Kapitel 2

174 9 0
                                    

Nu var jag äntligen i stallet och skulle pyssla om min älskade Lady men något var fel hon stod inte i sin box. Jag gick snabbt bort mot kontoret för att fråga ridläraren var Lady är. När jag kom fram stod ridläraren där så jag frågade direkt om var Lady va. Ridläraren sa att Lady hade skadat hoven så att dom hade vart tvungna att åka till djurkliniken för att kolla på såret. Lady behövde stanna kvar för observation så hon kommer hem imorgon om inget annat sägs. (Samtal slut) Jag blev samtidigt lättad att hon inte va försvunnen men ledsen för att min älskling va skadad. Jag som hade tänkt att rida en mysig skogstur på den nya ridstigen. Men men jag kan putsa sadeln och tränsen innan jag åker hem så att hennes utrustning håller sig fin. jag gick bort till den nyrenoverade sadelkammaren där hennes saker hängde. Jag började att putsa alla delar noga på tränset. Jag tog sedan fram sadel och putsade alla delar. Jag tvättade till och med stigbyglarna så hela utrustningen matchade perfekt. Hon har en svart hoppsadel, ett svart träns med glittrigt pannband i vitt, ett par svarta free jumps och ett vitt rosa schabrak.

Det blev ganska kort men hinner inte skriva mer idag hoppas gillar detta och vill fortsätta läsa💕

Skriver nästa kapitel när jag har tio läsare👍

Är det sant?Where stories live. Discover now