BAB 8

1 2 0
                                    

WAKTU rehat baru dimulai, Zafirah Ridayana membeli kentang goreng.

Mana Zamir Fakri?.Tidak keluar lagi ke ? . Rasanya hari ini dia mana subjek matematik.

Zarifah Ridayana memandang ke arah sebelah kanan kantin .

Deraman dan Akif ada saja di sini.Bukan ke diaorang satu kelas .

"Deraman ,aku nak tanya mana Mir? "

"Mir ada dekat tandas katanya sakit perut,nanti dia datang.Kau tak perlu risaulah,Dayana "

"Itu bukan ke Mir? . Dayana kawan baik kau dah sampai, pergi dekat dia "

"Kau halau aku ke ,Akif ?"

"Aku tak halau kau .Dah pergi sana kesian Mir tunggu kau "

Aku hanya membalas dengan anggukan kepala dan berlalu ke arah Razmir Fakri .

Aku duduk di kerusi kantin berhadapan Razmir hanya dipisahkan oleh meja kantin .Dia mula memandang ke arah aku .

"Mir,kau dah baca surat yang aku berikan pada kau pagi tadi "

Razmir Fakri mula berdengus kasar.

"Aku dah baca surat kau ,Dayana .Tapi aku tak boleh terima cinta kau .Maafkan aku "

"Tak apa Mir.Aku tak paksa kau untuk terima .Ini terpulang pada kau .Aku hanya luahkan isi hati aku itu saja "?

Jika aku mampu jujur  Dayana.Pasti kita lebih bahagia.Tapi aku tidak mampu .Aku terpaksa lukakan hati kau dan juga hati aku . Luahkan hati seorang Razmir Fakri terhadap sahabat baik Zafirah Ridayana .

Walaupun kecewa yang menimpa dihati takkan sesekali aku memutuskan persahabatan ini hanya disebabkan cinta yang tidak pasti , luahan hati Zafirah Ridayana ketika ini "

"Mir pergi beli makanan untuk kau ,nanti tak sempat pula kau makan "

Razmir menggangguk dan berlalu ke arah Mak Mariam untuk memesan nasi lemak .

Cinta tidak mampu dipaksakan dan
cinta juga tidak mampu pastikan.

Patutkah aku menerima cadangan Tok Aminah untuk berkahwin dengan Abang Zaidi .

Apa pula kata si Deraman . Jikalau bernikah dengan abang sulungnya.

Hati ini mula keliru dengan keadaan dan cinta.

Dan Bila Esok Menjadi Kenangan Terindah Where stories live. Discover now