LEXA
ACUM PATRU ANI-Măcar Lexa nu întârzie la masă de fiecare data. Serios mamă,ar trebuii să iei atitudine în fața ipocritului ăluia.
Da. Fraza pe care i-o spune fratele meu mai mare mamei aproape în fiecare dimineață de doi ani de zile.
"Te rog frumos să nu îți jignești fratele,Michael. Are nevoie de timp." Îmi repet în minte cuvintele pe care mama urma să le spună.
-Te rog frumos să nu îți jignești fratele,Michael. Are nevoie de timp. Spune mama care pare,ca de obicei, jignită de atitudinea lui Michael față de Trevor.
Îmi doresc să fiu iar în pat. M-am săturat de discuția asta în fiecare dimineață. Trevor intârzie, Michael se enervează, mama pare jignită. Apoi Michael se ridică de la masă și pleacă la școală fără să mănânce. Mă întreb de ce a făcut mama mereu diferențe între noi. Parcă Trevor e singurul ei copil de la un timp.
-Mamă, spun eu, putem, te rog, măcar o zi, sa mâncăm și să plecăm? Serios,vom întârzia toți din cauza lui Trevor.
-Aoleu, nu și tu. Dacă nu-ți convine, pleacă și gata. Știi ce? Mai bine pleacă. Oricum nu ți se simte lipsa.
-Bine. Spun eu și mă ridic de la masă.
-Bine ca vorbesti urat cu Lexa, numai cu prințișorul tau nu. Il aud pe Michael inainte sa ies pe usa.
-Michael...
-Scutește-mă.
Aud scaunul tras și mă reped afară. Inspir aerul rece de septembrie. Când ajung la poartă realizez că mi-am uitat paltonul dar nici de-a naiba nu ma mai intorc. Imi scot castile din ghiozdan si mi le bag in urechi. Pun melodia "Symphony" a Zarei Larsson. E melodia la care eu și bunicul lucrăm acum. Abia aștept să merg la el după ore. Din toată familia, stiu sigur ca bunicul tine la mine.
Ajung la o brutărie și mă opresc să îmi iau ceva de mâncare. Opresc muzica din căști.
-Lexa! Aud o voce foarte cunoscută.
Mă întorc, cu punga de pateuri cu brânză într-o mână, și cu telefonul în cealaltă. Era Will, unul din prietenii lui Michael. Dar de ce mă striga? Ei niciodată nu vorbesc cu mine. Mă îndrept spre el. Deșii e cel mai scund din grupul lor, tot este impunător.
-Fratele tău mi-a spus să-ți dau ăsta. Spune Will si imi intinde paltonul.
-Și fratele meu poate să se certe cu mama dimineața dar nu poate să îmi dea singur un palton? Spun in timp ce bag telefonul în ghiozdan si ii smulg paltonul din mana.
-Eu doar..
-Faci ce-ti spune. Stiu. Toti faceti ce spune el. Ii tai eu vorba. Mersi. La revedere. Spun si mă îndepărtez de el.
-Cu plăcere. Cred.
Da. El e Michael. Mereu ii pune pe ceilalți sa facă lucruri pentru el. Si mie nu mi-e frica sa o spun pe fata. Pentru mine, oricum nu e fratele meu. Nu s-a comportat niciodată ca unul.
Imi continui drumul pana la scoala. Cum am ajuns am intrat glonț pe usile mari ale liceului. Am intrat in clasa, unde m-am așezat pe randul din mijloc, in a treia banca. Mi se pare un loc destul de bun ca sa nu fiu observata. Nu eram nici in prima banca la fel cum o fac cei care vor sa ii pupe in fund pe profesori, niciin ultima ca o antisociala sau o dezinteresata de scoala. Suna clopoțelul si clasa se umple imediat de elevi. Printre care si Trevor si Erika Fane. Cand o vad pe Erika, imi dau involuntar ochii peste cap. Nu pot sa o sufar pe fata asta, din simplul fapt ca exista. Nu merita atentia pe care o primește. Nu mi se pare corect faptul ca parintii mei o considera deja nora lor. E viata ei pentru Dumenzeu. Si se vede ca nu are ochi pentru Trevor. O interesează Michael. Si pe fratele meu o interesează fata asta mai mult decat lasa sa se vada.
