غباء منك ان تكون حزين بسبب شخص يعيش حياته بكل سعاده...
سالم بدهشة: عمي سليم.
كامله بغيظ: سبني اكلمه انا ياولدي لازم...
سالم بحب: عمي سليم جه دارنا بعد سنين غياب ياما ولازم نرحب بيه.
كامله: لكن ياولدي..
سالم بجديه: عيب ياما في حقنا، تعالي معاي نرحب بعمي.
زينه: انا هطلع اطمن علي حنين واروح الجامعه.
كرم: وانا هجي معاكي اطمن علي حنين و هاروح المدرسه..
رحيق: انا هجي معاك اسلم علي عمي سليم.
في الصالون....
سالم بترحيب: مرحبا بيك ياعمي، اخيرا نورت دارك.
سليم بحب: غصب عني ياولدي.
رحيق بحب: اهلا وسهلا ياعمي.
سليم بحب: الله يسلمك يابنتي ويحفظك.
كامله بعتاب: طبعا نورت دارك ياسليم، لكن انا واخده علي خاطري منك.
سالم بسرعه: اكده ياما احنا اتفقنا علي اكده برضو.
سليم بحزن: أمك عندها حق يابني، انا اسف علي اللي حصل من بنتي، انا اللي غلطان اني ماضربتها من زمان وعلمتها الادب.
سالم بحب: خلاص ياعمي اللي حصل حصل ولكن...
سليم بسرعه: مفيش مرة تانيه ياولدي، انا حبستها في المخزن من امبارح ومنعت عنها تليفونها وعمرها ماهتشوف ضوء الشمس،غير لما ترجع لعقلها.
رحيق باستغرب: هو ايه اللي حصل لكل ده ياعمي.؟.
سالم بحب: مفيش حاجه يارحيق روحي اطمني علي حنين.
رحيق بشك: حاضر ياسالم.
بعد صعود رحيق...
سليم بحيرة: ليه ماعرفتها كل حاجه ياولدي.
سالم بجديه: مش عايز رحيق تقلق علي الاولاد ياعمي، غير اكده، عايز المحبه وصلة الرحم ترجع تاني زي زمان.
سليم بحزن: نفسي ياولدي، يرجع اخوك وولده ونتجمع زي زمان علي سفرة واحده ودار واحده.
كامله بحزن: يارب يرد غيبتك ولدي، انا اتوحشته جوي.
سالم بحب: انشاء الله ياما، وطبعا ياعمي لازم تتغدي معانا النهارد وياريت تجي كل يوم تتغدي معانا.
سليم بحب: ياريت ياسالم ياولدي، وما تقلق من سلمي، اناهربيها من جديد.
سالم بجديه: ده كان لازم من زمان ياعمي.
سليم بحزن: عارف ياولدي، اسمعني زين ياسالم انا تعبت من همها وكان نفسي في كبري اعيش مع احفادي لكن حتي ولدي محمد ماسلم من شرها،بسبب الغيرة من مراته، حرم يجي يقعد معايا، وانا كبرت ونفسي ارتاح.
سالم بحب: تقدر تطمن ياعمي،انا بنفسي هدور علي اخويا وهنرجع تاني زي زمان.
سليم فرحه: ربنا يصلح حالك ياولدي ويفرح قلبك زي مافرحت قلبي.
بعد شهر....
في لندن...
رحيم بجدية: جهزت كل اوراق الصفقه وجهزت الباسبور.جون بجديه: جهزت كل الاوراق ورجعتها كمان يارحيم والباسبور جاهز والرحله الساعه خمسة صباحا وحجزت الفندق وكله تمام.
رحيم بجدية: لو واجهت اي مشكله كلمني علي طول.
جون بحب: حاضر ياصديقي، انا هروح اجهز شنطتي، مع السلامه.
رحيم بحب: اتصلي بيا اول ماتوصل مصر وطمني عليك.
جون: تمام ياصديقي...
تاني يوم في المطار...
تقف هنا في صاله استقبال المطار وتمسك في يديها لوحه مكتوب عليه بالانجليزي" مرحبا مستر جون ".
هنا بغيظ لنفسها: الطياره اتاخرت اوي انا غلطانه اني وافقت اجي استقبل مستر جون،بقالي ساعة وافقه علي رجلي،اه يارجلي كان لازم يعني البس هيلز،اه كله من اختي مني قالتلي لازم اتشيك علي الاخر،عشان اشرف بلدي قدام الاجنبي،اه ياني ماله الكوتشي هياثر يعني...
👇طبعا الكلام بينهم بالانجليزي....
جون بجديه: انا اسمي جون والتون من لندن.
هنا بفرحه: انا هنا متولي موظفه علاقات عامه في شركه عدلي الدمنهوري، وجاي استقبلك.
جون بفرحه: اهلا ياانسه هنا، انا مش مصدق حالي اني دلوقتي في مصر، عايز اشاهد كل مكان في مصر واكل اكلات مصريه.
هنا بحيره لنفسها: هي الحكايه ايه بالضبط هو جاي يشتغل ولا جاي رحله.
جون بغيظ: انسه هنا فين السيارة هنفضل واقفين في المطار كتير.
هنا بسرعه: لا يا مستر جون السياره في الخارج هتوصلك للفندق ترتاح وبالليل هحضر لحضرتك فسحه حلو في شوارع مصر.
جون بفرحه: شكرا جدا ياانسه هنا...
أنت تقرأ
ويبقي العشق ❤...
Художественная прозаالجزء الثاني من رحيق 🦋... هل يستمر العشق رغم المسافات... موقوفه موقتا.... زينه سالم الابنودي:( ١٨ سنه) اولي طب فتاه صعديه محجبة بعيون خضراء وشفاه ورديه وبشره خامريه وشعر بني طويل، تحب عائلتها ولديها اخ واخت اصغر منها وتعشق الروايات الرومانسيه، نش...