Koe

74 8 0
                                    

Julian nk. Aamulla
Heräsin siihen kun tunsin vaimoni asettavan suudelmia selkääni. Hymähdin. "Huomenta rakas." Sanoin ja käännyin kasvotusten Klaaraa päin. Hän pussasi minua huulille ja minä vastasin. "Huomenta kaunotar." Hän sanoi ja laittoi hiuksiani korvani taakse.

"Pitäis mennä tekee aamupalaa." Sanoin ja nousin ylös sängystä. Nostin aamutakkini lattialta ja laitoin sen päälleni, jonka jälkeen kävelin keittiöön. Aloin keittämään kahvia. "Huomenta äiti." Kuulin Nooran sanovan. "Huomenta. Meetkö herättää veljes?" Kysyin. "Okei.." Tyttö sanoi.

Nooran nk.
Kävelin veljeni huoneeseen ja laitoin valon päälle. "Ylös!" Huusin. "Pää kiinni!" Niki huusi takaisin. "Äiti käski nousta ylös!" Huusin. Veljeni huokaisi turhautuneena. Lähdin hänen huoneesta.

Nikin nk.
Nousin ylös sängystä, menin laittamaan vaatteet päälle ja lähdin sitten keittiöön.

Istuin pöydänääreen. "Darra?" Äiti kysyi. "Ei." Valehtelin, vaikka tiesin että äitini tiesivät että minulla oli krapula. "Miks sul o mustelma kaulas?" Noora kysyi ja osoitti kaulaani. Äippä kääntyi minua päin myös. "Mun kaveri heitti mua vahingos kivel." Vastasin siskolleni.

"Noora mee pakkaa sun reppus." Äiti sanoi. Noora nousi ylös tuolilta ja lähti huoneeseensa. "Niki." Äiti (Julia) sanoi. "Seksi o normaali asia." Sanoin. "Kai sä tiedät et tää Eetu haluu sulta vaan seksiä?" Äippä kysyi. "Entä sitte? Ihan niinku mul olis tunteit sitä kohtaa. Mäki oon sen kaa vaa seksin takii." Kerroin.

En tiennyt oliko minulla tunteita Eetua kohtaan vai ei. Olimme säätäneet jo varmaan kaksivuotta, kyllä siinä ajassa ehtisi kehittymään tunteita, mutta olimme vain kavereita, jotka panivat. Olihan se minusta mukavaa että oli joku, mutta en ollut romanttisesti kiinnostunut Eetusta.

"Jos teil ei ollu muuta, ni mä lähen." Sanoin. "Muista vaa olla varovainen, okei?" Äiti kysyi. "Niki enneku meet. Kuka löi sua?" Äippä kysyi. "Tuli yks tappelu koulus." Sanoin. "Se kiusaaminen jatkuu?" Hän kysyi. En vastannut, vaan lähdin huoneeseeni.

Jimin nk.
Makasin sängyssäni ja tuijotin seinää. En ollut nukkunut koko yönä. Säpsähdin kun herätyskelloni alkoi soimaan. Laitoin sen pois ja nousin ylös sängystä. Aloin pukemaan, jonka jälkeen pakkasin reppuni ja lähdin toimistoon hakemaan lääkkeeni.

"Huomenta. Nukuitko hyvin?" Miesohjaaja kysyi. "Huomenta ja joo." Vastasin. Hän antoi minulle mielialalääkkeeni ja minä lähdin keittiöön hakemaan vettä. Keittiössä oli muutama laitoksen nuorista syömässä aamupalaa.

Otin lasin kaapista, täytin sen vedellä, jonka jälkeen otin lääkkeeni ja join vettä päälle. Laitoin lasin tiskialtaaseen. "Tein sulle kaks leipää." Ohjaaja sanoi. Hymyilin tekohymyäni. "Kiitti." Sanoin. Otin leipälautasen käteeni ja menin huoneeseeni, laittaen oven kiinni. Heitin leivät roskikseen ja peitin ne sen jälkeen muilla roskilla. Laitoin tyhjän lautasen pöydälleni ja istuin sitten sängylleni.

Otin puhelimen käteeni ja katsoin bussiaikataulut. Bussini lähtisi noin 10minuutin päästä. Nousin pois sängystä, otin kuulokkeeni, heitin repun olalleni ja lähdin. Kävelin alakertaan, laitoin kengät jalkaani ja lähdin.

Kävelin pysäkille, missä meni jotain 5minuuttia. Laitoin kuulokkeet korviini ja laitoin tykätytsoittolistani soimaan. Onneksi bussi tuli nopeasti pysäkille. Viitoin kuskille ja hän ajoi pysäkille. Piippasin bussikorttini ja menin istumaan ihan bussin perälle.

Hetken päästä
Kävelin kavereideni luokse. "Moro." Heikki sanoi. Nyökkäsin vain. "Meil o ekana matikkaa ja sit sen tunnin jälkee meil o fyssan koe." Leo kertoi. Hymähdin vain.
————————
Sanoja: 484

Lets be broken togetherWhere stories live. Discover now