La cinci minute dupa ce clasa se umple, intra si proful de matematica impreuna cu doamna directoare si un baiat.
-Buna dimineața,dragilor. Ne spune doamna directoare. Nu va rețin mult. El este Brandon Dharma. S-a mutat la liceul nostru si as vrea sa il primiti cum se cuvine. Mai mult decât atat. Are nevoie de cineva care sa il ajute sa recupereze materia. Se ofera cineva? Intreaba doamna directoare.
Un elev nou? Acum? Aproape in octombrie? Niciodată in istoria liceului astuia nu s-a întâmplat asa ceva. Desii parea dubios, baiatul asta e dragut.
Toata clasa tace si doamna directoare arunca bomba.
-Domnișoară Crist, doresti tu te rog sa il ajuti?
Firar sa fie de treaba. Trebuia sa fiu eu deșteapta. Bagamias..
Ma ridic in picioare si cu o voce de dulceață ii raspund
-Desigur doamna director,v-a fi placerea mea.
Apoi ma asez pe scaun si imi vine sa arunc banca la ce nervi am cand ii aud pe colegii mei cum șușotesc prin spate.
Mereu am tacut in fata tuturor din cauza lui Trevor. Daca as fii spus ceva la scoala,s-ar fii răzbunat acasa. Si e destul ce imi fac el si tata deja. Nu am nevoie de surplusuri.
Brandon se aseaza in spatele meu iar doamna directoare dă sa plece,dar nu inainte să completeze ziua care deja a inceput prost.
-A, nu uitati. Pana la finalul lunii octombrie trebuie sa va gasiti un partener pentru dansul de final de an. Zi frumoasa dragilor! Si pleaca
Nu imi fac griji pentru dans. Tatal Erikai si bunicul m-au invatat sa valsez. Ma îngrijoreaza partenerul. Cu cine naiba o sa dansez. Nimeni nu o sa vrea din cauza lui Trevor. Oare daca spun ca nu pot sa imi gasesc partener? Nicio sansa. Ori imi gaseste doamna directoare pe cineva, ori nu dansez. In ambele cazuri ies prost. Mai am inca timp. Poate pot sa il conving pe noul baiat. E dragut. E bine facut. Ori face sala, ori practica un sport. Ori ambele. M-am concentrat pe ora de matematică. Când clopoțelul a sunat, doamna profesoară ne-a dat tema si a plecat. Dupa care,clasa s-a golit instant. Mi-am strans si eu lucrurile si am iesit din clasa.
Ma indraptam spre urmatoarea ora cand l-am vazut pe Trevor pe hol impreuna cu "prietenii" lui. Nu aveam decat sa trec pe langa ei fiindca nu aveam pe unde altundeva sa o iau pana la clasa de engleza. Genial.
-Oooo.. ce-avem aici.. micuța tocilară. Ce faci? Si anul asta vrei sa iei coroniță? A spus Trevor si restul au pufnit in ras. Il ignor si trec pe langa el cu capul in jos. "capul plecat de sabie nu e tăiat" imi spun in gand, cand simt cum o mana ma apuca de par si ma trage innapoi. "Nu putea sa traga si el de ghiozdan?" Imi spun in gand in timp ce capul meu se lasa pe spate din cauza fortei cu care ma tragea fratele meu.
-Nu ai de gand sa raspunzi ca o fetiță cuminte ce ești? Ma intreaba arogant Trevor.
Ii simt respirația pe fața mea. Oribil. Daca ii raspund are de gand sa faca mai rau. Asa ca tac.
