„Oh shiiiit, here we go again," prohlásí Viarnar, když už je guilda Knihovnomolů – to jsou korunní princezna Avindra, zloděj Viarnar, mág Alexander, léčitelka Iva a kdo-ví-co Ema IX. (určitě nenaháním slova navíc) – opět na další misi. „Nechápu, proč můj otec vyslal zrovna mě," stěžuje si princeznička. „Asi protože jsme hlavní postavy a pro čtenáře by nebylo dostatečně atraktivní, kdyby toho hajzla vystopovaly nějaké náhodné postavy," říká svou hypotézu Alex. „Vlastně je velmi udivující, že tě neobvinili z vraždy," podivuje se Viarnar, „tak se to většinou v příbězích stává."
„Ať žije naše nová korunní princezna Království dobra! Ať žije korunní princezna Avindra!" rozezní se trůnním sálem. V tom do něj vlítne Alexander, který v něm jako jediný chyběl. „Lidi, neuvěříte mi, koho jsem potkal," oznámí svým přátelům, než si všimne, že jsou všichni aristokrati v místnosti uklonění Avindře, která pláče. „Co to?" diví se. „Avindře zavraždili staršího bratra, teď je z ní korunní princezna," vysvětluje mu Viarnar. „Zavraždili?" zamyslí se Alex, „že by to udělal on?" „Kdo on?" zavzdychá žensky Ivo, protože se už neodehrává žádná kapitola a už to dál nemohl skrývat. „Potkal jsem dalšího teplouška, který slouží mé ženě," odpovídá Alex, „byl zrovna na odchodu." „A tos ho jako nemohl zabít?" řekne naštvaně Viarnar. „No, on zrovna zmizel, neměl jsem šanci ho zastavit," vysvětluje Alex. „Takže ty víš, kdo zavraždil mého synáčka?" přistoupí k guildě král Sextus Saturninus I. Alex přikývne. „Hmm," zamyslí se král, „vaše guilda již několikrát prokázala, že je všehoschopná, a také jste hlavní postavy. Běžte. Toho vraha vystopujte a přineste mi jeho hlavu!" „ROZKAZ!"
„Vlastně když tak nad tím přemýšlím," zastaví se Viarnar, „proč prostě nezabijeme Alexe a neřekneme, že ho zabil on?" „CO?" zděsí se Alex. „Jenom prdel," mávne rukou Viarnar a už zase pokračuje dál.
Naši hrdinové si to kráčí lesem. „Jak vlastně víme, že ten vrah utekl tudy?" zajímá se poprvé za jedenáct kapitol Ema o dění okolo sebe, i když nejde o jednu z příliš příležitostí jak zemřít. „Nevím," zarazí se Avindra a opět se všichni zastaví, „proč jsme šli vlastně sem?" „Řekl nám to autor knížky, takže ten vrah musel jít tudy," odpoví Viarnar. „Ah, tak to potom jo," už se zase rozejde Avindra.
· „Tohle je příšerné!" postěžuje si Sineád, „už tu pobíháme přes tři dny a pořád nemůžeme najít východ." „Na tom stejně nesejde," reaguje na ní její kamarád Ištván, „hlavně že mám dostatek prostoru v téhle kapitole." ·
Co to bylo za zvuk?
· Náhle guilda Wodpadrýdrů narazí na pětici podivných lidí – tří lidi, démona a černé elfky. „Super, další epizodní postavy, které mě chtějí připravit o moje řádky v kapitole," postěžuje si Ištván. ·
„Super, další epizodní postavy, aby tahle kapitola nebyla o ničem," zaraduje se Avindra, když spatří neznámé lidi.
· Moment, jak jako... NEZNÁMÉ? ·
No, jako neznámé.
· Však tyhle postavy potkaly hlavní postavy příběhu Příležitostí příliš: Přání poslední! Ištván Crooked a Sineád Keihään! Jak je nemůžeš znát? ·
Tak moment, tohle je ale příběh Poslední přání: Příliš příležitostí!
· No to teda není! „Proč se tihle dva vypravěči hádají a připravují mě o moje řádky? Však já jsem hlavní postava, musím být největší hvězda příběhu. Navíc, už dlouho jsem si nic nemohl zapsat!" postěžuje si Ištván. ·
ČTEŠ
Poslední přání: Příliš příležitostí!
Hài hướcPřáli jste si někdy přejít po smrti do jiného světa? No, Ema Straširybková ne. Ema je citově složitá a komplikovaná dívka, ostatně jako všechny v jejím věku (je jí 13 let), která se jednoho dne rozhodne skoncovat se svým životem. Ale věci tak úplně...