Seorang perempuan yang berlari di tengah-tengah hutan yang sedikit semak dengan baju putih paras lutut dia berlari selaju mungkin yang dia boleh mata tidak habis mengeluar kan air mata.
Ketakutan di hati nya membuat jantung nya laju fikiran nya mula berfikir adakah dia akan mati bila di dapat?.
Tiba-tiba dia terjatuh di sebab kan terlanggar batu cecair darah mula keluar sedikit perempuan itu cuba bangun apabila mendengar bunyi tepukan yang dia takut tidak tau datang nya dari mana.
Perempuan mula berdoa agar selamat.
"Lari lah selagi boleh lari"Suara lelaki yang amat dia kenal seperti dekat dengan nya
Perempuan itu mula ingin berdiri tetapi kepala nya pukul kuat.
Tubuh nya di angkat dan di bawa ke satu rumah kayu yang ada di dalam hutan itu. Setelah sampai di rumah kayu tubuh perempuan bernama Rihanna di ikat di kerusi dengan ketat.
Tiba-tiba badan Rihanna di simbar air yang sejuk satu baldi Rihanna tersedar dia batuk dan mendongak ketakutan mulai memburu hati nya dia menangis dan merayu minta di lepas.
"Hi sweetie.."Lelaki itu menyentuh dagu Rihanna dengan senyuman nya di situ lelaki itu menatap mata Rihanna
"Let me go..please hiks!"Rayu Rihanna lelaki itu mengeleng kepala dan menatap Rihanna tajam
Lelaki itu menampar kuat tepat di pipi Rihanna tepi bibir Rihanna mengeluar kan cecair merah terus pipi Rihanna di cengkam kuat lelaki itu mencapai satu pisau yang ada di atas meja yang ada di tepi nya terus menusuk ke perut Rihanna.
ᴥ︎︎︎ᴥ︎︎︎ᴥ︎︎︎
"Rihanna! Rihanna! Wake up!"Rihanna tersedar dari mimpi nya
Badan nya berpeluh dia melihat sekeliling dia berada di bilik nya Rihanna memaling kan muka nya menatap Morgan yang khawatir Rihanna terus memeluk tubuh Morgan.
Morgan memeluk nya kembali dan menghusap rambut belakang Rihanna dengan perlahan dia mencium dahi Rihanna ,Rihanna menangis di pelukan tersebut.
"Awak okay?"Rihanna hanya mengangguk tapi Morgan tahu Rihanna tidak okay sekarang
"I know you not okay just tell me.."Morgan duduk di sebelah Rihanna
Rihanna mencerita kan semua nya yang dia mimpi tadi Morgan jadi termenung akan itu dia menjadi risau Rihanna akan timbul rasa curiga dengan nya nanti dan mencari tahu semua pasal nya.
"Awak nampak muka dia?"Tanya Morgan tiba-tiba Rihanna cuba mengingat kembali
"Tidak..saya tidak nampak muka nya kerana dia menutup muka nya guna kain hitam"Morgan menjadi lega akan itu
Morgan memeluk Rihanna kembali dan menyuruh Rihanna mandi Rihanna hanya menurut sahaja terus pergi ke bilik mandi Morgan keluar dari bilik dan dia mendapat panggilan dari telefon nya.
Dia terus menjawab panggilan tersebut dia senyum sewaktu mengangkat telefon itu.
Selesai sahaja dia memati kan panggilan itu dan duduk di sofa dia membuka tv Morgan ingin menukar saluran tv tapi berita dan ada muka seseorang yang dia kenal.
'Allie manica yang di dapati mati di rumah nya di bunuh dengan kejam banyak tusukan pisau di badan nya polis mengata kan bahwa tusukan itu sebanyak 151 tusukam di badan Allie manica polis tidak dapat sebarang bukti mereka akan siasat kes ini berterusan hingga 30 ogos'
Morgan ketawa kecil apabila mendengar berita itu tiba-tiba Rihanna keluar dari bilik dengan rambut basah dan melihat saluran tv.
"Allie manica seorang yang baik kenapa dia mati di bunuh dengan kejam?"Tanya Rihanna Morgan hanya mengangkat bahu nya sahaja
Rihanna hanya angguk dia terus pergi ke dapur untuk membuat roti sandwich dia terus bertanya pada Morgan.
"Macam mana awak boleh masuk?"Tanya Rihanna tiba-tiba dengan bingung nya mengambil roti
"You forget? Saya ada satu kunci rumah awak sayang"Rihanna mula ketawa dia lupa kalau Morgan ada kunci rumah nya
Rihanna membagi sandwich pada Morgan ,Morgan memakan nya mereka juga sempat berborak di ruang tamu itu.
"Besok saya tak datang rumah saya ada hal dalam 2 hari ni"Rihanna hanya angguk sahaja
"Awak kerja apa? Saya tanya je"Morgan terdiam sebentar sebelum menjawab
"Rahsia awak tak kan tahu saya kerja apa"Rihanna hanya angguk setiap kali di tanya itu yang di balas oleh Morgan
🌱🌱
YOU ARE READING
dangerious man || Morgan davies
FanfictionMorgan yang mempunyai satu kekasih perempuan yang sangat baik dan menurut kata-kata nya sampai tiba masa nya perempuan itu tau kerja-kerja yang Morgan laku kan ya Morgan pembunuhan upahan setiap hari dia akan di upah untuk membunuh orang Morgan seor...