"Sen mi yaptın?"
Salon tamamen sessizliğe gömülmüştü.
Ardından büyük bir tantana koptu.
"Beşinci seviye bu resmi yapanın sen olduğunu mu söylüyorsun? Zhang Xuan, beni gülmekten öldüreceksin. Resmi değerlendirmeyi beceremediysen bile, yenildiğini kabul etmen yeterliydi. Bu derece böbürlenmene gerek yoktu!"
"Gerçekten de yüzsüzmüşsün. Kendini övmek istiyorsan bile, bunun bir sınırı olmalı. Şimdi de bize Büyük usta Yun Shoqing olduğunu falan mı söyleyeceksin?"
"Haddini bil! Beşinci seviye bir resim ne anlama geliyor biliyor musun? Kalkmış onu yapan ressamın sen olduğunu iddia ediyorsun, dalga geçmeyi kes!"
Tian Long, Lu Xun ve Wang Chao dalga geçtiler. Üçü Zhang Xuan'e bir aptala bakar gibi bakıyorlardı.
Beşinci seviye bir resim ne anlama gelirdi?
Şu anda, tüm Tianxuan Krallığında, bu seviyede bir resim yapabilecek tek kişi bile yoktu. Lu Xun'un babası Usta Lu Chen bile bunu yapabilecek yeteneğe sahip değildi. Ama daha yirmisinde bile olmayan akademinin düşük seviye bir hocası bu resmi kendinin yaptığını iddia ediyordu. Bu bir şaka değilse, ne olabilirdi?
"Liu Ling, çırağın olarak kabul etmeyi düşündüğün kişi bu mu? O kibirli ve palavracı. Sence böyle biri hoca olmaya uygun mu?"
Kıdemli Tian yenlerini savururken yüzü karardı.
Usta Liu bu resmi ona gönderdiği gün duvarına asmış ve o günden beri her gün karşısına geçip seyretmişti. Kaç kez görürse görsün, ondan etkilenmeden edemiyordu. Bunca zamandır resmin bir büyük ustanın elinden çıktığını düşünerek ona hayranlık duymuştu. Ama bu herif kalkmış, resmi yapanın kendisi olduğunu mu iddia etmişti?
Bu resmen bu başyapıta hakaretti.
"Muallim Tian, bu resim..."
Hocasının öfkeli sorgusunu duyan Liu Ling tereddütte görünüyordu. "... gerçekten de Muallim Zhang Xuan tarafından yapıldı!"
"Ne, onun kibirli olduğunu sen de mi kabul ediyorsun... Ha? Ne dedin sen?" Cümlesinin ortasında Liu Ling'in sözleri kafasına inen bir darbe etkisi yaratmıştı ve neredeyse bayılacaktı. Titreyen dudaklarıyla sordu, "O... resmi o mu yaptı?"
"Evet, bu resim... Muallim Zhang tarafından birkaç gün önce yapıldı..."
Liu Ling acı acı gülümsedi.
Daha önce, Huang Yu bu resmi Kıdemli Tian'a hediye edebilmesi için ona getirdiğinde, kızın söyledikleri onu da şok etmişti.
Beiwu gibi ikinci sınıf bir krallıkta bile, beşinci seviye bir resim ender rastlanan bir hazineydi. Ancak böylesi bir hazine Hongtian Akademisindeki daha yirmisinde bile olmayan düşük seviye bir hocanın elinden çıkmıştı...
Bunu çırağından bizzat duysa da, meseleye inanmakta güçlük çekmişti.
"Bu... bu..."
Kıdemli Tian'ın gözleri kısılırken yüzü utançla kızardı. Salonda bir çukur olsaydı, o anda içine atlardı.
Bir usta hoca olarak, Liu Ling'in böyle bir konuda yalan söylemesi imkansızdı. Bu da... resmi yapanın gerçekten Muallim Zhang olduğu anlamına geliyordu.
Kıdemli Tian başından beri resme övgüler yağdırıp, ölmeden önce ressamla buluşmak istediğini söylemesine rağmen, adam kanlı canlı karşısındayken, onun kimliğinden şüphe etmişti...
"Buna inanmıyorum... Annesinin karnındayken bile öğrenmeye başlamış olsa, böyle inanılmaz bir eser üretebilmesi imkansız..." Usta Liu'nun onayladığını gören Lu Xun dişlerini sıktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LOHP-2.KİTAP
FantasyLOHP- 2.kitap:Saşkına Dönen Zihinler.. İsmi ile serinin devamıdır.. kütüphane görevlisi olan bir adam, bir yangında öldükten sonra başka bir dünyaya beceriksiz dövüş sanatları öğretmeni Zhang Xuan olarak reenkarne olur. Hiçbir öğrencisi olmadığı içi...