•bab 14•

43 3 5
                                    

"Woi Ary,kahar.jomlah.kalini kita buat adventure satu kompleks shopping mall ni sama-sama"kata Qaisara.

"Boleh jugak.jomlah"Kata Aryssa lalu menarik tangan Kahar.Kahar mengikut langkah Aryssa apabila tangannya ditarik oleh kekasih hati.

"Ceee.Ada orang tu berpegangan tangan la"kata Qasrina yang ingin mengusik pasangan itu.Yang lain tersenyum lebar.

"Diam lah kau Qas"Jawab aryssa.mukanya memerah menahan malu.Telinga Kahar juga memerah.Aryssa menjeling tajam ke arah kawan-kawannya.Masing-masing meneguk air liur yang terasa pahit apabila terkena panahan mata tajam bak pisau oleh Aryssa.

"Ehh jomlah pergi menjelajah seluruh mall ni"kata Aless yang cuba menenangkan suasana canggung akibat panahan mata Aryssa.

"Jom"kata kesemua remaja itu kecuali Aryssa dan Kahar.Kahar menarik tangan Aryssa apabila Aryssa mula melangkah ikut remaja-remaja tersebut.

"Ryssa ok tak ni?"tanya Kahar yang berkerut risau memandang muka dingin Aryssa berubah menjadi kelat.Aryssa memandang kearah boyfriend dia lalu tersenyum manis.

"Ryssa ok cuma ada sikit perasaan marah ke manusia-manusia tak guna tu.Suka sangat usik Ryssa"Adu Aryssa manja kepada kahar.alang-alang dia tanya,aku buat manja sikit.Kahar menelan air liurnya apabila melihat keletah manja Aryssa.Comel lah budak ni.

"Jangey wak gitu yang.Jantung Kahar raso supo nok pecoh tahu dok?Doh lah mung tu comey doh pahtu mung wak Manjo gitu koho comey.Nok jah aku culik mung tahu dok?"(Jangan buat macam tu Sayang.Jantung Kahar rasa macam nak pecah tahu tak?Dah lah kau tu comel dah pastu kau buat manja macam tu makin comel.Nak je  aku culik kau tahu tak?)kata Kahar yang geram dengan kecomelan Aryssa.Aryssa mengecilkan matanya apabila mendengar apa yang dikatakan oleh Kahar.Ye lah Grandparents dia kan tinggal dekat kota Bharu Kelantan so dia reti cakap Kelantan lah walaupun dia lahir kat Amerika.

"Mung ni ke.kalu yo pun nok oyak gitu pasti ke aku tak reti nok kecek bahaso tu.ni mung gi kecek kelate.confirm aku pehe"(Kau ni kan.kalau ye pun nak cakap camtu pastikan aku tak faham bahasa tu.ni kau pergi cakap kelantan.confirm aku faham)kata Aryssa.Dia mengeluh kecil apabila melihat muka Kahar seperti baru menyedari bahawa grandparents dia tinggal dekat kelantan.Nak marah tapi kena sabar.

"Maaflah Ryssa.Kahar lupa lah"kata Kahar sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.Dia tersengih apabila melihat muka redha Aryssa.

"Dah lah jom kita pergi ikut diorang.kalau Ryssa layan Kahar makin jauh lah diorang tinggal kita"kata Aryssa lalu memegang tangan Kahar.Mereka berdua berlari menuju ke arah kawan-kawan mereka.

Kahar tersenyum melihat keletah keanakan Aryssa walaupun Aryssa tu dingin orangnya.Aryssa bermanja dengannya walaupun kadangkala Aryssa give her Cold shoulder for him when he need someone to share his problems.Aryssa sememangnya seorang yang agak dingin tetapi dia juga seorang yang setia,baik,pendengar yang baik, sentiasa mendengar masalah orang lain dan menolong kawan-kawannya yang dalam kesusahan.Kahar bangga dengan girlfriend dia.

"Kahar nak makan apa.Ryssa pergi belikan untuk Kahar"kata Aryssa,mematahkan lamunan Kahar.Kahar menggunakan kepalanya.

"Takpe biar Kahar je yang pergi beli.Ryssa nak apa?"tanya Kahar.

"Erm Ryssa nak KFC zinger burger dengan air coke"kata Aryssa manja.

Jantung Kahar berdegup kencang apabila terdengar suara manja milik buah hati pengarang jantungnya itu.Budak ni.Ada jugak kang aku kena heart attack kat sini.Sabar wahai encik jantung.Controlkan kau punya degupan tu.kang tak pasal-pasal aku masuk kubur terus.

"Kahar ok tak ni?"tanya Aryssa risau apabila Kahar tidak menyahut panggilan dari tadi.Kahar tersedar dari lamunannya.

"I'm ok love"kata Kahar.Kahar melemparkan senyuman manis kepada Aryssa.Ya Allah handsomenya kahar.ok aku tengah melting sekarang ni.

"Are you sure?I afraid that you are sick"kata Aryssa lagi.Harap ii boyfriend aku ni tak apa-apa.

"Yes baby"kata Kahar sambil mengenyitkan matanya.Aryssa merasakan pipinya memerah.Astaghfirullah kenapa lah mamat ni.Dia tengah goda aku ke sekarang ni.

"Ryssa nak KFC zinger burger dengan air coke kan.Jap Kahar pergi belikan untuk kita dua"kata Kahar lalu mengorderk makanan yang dipinta oleh Girlfriend nya itu.

Sesudah mengambil makanan,Kahar membawanya ke meja yang menempatkan Aryssa.Kahar memberikan makanan yang dipinta buah hatinya.

"Thanks love"kata Aryssa lembut.Kahar hanya menganggukkan kepalanya tanda sama-sama.Aryssa memberikan senyuman yang paling manis untuk Kahar.Kahar terpesona dengan senyuman mahal Aryssa.Ye lah memang sangat lah jarang untuk melihat senyuman yang paling manis Aryssa tu.Aryssa kan dingin orangnya.

"Sayang,jangan senyum macam tu.Kahar boleh kena heart attack tahu tak"kata Kahar sambil mengusap-usapkan dadanya.

Aryssa memberikan senyuman signature yang ala-ala bad girl itu.Well I'm bad girl you know.The girl who always have a plan how to kill someone.Maybe someone thought me as a psychopath but what can I do if my parents are mafia's.Their blood run in my body ok.So that's why I'm be a mafia.

To be continue.....

*************************
Korang mesti terbayangkan senyuman Aryssa kan.Well just imagine that Aryssa are you.What did you feel.happy right.Macam tu jugak yang Lya bayangkan dalam kepala otak Lya.oh ya.sila vote, comment and share ye.Kesiankanlah Lya.Dah lah Lya ni jarang dapat update sebab jarang main phone.Almaklumlah student kan.mesti kena study nak nak lagi exam nk dekat.So thankyou yang mana sudi vote comment and share tu.lya sayang korang

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 29, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The Kapla's SweetheartWhere stories live. Discover now