12. kapitola

140 7 0
                                    

Čakanie, kým sa Draco zotaví zo zranení, bolo akosi ešte mučivejšie, keď ich oddeľovala len stena. Mala podozrenie, že jeho stav je vážny, ale nie kritický. Narcissa a Mippy v jeho izbe takmer neustále bdili, ale Luciusa nikde nenašla, zrejme opäť cestoval. Hermiona nechala dvere svojho apartmánu prasknuté, aby mohla počuť príchody a odchody v ich spoločných chodbách. Kedykoľvek Narcissine jemné kroky zacvakli smerom k jeho izbe, priložila ucho k svojim dverám a dúfala, že pri vstupe začuje nejaký mrmlavý rozhovor. Len čo sa kroky vliekli preč z Dracovej izby a dole po schodoch, priplazila sa k jeho dverám a stála tam, kým ju drakove posmešné zelené oko neprinútilo ruku odtiahnuť.

Ale zakaždým, keď dvere sama vyskúšala, nepohli sa. Pri niekoľkých príležitostiach sa ich pokúsila otvoriť mágiou, no neúspešne. Nebola si istá, či to bolo preto, že nemala prútik, alebo či tam bolo viac, než len jednoduché zamykacie kúzlo, v takom prípade by Alohomora nefungovala, aj keby mala prútik.

Raz na druhý deň sa vkradla do kuchýň a pretrepávala sa, kým nenašla niekoľko starých Denných prorokov naukladaných v rohu. Uchmatla si pár s nedávnymi randemi, ponáhľala sa hore, strčila si papiere pod svetr a utekala späť do svojej izby. Keď za sebou zamkla dvere, klesla na zem a začala čítať.

Titulok za titulkom o rebéliách potláčaných Veľkým rádom – názov, ktorý dostal nový režim. Bolo to ako facka Fénixovmu rádu, byť vymazaný takýmto spôsobom a prepísaný.

Rita Skeeterová určite ovládala slová, Hermiona to vedela z toho, že vyrastala so ženou, ktorá „bzučala“ okolo nej, ale len to, že poznala Skeeterovú, jej umožnila čítať medzi riadkami.

Slová „malé povstanie“ a „desiatky obetí“ sa objavili spolu niekoľkokrát, čo Hermionu prinútilo spochybniť skutočné čísla, ktoré Skeeterová hlásila. Našla tiež niekoľko článkov, ktoré sa odvolávali na masaker na hrade Dover namiesto toho, aby sa zamerala na podrobnosti publikovaných potýčok, ako keby výsledky neboli pre Veľký rád nikdy také pozitívne ako v Doveri.

Najzaujímavejšia informácia, ktorú sa jej podarilo získať z článkov, prišla v krátkej zmienke o útoku v Londýne tri dni pred návratom Malfoyovcov:

Na muklovskú kaviareň včera večer brutálne zaútočili Nežiadúci číslo 1 a 2, George Weasley a Angelina Johnson. Sily Temného pána boli pritiahnuté do kaviarne na základe pozorovacej správy a pokračovali v boji s týmito dvoma zločincami. Potýčka si vyžiadala niekoľko mŕtvych alebo zranených muklov, čo opäť dokazuje, že rebelom málo záleží na životoch práve tých obyvateľov, ktorých údajne bránia. (Úplný zoznam nežiaducich nájdete na str. 3.)

Hermionine oči sa prižmúrili pri slovách na stránke, všímajúc si zjavné klamstvá a opomenutia, aby zistila pravdu. V článku sa nespomínalo nič o zajatí alebo smrti Georga a Angeliny. A nebolo možné, aby úmyselne zabili muklov v kaviarni. Dych sa jej zatajil pri odkaze na zoznam hľadaných rebelov.

Prelistovala na tretiu stranu a našla polovicu strany, ktorú zaberala tvár Georgea Weasleyho, škeriaceho sa v okázalom obleku, znak Weasleysových čarodejníckych sipotov ponorený do hornej časti rámu. Pod záhybom na ňu hľadela Angelina Johnsonová, oblečená v chrabromilskej metlobalovej uniforme.

Zhlboka sa nadýchla a uvedomila si, že ak bola Angelina na úteku, potom to bola ona väzeň, ktorý utiekok z Macnairovho majetku, nie Ron. Hermiona sklopila oči k Angelinmu popisu a medzi jej zoznamami zločinov uvidela „Hľadaná na vraždu Waldena Macnaira“, čo potvrdilo jej podozrenie.

Tak kde bol Ron? Nebol na panstve Macnair, keď George prišiel po Angelinu? Spomenula si, čo povedal Draco o tom, že ho Voldemort „požiadal“ krátko po aukcii. Zachvel ju bledý chlad hrôzy.

Aukcia |Dramione|Where stories live. Discover now