A támadás napjának hajnalán négy diák tűnt el a kastély falai közül, három nappal később pedig Harry és Daniel megérkezett a Grimmauld térre. A mardekáros fiú visszautasította a zsupszkulccsal való közlekedés lehetőségét arra hivatkozva, hogy még vannak elintézetlen ügyei a hazaindulás előtt. Többek között beszélnie kellett háztársaival és bájitaltan mesterével, valamint az esetet követően égető érzés fogta el a könyvtárban való kutakodással kapcsolatban. Barátai hiányában foglalt egy üres kupét a Roxfort Expresszen, s az utazás teljes időtartama alatt olvasott.
Szünidejük második napján kisebb gyomorgörccsel kelt. Felöltözött, megpróbálta magába tuszkolni a Sipor által készített – egyébként ínycsiklandozó – reggelit, majd a neki sok sikert kívánó felnőttektől elbúcsúzva, Perselusba kapaszkodva elhoppanáltak a ház elől.
Egy óriási épület elé érkeztek. A férfi határozottan megindult, ő pedig követte. A hatalmas kapun belépve egy díszes előcsarnokba érkeztek, ahol Harrynek le kellett adnia a regisztrációját. Ezt követően átsétáltak egy tágas terembe, ahol a tanár elmondása szerint az elméletit fogják írni, és ahol most le kellett adnia két saját készítésű bájitalát. A kémcsőbe töltött anyagokat egy-egy előre kikészített fa tartóba helyezte, amik a szempillantás műve alatt eltűntek, miután visszahúzta a kezét.
- Nagyon gyors a rendszerük – közölte vele a varázsló. – A mintákat azonnal ellenőrzik és tesztelik, az írásbeliket pedig fél óra alatt kijavítják – magyarázta. – Az eredményeket hat napon belül kiküldik.
Húsz perccel később besorjázott a helyiségbe öt idős ember. A legvénebbnek tűnő közölte a jelenlévőkkel, hogy ők a vizsgáztatók, aztán felsorolta az első megmérettetésen sikeresen teljesítők neveit. A huszonhét aspiráns közül ketten nem mentek át a bájitalok tesztjén. Perselus időközben elhagyta a helyszínt.
- Foglaljanak helyet a névtáblájukkal ellátott helyen! – határozta az egyik női vizsgabiztos, s megvárta, míg valamennyien leülnek a padokba. – A tesztlapok kitöltésére százötven percet kapnak. Elkezdhetik... most!
Harry azon nyomban megfordította az írással lefelé fektetett pergameneket. Az első másfél oldalt teljes egészében egy kifejtős feladat fedte be. A második kérdéssor egy bőven RAVASZ szint feletti, trópusi kotyvalék összetevőinek listáját várta el tőlük. Harmadik próbatételként a Halál Esszenciájának sárkánypikkellyel elrontott változatát kellett elméleti síkon helyre rakniuk – a sebhelyesnek két komponens is eszébe jutott, így mindkettő esetet levezette a megoldásig. A negyedik több alfeladatot tartalmazott: az A-ban meg volt adva három hozzávaló, nekik pedig fel kellett sorolniuk minimum öt elixírt, melyek tartalmazzák mindazokat; a B-ben a „Hold-tinktúra" alkotóelemeinek összekeverési sorrendjét kellett meghatározniuk; a C-ben a sárkányvér Pótcsont-Rapidra gyakorolt hatását kellett részletezniük...
A fiú még az utolsó pillanatokban is körmölt, s miután lerakta a pennát, kissé aggódva, de elégedetten fújta ki magát. Negyed órás pihenőjüket olvasással ütötte el – azt a kötetet folytatta, melyet a vonaton bújt. Sok tekintetet érzett magán, de láthatóan senki nem merte megszólítani.
A szabadidő letelte után újra megjelentek a cenzorok, és a szószóló mágusnő ismételten sorra vette a továbbjutók neveit. Az elején hozzátette, hogy a teljesítményük szerinti rangsorban halad, de azt már nem fejtette ki, melyik irányból. Harry utolsó előttiként hallotta meg a nevét.
- A végső, gyakorlati feladat ez alkalommal rendhagyó lesz... A küldetésük: lepjenek meg minket! – tárta szét a karját, pufók arcán barátságosan bíztató mosoly ült. A résztvevőket ez mondjuk nem kifejezetten nyugtatta meg. – Összetevők színes skáláját találják a szomszédos szobában. Megkötés nincsen, egyedül arra kell figyelniük, hogy a végén a bájital mellé egy rövid jegyzetet is beadjanak munkájuk menetéről. Ha ez nem teljesül, kizárással büntetjük az illetőt – figyelmeztette őket a boszorkány. – Négy órát kapnak. Az idő... indul!
YOU ARE READING
What if...? - A másik út
Fanfiction1. tanév: "- Ollivander úr! - szólított meg a pálcást - Lehetséges volna, hogy az emberek ne tudjanak anyám varázspálcájáról? Az ilyesfajta titkok később még jól jöhetnek..." 2. tanév: "- Mit keres Ginnynél T. R. Denem, ma ismert nevén Voldemort füz...