Topkapı Sarayı
Hünkar sefer kararı aldı ve veda için Hanedan Üyeleri ile Valide Sultan Dairesi'nde vedalaşıyordu. Sultan Mustafa: 'Kendinize iyi bakın Validem, Harem'im size emanet.' dedi. Gülnuş Valide Sultan ise: 'Merak etme aslanım, en iyi şekilde hem haremi hem devleti naiplik olarak yokluğunda yöneteceğim. Gözün arkada kalmasın.' dedi. Hünkar gülümsedi ve Şahuhuban Sultan'a bakıp 'Kız kardeşim, Hüsrev Paşa'da benimle gelecek, yokluğumda haremde kal. Ne olur ne olmaz.' dedi. Şah Sultan gülümseyerek 'Elbette Hünkar'ım.' dedi. Ardından Hünkar, Devrim Sultan ile göz göze geldi. Devrim'i ilk kez burada görmüştü ve oldukça etkilenmişti. Devrim'e derin bakışlarda bulundu ve bu bakışlardan Gülnuş Valide Sultan oldukça rahatsızdı. Gebe Gözdesi Bainca Hatun'da oradaydı. Hünkar, Devrimden öyle bir etkilenmişti ki Bianca ile az ilgilendi ve sefer için saraydan ayrılıp Lehistan'la olan savaşa yani Odessa ve Moldova civarına yola koyuldu.
Has Oda
Has Oda'ya Hünkar'ın gözdesi Bianca Hatun tahta hemen kurulmuştu. Devleti yönetmek için Has Oda'yı sahiplenmişti. Gülnuş Valide Sultan bunu duyar duymaz hatunu Gözdeler Katında odasına kapattırdı ve evlendirmek için lalalar ve derebeyleri ile görüşmelere başladı.
Has Bahçe
Gülnuş Valide Sultan, Lala Ahmet Paşa ile görüşmelere başlamıştı. Lala Ahmet Paşa, Edirne Valisiydi ve ayrıca valilik yolunda olanlara mektepte derste veriyordu. Lala 95 yaşındaydı. Gülnuş Valide Sultan:' Lala, seni severim, bu yüzden eğittiğim bir cariyeyi sana evlilik için hediye etmek isterim. Allah nikahınızı kabul etsin inşallah.' dedi. Lala Ahmet Paşa ise:' Beni çok mutlu ettiniz Valide Sultanım, 18 yaşında ki bir cariyeyi seve seve zevcem yaparım. Nikahı hemen kıyalım isterseniz.' dedi. Gülnuş Valide Sultan, Bianca Hatun'u evlendirmek istiyordu elbet fakat Hatun gebeydi. Çocuğunun düşmesi gerekiyordu. Yoksa gebe haliyle mi evlendirecekti? Ya erkek olursa? Ya şehzade dünyaya gelirse? O zaman çocuk gayrimeşru sayılacaktı. Fakat Hünkar Bianca'nın gebe olduğunu bilmiyordu. Valide Sultan haremde bunu öğrenen ilk kişilerden biriydi ve haremde ki cariyelerin ağzını sıkı tutmuştu. Bianca 95 yaşında ki Lala Ahmet Paşa ile evlendirileceğini öğrenir öğrenmez bebeğini düşürdü. Valide Sultan bu durumdan çok memnundu. Hemen düğünü ve nikahı yapıp Bianca'yı saraydan evlendirerek 95 yaşında ki Lala Ahmet Paşa'ya gönderdi. Artık Bianca Harem'de yoktu.
