KAMERALAR

1.1K 50 0
                                    

Bölüm Şarkı Önerileri ;

Bahjat : Hometown Smile
Model : Olmaz
Mavi Gri : Dünyanın En Güzel Kızı
Fly Me To The Moon
Can't Remember To Forget You

______________________________________

Sabah annemin hazırladığı harika kahvaltıyı yapıp evden çıktık. Yusuf işe geçmeden eve uğrayıp Civcivi çalışanlara teslim edecekti. Duru ve bense bu gün ki prova için kursa gittik. Trafik nedeniyle biraz geç kalmıştık ve çoklar çoktan gelmişti. Onlara ısınmalarını söyleyip, Duru ile hazırlanmaya gittim.

Salona geri döndüğümüzde çocuklar ısınmalarını yeni bitirmişlerdi.

-Evet kuğularım bu gün sizin danslarını çalışarak başlayacağız. Öğleden sonra diğer abla ve abileriniz gelecek ve kuğu gölü final balesi için prova yapacağız. Dedim.

Çocukların hepsi merakla etrafımı sarınca anlatmaya devam ettim.

-Bu gün biraz önemli. Çünkü bu günün tamamı video kaydına alınacak. Sonra uzman abi ablalarınız o videoları düzenleyip yarışma kuruluna gönderecek. Kuruldan geçersek başvuruya hak kazanırız. Bu nedenle bu gün en iyi danalarınızı yapmanızı istiyorum. Dedikten sonra çocukların tepkilerini incelemeye başladım.

Bariz hepsi fazlasıyla heyecanlanmıştı. Bir kaçının tedirgin olduğu başlarını eğip geri geri çekilmelerinden belliydi. Duru da tedirgin olanların arasındaydı. Derin bir nefes alıp biraz da onları sakinleştirebilmek için konuşmaya devam ettim.

-Ama bu durum bizi etkilemez dimi minik kuğularım. Videoları çekerken kimseyi görmeyeceksiniz bile. Hiç kimse dikkatimizi dağıtmayacak. Sizden biraz önce söylediklerimi unutmanızı istiyorum bu yüzden. Hepiniz harika dansçılarsınız. Her zaman nasıl dans ediyorsanız öyle yapın.

Minik balerin ve baletlerim hep bir ağızdan beni onaylasa da hala gerginlikleri sürüyordu.

Önce Duru ve yanında ki Elif'in yanına gittim. En küçükler ikisi olduğundan 12 yaş altı kategoride dansı onlar başlatacaktı. Zaten yoğun bir performansları yoktu. Yaşlarına ve fiziklerine uygun basit ama göz alacak hareketlerle başlayacaklardı. Sonra sahneyi kendi kategorilerinde olmalarına rağmen onlardan bir kaç yaş daha büyük olan ekip arkadaşlarına bırakacaklardı.

İkisini hafifçe öne ittirerek başlamaları için cesaret vermeye çalıştım. Duru bana dönüp gözlerime baktığında da gülümsedim ve göz kırptım.

İki balerinim iki farklı köşeye geçerek başlangıç pozunu verdiler ve ben de müziği başlattım.

Pile hareketi ile başladılar. Ve sonra ileri bir kaç adım atıp parmak uçlarında yükseldiler. Kendi etraflarında bir kaç dönüşten sonra fondu hareketi ve hemen ardından penche ve tekrar pile hareketi geldi. Bitiriş olarak da yerden bir ayak yükseğe sıçrayıp tekrar yere indikten sonra referans verdiler.

(pile: Kalçadan dışa çevrik iki dizi aynı anda bükme hareketi. Demi (yarım) ve grand (full) olarak ikiye ayrılır.
Fondu: Tek bacakta pile yapmak, yavaşça aşağıya doğru inmek.
Penche: Bir bacak arkada arabesque iken öne doğru eğilme ve arkadaki bacağın üst vücut eğilirken yükselmesi.)
(kaynakça : ogrenciblokları.net)

Basit bir kaç hareketi ki çoğunu barda çalışmaya alışıklardı, bu kadar iyi yapabildikleri için onları kocaman alkışladım ve müziği sonlandırdım. Bu sırada videomuzun çekilmeye başlandığını çocuklara söylememiştim bile.

-Harikaydınız. Dedim gülümseyerek.

Elif heyecanla yerinde sıçrayıp,

-Gerçekten başardık mı eğitmenim? Elemeleri geçebilir miyiz? Diye sordu.

KUĞU GÖLÜ BALESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin