Chapter 55 🌹

1.2K 28 3
                                    

Wajah bersih anaknya yang sedang tidur nyenyak itu dipandang dengan perasaan penuh syukur dan gembira..Siapa sangka dia selamat melahirkan lutfan maalik walau tanpa suaminya di sisi.Teringat balik peristiwa itu membuatkan aisy tersenyum seorang diri di mana luth hampir pengsan melihat dia melahirkan luftan.Haish bertuah punya suami.Nama je ketua mafia !!

" sayang..yang kau senyum sorang sorang ni dah kenapa?" sergah luth sambil memeluk aisy dari belakang.Perut yang semakin membesar itu di usap lembut.Wajah anaknya yang sedang tidur di katil bayi itu di pandang dengan senyuman dibibir.

" tak..sayang cuma teringat dulu masa sayang lahirkan lutfan..sayang yang sakit byby yang nak pengsan kenapa?" soal aisy sambil menahan ketawa

" Tch.. takde hal lain ke yang kau nak ingat?" soal luth dengan pandangan tajamnya

" eh biarlah..itu dah jadi satu kenangan yang terindah tau buat sayang.." balas aisy dengan ketawa kecil.Muka cemberut luth di pandang dengan wajah mengejeknya.

" kau jangan sampai aku kurung kau dalam bilik ni sampai esok" ugut luth dengan pandangan nakalnya

" ish !! pervert la byby ni.. tak nampak ke sayang tengah sarat bawa anak byby ni.." jeling aisy sambil berjalan mendekati katil.Luth hanya mengikuti langkah sang isteri.Tak boleh berpisah langsung !

Dengan perlahan dia melabuhkan punggung di birai katil.Badannya di sandarkan di kepala katil bagi menghilangkan rasa sakit di pinggangnya akibat berdiri terlalu lama.

" kesian sayang byby ni ye..mesti lenguh..tula degil sangat nak buat kerja..aku dah larang kau still degil lagi nak buat kerja rumah" bebel luth sambil mengurut lembut pinggang sang isteri.Aisy hanya tersenyum mendengar leteran dari mulut luth.Macam mak mak je gaya si luth ni !!






Luwis yang kebetulan baru keluar dari bilik gym itu mula mencari bayang isterinya yang menghilang.Bunyi bising dari arah dapur menarik perhatiannya.Tanpa membuang waktu langkahnya dituju ke arah dapur yang tidak jauh dari arah bilik gym

" dear !! berapa kali i pesan..kalau nak apa apa panggil i " marah luwis sambil mendukung lessvina dari terus memanjat.Hampir luruh jantungnya melihat lessvina memanjat tinggi dengan berlampik kerusi tambah pula dengan tong kecil di atas.Dia yang melihat sudah gerun.

" ala..i just nak ambil keropok tu je...i taknak susahkan u" balas vina dengan muka cemberutnya

" u tak pernah susahkan i dear..i just risaukan u dan anak i..dah lepas ni i taknak dah u panjat panjat macam tu..hampir tercabut jantung i tau tengok keadaan u tadi" kata luwis sambil menggelengkan kepalanya dengan sikap degil lessvina.

" yela yela..sorry" ucapnya sambil memeluk erat pinggang sang suami.Cuba mengambil hati.
Luwis hanya tersenyum sambil membalas pelukkan sang isteri yang semakin manja itu.




" mana mamat tu takkan tak sampai sampai lagi" rungut jack sambil mencangkung menunggu kedatangan si dia.Pandangan orang orang di
airport itu dia abaikan yang penting dia sudah bosan menunggu rayden yang belum tiba.

Fareel hanya menjuling matanya ke atas melihat perangai jack yang tidak ubah seperti budak budak.Manakala aidan pula sudah terlena di samping fareel sambil membaringkan kepalanya di atas ribanya.Gara gara si aidan,fareel harus menebalkan mukanya dengan orang sekeliling yang asyik memandang ke arahnya.Lihat sahaja sosok tubuh yang paling dirindui olehhnya dengan cepat dia bangun dan berlari anak ke arah itu.Aidan tersentak gara gara kepalanya terhantuk dengan kerusi yang sedang dia baring.belakang kepalanya di usap lembut bagi menghilang rasa sakit yang mencucuk.Jack pula hanya gelak melihat aidan yang berkerut muka menahan sakit.

" aku rindu kau" ucap fareel sambil memeluk erat tubuh sasa itu

" aku pun rindu kau..rindu korang semua" balas rayden sambil mengusap belakang fareel

THE DEVIL BLOOD'S   (COMPLETED)Where stories live. Discover now