Cariyeler Taşlığı-Harem
Cariyeler kendi aralarında dedikodu yapıyorlardı. 'Kızlar duydunuz mu? Gülnuş Valide Sultan, Bianca Hatun'u saraydan evlendirip yollamış. Üstelik hatun gebe haliyle bebeğini düşürmüş. Şehzade doğurabilirdi. Yazık oldu hatun'a.', 'Ee, Gülnuş Valide Sultan'a meydan okuyanın sonu böyle olur.' diyordu cariyeler kendi aralarında. Devrim Sultan bu durumdan memnun kalmıştı. Bunun için haremde lokmalar döktürdü ve şerbetler dağıttı. Ağalar ve kalfalar, Devrim Sultan'ın Gülnuş Valide Sultan'dan izinsiz böyle bir emir vermesine pek şaşırmışlardı. Zira hiç kimse Gülnuş Valide Sultan'dan habersiz böyle bir şey yapamazdı. Şah Sultan bile helva kavurup cariyelere dağıtırken elli kere düşünürdü ve Validesine danışıp emrin Valide Sultan'ın vermesi gerektiğini savunurdu. Bu şerbet ve lokma dağıtımı Gülnuş Valide Sultan'ın kulağına gitti. Gülnuş Valide Sultan:' Bak şu İsveçli cadıya, benden habersiz nüfuzunu göstermek istiyor haremde. Kanadını kırmak lazım.' diyordu. Şah Sultan ise: 'Validem O size sadakat yemini etti. Öyle bir şeye cesaret edemez. Hele ki Bianca'dan sonra asla.' dedi. Gülnuş Valide Sultan ise: 'Haklısın kızım, ama gözümüz yine de onun üzerinde olsun.' dedi.
Şivenaz Hatun'un Dairesi-Harem
Şivenaz Hatun, casus olan ve saraya girip çıkan Yahudi sarraf ile sohbet ediyordu. Şivenaz: 'Gerekli maddi desteği sağlayacağız, hemen Anadolu'da ki farklı uluslardan milletleri ayaklanma ve isyan için teşvik edin. Ayrıca Araplara da bağımsızlık sözü verin ve onları da isyana teşvik edin. Bizde Mısır'dan bağımsızlık harekatı gerçekleştireceğiz. Cezayir ve Libya'yıda Fransa ve Papa feth edecek. Kafkasya'da ki küçük halkları da bağımsızlığa teşvik edin, buna ermeniler ve çerkezler de dahil. Ayrıca Balkanlar da Bulgar, Sırp, Boşnak, Hırvat, Yunan ve Rum çetelerini destekleyip bağımsızlık için teşvik et, Tüm masrafları ve desteği Rotschild'ler olarak ben sağlayacağım.' dedi. Yahudi sarraf hemen harekete geçti ve tüm Osmanlı'da ki adamlarına mektuplar yazarak onlara sinyali verecekti. Bakalım Osmanlı neyle karşı karşıya kalacaktı. Yahudi sarraf mektubu alıp gitti. Fakat Gülnuş Valide Sultan çok akıllıydı. Saray'a girip çıkan herkesin üzerini arıyordu ve mektupları eline geçirmişti. Fakat Şivenaz'dan olduğu belli değildi. Sanki Yahudi sarraf bir Paşa'ya yazdırmış gibi görünüyordu olay ve Gülnuş Valide Sultan derhal Yusuf Paşa'nın kellesini aldı. Şivenaz Hatun durumun ciddiyetini öğrenince isyan için mektuplar yazmaktan vazgeçti ve Osmanlı'yı nasıl bölebilirdi bunun için farklı yollar arıyordu. Bir sonra ki hamlesi ne olacaktı? Şivenaz Hatun yeni bir plan kurmuştu. Hanedanı içeriden parçalayacaktı. Hanedan parçalanırsa Osmanlı'da parçalanırdı ve Rotschild'ler amacına ulaşmış olurdu. Bakalım Şivenaz, Osmanlı Hanedanı üzerinde nasıl bir tesir kuracaktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Harem
Tiểu thuyết Lịch sửHarem 1 Bir Fransız köle olan Clara'nın Fransa Krallığı ve Osmanlı İmparatorluğu diplomatik ilişkilerini geliştirmek için Topkapı Sarayı'na hediye edilmesi ve kaderinin tamamen değişmesi söz konusudur. Entrikalarla dolu Saray'da türlü türlü oyunlar...