selma viszont komoly tekintettel néz szinte teljesen maga elé, mielőtt megszólalna.

- Egy oldalt elloptak egy bizonyos könyvből, erre az oldalra megírták egy ember létezését, ez a bizonyos ember nem más, mint az Angyalok Hanyatlásának ötödik tagja, a Lebegő Kaszinó vezetője Sigma. - Jelenti ki a hölgy, mire a Nyugat egy emberként fordul Michael Ende felé, aki csak pislog maga elé.

- Most miért nézitek mind őt? - Tudakolja Dazai, de a Nyugat nem is foglalkozik vele, csak azt figyelik, ahogy Michael Ende felkönyököl az asztalra és rideg tekintettel megszólal.

- Selma drága, az nem volt véletlen ott, hogy ki volt, aki megírta? - Jön a kérdés, mire a nő megrázza a fejét.

- Sajnálom Michael, ennyit találtam, az oldal jelenleg Kamuinál van, csak ezt tudom. - Mondja a hölgy szomorúan, mire Michael csak biccent egyet, majd Fyodor felé fordul.

- Melyikőtök írta meg? - Teszi fel a kérdést.

- Valószínűleg Kamui volt, vagy valamelyik embere. Sigma már akkor az  Angyalok Hanyatlásának része volt, mikor csatlakoztam. - Vonja meg a vállát az orosz, a német férfi pedig fintorogva bólogatni kezd.

- Miért érdekli ez magát annyira? - Tudakolja Dazai rideg tekintettel, mire Michael Ende felé fordul.

- Azért fiatal ember, mert ahhoz, hogy egy embert hihetően és teljesen élettel együtt meg írjon valaki, úgy hogy utána képes legyen saját döntéseket hozni, ahhoz nagyon jól kell fogalmazni. A lap csak úgy működik, ha koherens, ami rajta van. Találkozni akarok azzal, aki képes volt egy élő, lélegző embert alkotni vele. - Magyarázza a német, majd összefonja maga előtt a karjait. - Mellesleg fogalmam sem volt róla, hogy embert is tudok készíteni. Apropó, Imre, ezt nekem miért is nem mondtad? - Néz komolyan a mellette ülőre, aki kitárja a kezeit.

- Nem kérdezted és azt mondtad, ne kotyogjak bele, hogy használod a képességed. - Védekezik a magyar férfi.

- Azért erről jó lett volna tudni. - Forgatja meg a szemeit Michael Ende.

- A maga képessége a Könyv? - Tágulnak ki Fyodor szemei, mire a német elmosolyodik.

- Mondhatja így is. - Vonja meg a vállát a kérdezett.

- Ez lehetetlen. - Tágulnak ki Dazai szemei is.

- Mit gondoltak miért akarta Agatha ennyire, hogy mellé álljon? Michael képessége nagyon különleges. - Mosolyog a mellette ülőre Madách Imre.

- Mégis milyen képesség az, ami valóságot teremt egy könyvből? - Jön a kérdés szinte ugyanabban a pillanatban Dazai és Fyodor szájából, ami eléri, hogy a német férfi szélesen elmosolyodjon, mielőtt megszólalna.

- A végtelen történet.

Bungou NyugatOnde histórias criam vida. Descubra agora