Nora teljesen készenlétben álldogál Ayato mellett és együtt hallgatják Simone Resta technikai igazgatóját, aki a fék másfajta használatát magyarázza nekik. Ekkor a csapatrádión szólnak, hogy öt perc múlva kinyit a boxutca kijárata, vagyis megkezdődik az időmérő első etapja. Nora a sisakjáért megy, felveszi a fejvédőt, ráhúzza a sisakot és az autóhoz lép. Az egyik mérnök segít bemásznia, majd beköti a biztonsági hámot. A lány felhúzza a kesztyűjét és megropogtatja az ujjait, ahogy szokta. Mellette a csapattagok a gumitakarókkal térdelnek, hogy a megfelelő pillanatban levegyék az abroncsokról és ki tudjon gurulni a pályára. Az egyik versenymérnök kiáll a pitlane mellé és egy intésére lekerülnek a paplanok és ahogy oldalra lép, Nora kigurul a boxutcára. Beáll a sorba és a zöldjelzésre vár. Végre vált a lámpa és a húsz autó kigurul a pályára. A lány a versenyzők szokásos révületében kezd el vezetni, ami a legtökéletesebb elmeállapot, vagyis minden idegszála a vezetésre koncentrál.
Kevin megy előtte, ezért próbál a gumik melegítésén kívül a megfelelő távolság kialakítására is figyelni.
- Nora, a gumik és a fék jó. Kevin is mért körön lesz, szóval szerezhetsz egy kis szélárnyékot.
- Vettem.
Amint a két Haas eléri a rajtvonat megkezdik a gyorskörüket, amiben a lehető legtökéletesebben kell vezetniük. Nora idegei pattanásig feszülnek. Pár kanyarban hibázik, de így is nagyszerű időt ér el. Az első eredménye a 17. helyre elég.
- Nora, menj egy töltő kört és próbáld meg még egyszer. A 4-es és 8-as kanyaroknál próbálj meg később fékezni és a 11-esnél kerülni a rázókövet.
- Rendben.
Egy kicsit forgalomba kerül, ezért lemarad Magnussentől, de így is megkezdi a gyorskörét. Próbál figyelni arra, amit Ayato mondott, de a 11-es kanyarnál lecsúszik a csúcspontról és újra rámegy a rázókőre, de így is javít az idején. Meglepetésére a Q1-ből továbbjut, vagyis a legjobb 15 közé kerül. Pár percre újra visszamegy a garázsba, hogy friss gumikat tegyenek fel.
- Hihetetlen Nora! – bíztatja Ayato.
A csapat keserédesen éli meg, mert sajnos Kevin kiesett a Q1-ből, a 17. helyen. Ezért Nora tovább nő a nyomás. Újra kimegy a pályára és egy melegítő kör után fut egy borzalmas kört.
- Figyelj, ne gondold túl. Szándékosan ügyeltél az előbb említett részekre, ezért a többiben hibáztál. Próbáld kikapcsolni az agyadat!
A lány a torkában dobogó szívvel indul neki újra a mértkörének és sikerül egy újabb csodát tennie. Az utolsó előtti továbbjutó helyet csípi meg. Bár nem hallja, de látja a kivetítőkön, hogy a csapat önkívületben ünnepel, mintha megnyerte volna az első helyet. Hatalmas örömök között megy vissza a garázsba, ahol újabb bíztatásokat kap. Viszont most nem cserélnek gumikat, hanem használt lágyakon küldik ki harmadjára a pályára.
- Ayato, szerintem már nem jók ezek a gumik, szinte alig van tapadásom – rádiózza a versenymérnökének a lány.
- Spórolnunk kell a végére a gumikkal, ezért menj ezzel egyet.
Nora követi a csapat utasítását és megkezdni a mértkörét. Viszont az abroncsok már teljesen elkoptak és folyamatosan túlkormányzottá válik az autó emiatt. Végül a 8-as kanyart nem tudja bevenni és hatalmas fékezéssel a bukótérbe csúszik. Tövig nyomja féket és épp, hogy megkoccolja a falat az elsőszárnnyal, de a motor azonnal lefullad és nem akar beindulni.