-Ce e prințesa bunicului? Ti-a mancat pisica limba? Imi da drumul la par. Bosorogul ala nu are ce face cu viata lui plictisitoare sa stii. De aia te tine la el. Nu inteleg cum de te suporta.
Pana aici. Pana la bunicul.
-Bosorogul ala de care spui tu e si bunicul tau. Si sa stii ca nu ar strica sa mai treci si tu pe la el din cand in cand. Asta daca nu esti prea ocupat sa stai dupa fundul Erikai si sa incerci sa bagi fetițe in pat pentru ca nimeni vrea sa si-o traga cu tine. I-am aruncat-o eu.
-Hopa! Stie sa vorbească! Se apropie de mine. Stii ce se intampla cand sunt facut de ras in fata prietenilor? Imi șoptește la ureche.
-Uimește-ma. Ii raspund eu arogant.
In urmatoarea secunda regret ca i-am raspuns si nu mi-am vazut de drum inainte. Am simțit palma pe care mi-a dat-o peste fata pana in maduva oaselor. Apoi m-a impins si am cazut pe jos. Se apropie de mine imi ridica barbia si o strange cu putere.
-Mai comentează. Hai. Te provoc.
Ochii lui pareau de gheață.
-Hei! Las-o in pace! Aud o voce din stanga mea.
Cu totii intoarcem privirile si il vedem pe baiatul cel nou cum se apropie cu mainile in buzunare si un mers foarte relaxat.
-Tu ce vrei nou-venitule? Il intreaba Trevor.
-Ti-am spus deja. Las-o in pace.
Trevor rade arogant
-In cazul in care nu stii, noi suntem frati si...
-Si asa te comporți cu sora ta mai mica? Sau cu o fata in general? Nu ma mir de ce iti e greu să cucerești fetele. Baiatul asta nou e prost. Nimeni nu se ia de Trevor Crist fara sa plătească. In secunda următoare vad pumnul lui Trevor cum se îndreaptă spre fata lui Brandon dar el il oprește.
Brandon se uita in ochii lui si vorbeste pe un ton foarte impunător :
-Dispari!
Ma asteptam ca Trevor sa comenteze innapoi dar pur si simplu si-a luat haita si a plecat. Ma uit la ei cum se îndepărtează.
-Esti bine? Ma intreaba Brandon.
Imi indrept privirea spre el
-Da. Sunt bine. Apoi ma ridic fara ajutorul lui, imi iau ghiozdanul de pe jos si imi scutur uniforma.
-Asa se comporta tot timpul?
-Da.. asa se comportă el.
-Dar nu sunteti frați?
-Ba da. Dar asa s-a comportat tot timpul. Nu ar fii trebuit sa te bagi. Acum o sa poarte pica pe tine.
-Si ce? O sa ma bata? Crezi ca imi e frica de el?
-Ar trebuii. Si ar trebuii sa stai departe de mine. Nu ii place sa vada persoane in preajma mea.
Brandon rade.
-Acum ca trebuie sa ma ajuti cu materia v-a trebuii sa suporte.
-Asta e altceva...
-Nu e. Haide. Imi arati pe unde trebuie sa o iau ca sa ajung si eu la ora? Se termina pauza.
-Ce ora ai?il intreb fara sa mai continui subiectul de dinainte.
-Engleza.
-Am aceeasi ora. Sa mergem!
Pornim amândoi pe holul care acum era gol in tacere.
Pana la finalul zilei, Trevor nu s-a mai luat de mine. Ar fii trebuit sa ii mulțumesc lui Brandon,dar a dispărut dupa ora de engleza.
CITEȘTI
Corupt (Varianta Mea)
RomanceCum ar fi ca Michael Crist să aibă o soră mai mică? Cum ar fi ca povestea să fie puțin diferită de cea pe care o știți? Lexa Crist, 14 ani. Deșteaptă, 10 pe linie,frumoasă, tăcută și cuminte. Desigur toate aceste lucruri nu contează pentru părinții...