Zhang Xuan'in hafif bir sallamasıyla, xuan kağıdının üzerindeki mürekkep aşağıya doğru aktı. Vahşi canavarın ayak izlerinin bıraktığı lekeler siyah bir hatla birbirine bağlanarak mağrur ve boyun eğmez kiraz eriği yaprakları oluşturmuştu.
Mürekkebin aktığı bölge, üzerinde çiçeklerin rastgele açtığı kurumuş siyah bir ağaç kabuğuna dönüşmüştü. Uzaktan bakınca, kederli bir his veriyordu ve sanki kış gelmiş gibi, resimden yayılan kemik donduran soğuğu hissedebiliyordunuz.
Vahşi canavarın düştüğü bölge iki göze batan kaya oluşturmuştu ve kürkünün bıraktığı izler kaya üzerindeki farklı derinliklerdeki kabartıları eklemişti.
Kayaların üzerindeki yarıklardan çıkan erik çiçekleri, soğuk havada gururla dikiliyordu. Ji Mo gongzi şakayığın soyluluğunu vurgulamak için bir çiçek tarlasını kullanmıştı. Öte yandan bu erik çiçeklerini kıyaslayacak başka çiçek olmamasına rağmen, onların mağrurluğunu ve hiçbir şeyin onlarla rekabet etmeye cesaret edemeyeceğini, diğer tüm çiçeklerin onların yanı başında durmaya korktuklarını hissedebiliyordunuz.
Güç için rekabete girmek gibi bir niyetleri olmamasına rağmen, diğer tüm çiçekleri gölgede bırakıyorlardı.
Bu çiçekleri gördüğünüz anda, neredeyse ressamın dünyanın bir ucunda yalnızca başına dikildiğini hissediyordunuz. Beni önemsemiyorlarsa ne olmuş? Beni anlamıyorlarsa ne olmuş? Tek istediğim gururla dikilip, inancıma sadık kalmak!
"Ben... Neden ağlıyorum?"
"Sanki dünyanın anlayamadığı bir adamı görmüş gibiyim, ama yine de kaçmayı aklına bile getirmeden cesurca öne atılıyor!"
"Bu... resmin üçüncü seviyesi, Aktarılan Niyet mi?"
"Öyle olmalı! Aksi halde, tek bir bakışta duygularımızın yankılanması mümkün olmazdı..."
...
Oda sessizleşmişti.
O anda, kabalık, resimdeki kederli havadan etkilenmişti ve herkesin gözleri kızarmıştı.
Yüksek artistik üslup taşıyan resimler görenlerin ruh hallerini etkileyebilirdi. Bu resmin böylesi bir baş yapıt olduğu açıktı.
"Bir vahşi canavar tarafından çizilen bir resim... üçüncü seviyeye, Aktarılan Niyete mi ulaştı?"
Kalabalığın kış eriği çiçeklerinin kederli güzelliğinden etkilendiğini gören Lonca Lideri Yardımcısı Cheng Feng'in ağzı seğirirken, vücudu titremeye başladı.
Başkaları resmin seviyesini görebildiğine göre, doğal olarak o da hemen görebilmişti. Karşı taraf resmi şöyle bir sallayarak, bir çöpü bir baş yapıta çevirmişti. Yalnızca resmin sahip olduğu ruh yoğun değildi, artistik üslubu bir anda parlıyordu.
2 yıldızlı ressamlar olarak onlar bile bu seviyede bir resim yapabilmek için uzun bir hazırlık süresine ihtiyaç duyarlardı.
Ancak, bir vahşi canavar böyle bir resmi yalnızca birkaç adım atıp, yuvarlanarak yapmış ve resim basitçe sallanarak tamamlanmıştı...
Tüm bunlar gözlerinin önünde olsa da, bir rüyada olduklarından şüphelenmeden edememişlerdi.
Bu mantık dışıydı.
"Resmin can alıcı noktası o son sallamaydı!"
Lonca Lideri Yardımcısı Wu konuşmadan önce bir an düşündü, "Xuan kağıdının üzerinde ne kadar mürekkep kaldığı, kağıdı nasıl sallamak gerektiği ve ne kadar güç kullanılacağı... akan mürekkebin ağaç dallarını şekillendirerek resmi tamamlaması için tüm bunları hesaba katmak gerekir... Bu resmi yaratmak isteyen birinin, tüm bu detayları kusursuzca hafızasında tutmalıdır. En ufak bir hata bile başarısızlığa neden olabilirdi!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LOHP-2.KİTAP
FantezieLOHP- 2.kitap:Saşkına Dönen Zihinler.. İsmi ile serinin devamıdır.. kütüphane görevlisi olan bir adam, bir yangında öldükten sonra başka bir dünyaya beceriksiz dövüş sanatları öğretmeni Zhang Xuan olarak reenkarne olur. Hiçbir öğrencisi olmadığı içi...