- Minden rendben? – kérdezi aggódva Ayato.
- Igen. De nem indul be.
- Rendben. Várd meg a stewardokat, majd szállj ki és gyere vissza a garázsba. Nagyon jól csináltad!
Amint megérkeznek a stewardok Nora kiveszi a kormányt, majd kimászik az autóból. Az egyik megkérdezi tőle, hogy fáj-e valahol, mire a lány megrázza a fejét. Ekkor megérkezik a motor, amin visszaviszik a garázshoz. Nora felmászik a sofőr mögé, de a sisakját nem veszi le, viszont a rostéjt feltolja. A sisak viselése mindig egy nonverbális jelként szolgált a versenyzőknél: a sisak és rostéj fent, azt jelenti, hogy illető senkivel sem akar beszélni, egyáltalán nincs jó hangulatban. Ha sisak fent van, de a rostéj nincs, akkor se kérdezgessük őket, viszont kedvesen visszamosolyog ránk. Ha a sisakot teljesen levette, akkor biztos, hogy üdvözölni fogja a rajongókat. Szóval Nora csendben érkezik vissza a Haas garázsába, ahol hatalmas üdvrivalgással köszöntik. A lány fülig érő szájjal csatlakozik hozzájuk, majd mikor lecsillapodnak a kedélyek a szüleihez lép és őket is megöleli. Kevinnel pacsiznak egyet, majd együtt elsétálnak, hogy interjúkat adjanak. Miranda egyből mellette terem és minden egyes szavát felveszi.
- Nora, micsoda elképesztő teljesítmény! Mit gondolsz róla? – kérdezik az egyik riporter.
- Köszönöm, én is meglepődtem, mert nem éreztem magam túlságosan magabiztosnak, de szerintem az adrenalin kihozta belőlem a lehető legjobbat.
- Mit gondolsz tudod folytatni ezt a teljesítményt?
- Mindent megteszek, de támasztanék nagy elvárásokat magam felé. A pókerben van egy kifejezés a váratlan győzelemre: a szűz kéz szerencsére. Szerintem nálam is ez nagy mértékben beleszólt az eseményekbe. Az igazi mércét majd a futam fogja adni.
- Szerinted meg tudod majd tartani a pozíciódat?
- Mivel eléggé tapasztalatlan vagyok, ezért nagy feladat lesz, de mindent megteszek, hogy megőrizzem a helyem, vagy akár előrébb is jussak. Az év első futama mindig az ellenfelek erejének felméréséről szól, így igazából mi sem tudjuk, hogy mire számítsunk, de mindent meg fogunk tenni.
Az interjúk után Nora fáradtan dől le kanapéjára, amin az éjszakát töltötte. A plafont bámulja és még mindig nem tudja felfogni az eredményét. Halkan kopognak az ajtaján, majd Marc feje tűnik fel az ajtó résébe.
- Bejöhetek?
- Persze – int a lány, majd felemeli a lábát, hogy a férfi le tudjon ülni.
- Láttam a mait, jó voltál.
- Köszi.
- De így holnap és a továbbiakban nehezebb lesz...
- Tudom – komorodik el a lány – Túl magasra tettem a lécet.
- Igen. Így is sokan figyeltek rád, azért mert újdonság vagy, de most már azt is érdekled, akit eddig nem. De ezt legjobban a kisugárzásoddal tudod irányítani. Ne mutasd, hogy ideges vagy. Legyél menő, magabiztos és szexi! – böki oldalba a lányt, aki erre felnevet.
- De meg kell ígérned, hogy a garázsba anyáékkal együtt fogsz majd figyelni és szurkolni nekem.
- Ígérem – mondja, majd feláll és magára hagyja a lányt.
KAMU SEDANG MEMBACA
Száguldás
Fiksi RemajaMi történne az F1-es világgal, ha már nem csak a férfiak uralnák, hanem bekerülne közéjük egy női pilóta is? Vajon milyen nehézségekkel kellene megküzdenie? Nehezebb lenne neki, mint a többieknek? Van jövője ebben a sportágban? Ez a könyv egy ilyen...