Péntek délután, mikor barátai tömérdek mennyiségű jegyzeteik fölött görnyedtek, felhívta magára a figyelmüket:
- Srácok! Pihenésképp nem beszélgetünk kicsit? - vetette fel.
- Oké - dobta el Blaise és Tracey azonnal a kezeikben lévő pergameneket. - Benne vagyunk - néztek össze egyetértően.
- Úgy se megy... - dőlt hátra Draco is.
- Miről szeretnél beszélni? - kérdezett rá Adel.
- Nos... mivel a pályaválasztás a rosszabb időszakomba esett - húzta el kínosan a száját -, így nem tudok arról, hogy milyen irányban akartok elhelyezkedni... Persze Pitonnal már mindannyian megvitattátok, és jobb esetben ő irányt is mutatott, de...
- Én gyógyító szeretnék lenni - mosolygott rá Daphne.
- Myronnak hasonló tervei voltak - jutott eszébe Harrynek szomorkásan. - Az komoly felelősség, de biztos vagyok benne, hogy te alkalmas leszel rá. Milyen tantárgyakat viszel tovább?
- Amennyiben minden jól megy a vizsgán, a kötelező átváltoztatástanon, bájitaltanon, sötét varázslatok kivédésén, gyógynövénytanon és bűbájtanon kívül a legendás lények gondozását kéne felvennem, mert az utóbbi plusz pontot érhet a Szent Mungóban. Az asztronómiát, a mágiatörit és a rúnaismeretet mindenképp le fogom adni - összegezte a lány.
- Kész tervek - tárta szét a karját.
- Igen - értett egyet Daphne. - Pitonnak nem sok dolga volt velem. Egyébként Madam Pomfrey-val is beszéltem, és jövőre szívesen fogad.
- Ez remek! - bólogatott, majd a prefektus társa jobb oldalán ülő Traceyre nézett.
- Én gondban voltam az elején - ismerte be a Davis-lány -, de egy kis segítséggel az újságírói szakmánál döntöttem. Na, nem a Reggeli Prófétánál, azt nem bírom, amit ők csinálnak... Lehet alapítok egy saját Lapot.
- Hajrá! - tartotta fel hüvelykujját a sebhelyes. - És ehhez melyik tárgyakat javasolt Piton?
- Alapvetően csak a bűbájtant és a mágiatörténelmet, de milyen ciki lenne már két RAVASZ-szal itt hagyni a sulit? - nevetett fel. - Ezért megtartanám melléjük az SVK-t és a mugliismeretet, valamint még gondolkodok az átváltoztatástanon...
- Mugliismeret? - kérdezett vissza Alex.
- Igen - vont vállat a lány. - Könnyű tantárgy, és Burbage professzor nagyon kedves.
- Blaise?
- Én még nem tudom - rázta meg a fejét a fiú kissé csalódottan. - Átnéztem egy csomó munkalehetőséges brosúrát, és Piton is megdobált az ötleteivel, de még nem tudom...
- Ezzel nincs semmi gond! Előbb-utóbb ki fog alakulni, mivel akarsz foglalkozni - nyugtatta.
- Piton máshogy fogalmazott, de azt hiszem ő is erre akart utalni - vigyorodott el Blaise. - Az alap tantárgyakat vinném tovább: a sötét varázslatokat, az átváltoztatástant, a bűbájtant, és a bájitaltant. A gyógynövénytan nem kifejezetten érdekel, a mágiatöri pedig... Nem, köszönöm, inkább nem!
- Te jössz, Harry - szólalt meg Draco. - Még mindig mágiaügyi miniszter akarsz lenni?
- Igen, feltett szándékom - helyeselt a kérdezett. - Caramelt hamarosan úgyis leváltják...
- És indulsz helyette? - kerekedett el Pansy szeme, mire a többiek mind felnevettek.
A sebhelyes csak némán nézett rájuk. A kacaj szépen lassan elhalt, s barátai tátott szájjal bámultak rá.
YOU ARE READING
What if...? - A másik út
Fanfiction1. tanév: "- Ollivander úr! - szólított meg a pálcást - Lehetséges volna, hogy az emberek ne tudjanak anyám varázspálcájáról? Az ilyesfajta titkok később még jól jöhetnek..." 2. tanév: "- Mit keres Ginnynél T. R. Denem, ma ismert nevén Voldemort füz...