Keyifli okumalar dilerim...💙
Derya 8 yaşındayken
"Anne ne oluyor neden ağlıyorsun?"
Annem hiçbir şey demiyordu. Sadece ağlıyordu. İyi ama neden? Az önce kapımız çalmıştı ve üç tane adam gelmişti. Bidakka bu babamın giydi üniformaydı. O da böyle şeyler giyerdi birkaç kere görmüştüm. Babam da gelmişti o zaman!
Hemen annemin yanına koştum boşuna ağlamasın diye. "Anne neden ağlıyorsun bak babamın arkadaşları geldi. Babam da gelmiştir kalk hadi!"
Annem hiç bir şey demiyor sadece ağlıyordu. Kapıdaki adamlar da bana hüzünlü gözlerle bakıyordu. Buna bir anlam veremesemde yanlarına gittim."Ben sizi biliyorum babamın arkadaşlarısınız çünkü onunda böyle üniforması vardı. Babam geldi değil mi?"
Bana hiç bir şey demediler sadece üzgün gözlerle baktılar. Daha sonra önde duran adam bana yaklaşıp diz çöktü.
"Derya, baban..." nefes alıp devam etti "Baban gelmedi , çünkü o bir kahraman ve kahraman arkadaşlarının yanına gitti o da."
İyide babam ben varken neden arkadaşlarının yanına gitmişti. "İyi ama ben onu özlerim. Ne zaman gelecek?"
Bana üzgün gözlerle bakıp devam etti "Gelmeyecek maalesef. Biz böyle kahraman arkadaşlarının yanına giden kahramanlara şehit deriz. Senin babanda şehit artık."
Şehit. Bu kelime ne ifade ediyordu hâlâ anlamamıştım. Ama hiç hoşuma gitmemişti. Birden ağlamaya başladım. "Ama ben özlerim onu. Yoksa Babam beni sevmiyor mu? Ben onu çok seviyorum ama."
"Baban seni çok seviyor. İlerde anlayacaksın ne demek istediğimi. Başımız sağ olsun."
Annemin arkamdan sesi gelmişti, zar zor konuşarak "Vatan sağ olsun." demişti. Bende annemin arkasına düşerek "Vatan sağ olsun."demiştim.
Ne demekti bu? Anlamamıştım bile. Babam bana bir keresinde " Canım kızım eğer bir gün olur da çok uzağa gider de gelmezsem sadece Vatan sağ olsun de tamam mı kızm? " demişti. Hiç önemsememiştim bile çünkü babamın beni bırakıp gideceğine inanmıyordum bile. Ama şimdi karşımda üç tane üniformalı adam bana bir daha babamın gelmeyeceğini söylüyordu. Evimizin üzerinden kocaman bir Türk bayrağı sallanıyordu.
Babam artık gelmeyecekti bunu er ya da geç kabullenmiştim. Ve gerçekten kabullendiğim zaman onun mezarının başında , Türk bayrağının altında toprağını kokladığım gündü. İşte o zaman çok daha iyi anlamıştım şehit kelimesinin ne demek olduğunu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bordonun Sevdası
Ficción GeneralSert, ciddi bir Yüzbaşının yüreğindeki tek sevdası Vatan sevdasıdır. Bu hep böyle gitmişti. Ta ki o güne o kadar. Ta ki Derya yı görene kadar... Bu sert, karanlık komutanı aydınlığına çekebilen tek kadın Derya... *** "Sen buraya gelirken sadece ken...