BAB 9

1 1 0
                                    

Pusat Sumber Ridz Zakuan ,Pusat sumber yang bernama sinaran cahaya.

Pusat sumber ini telah dibina pada tahun 1991 .Pusat sumber yang dipenuhi warna kuning sebagai penyeri sesebuah pusat sumber

Hari ini aku mengajak Razmir untuk mengulangi kaji pelajaran di sini .

Periksa SPM bakal kujung  tiba.Jadi sebagai pelajar yang cemerlang.Ulangkaji salah satu jalan untuk mendapatkan keputusan baik dalam periksaan.

"Dayana kau nak ulangkaji subjek apa hari ini? .Aku ingat nak ulangkaji perniagaan"

"Aku nak ulangkaji bahasa inggeris.Kau pun tahu aku paling lemah dengan summary "

"Kau tak cuba tanya Deraman ,dia pandai kalau bab bahasa inggeris "

"Betul juga kau kata ?.Kau memang tak ada langsung perasaan dekat aku ke ?"

Zarifah Ridayana masih berharap bahawasanya Razmir juga mencintainya seperti dirinya yang mencintai Razmir.

"Dayana ,aku harap kau faham apa yang aku katakan .Aku hanya anggap kau kawan aku tak lebih dari itu "

"Baiklah Razmir .Aku takkan paksa kau lagi.Aku harap kau lupakan saja apa yang aku luahkan dekat kau . Biasalah cinta monyet"luah Zarifah Ridayana yang masih memandang ke arah Razmir.

Jujur dihati yang tinggal rasa sakit dan kecewa.Tapi siapa diri ini untuk memaksa Razmir .

Kedengaran bunyi sesuatu .Mata Razmir memandang ke arah plat kipas dan lampu di pusat sumber tersebut.

Mungkin dia salah mendengar.Razmir kembali semula melihat buku teks perniagaan.

Plat yang terletak di tepi pintu masuk mula mengeluarkan percikan api .Tiada siapapun mengetahui akan kejadian itu.

Bau asap mula masuk rongga hidung Dayana .Dayana terus bangun dari kerusi yang duduki dan terus memandang ke arah plat kipas dan lampu itu.

"Mir, wayar ada api "tegur Dayana cuba memanggil Razmir .

Razmir meletakkan buku memandang ke arah plat tersebut.

Razmir terus pergi ke arah guru yang bertugas disitu.

"Cikgu wayar plat kipas dengan lampu terbakar "

Cikgu terkejut mendengar pengkabaran itu . Terus bangun dari meja kaunter dan terus datang ke arah para pelajar yang berada pusat sumber.

"Kamu semua cepat keluar cikgu nak telefon bomba.

"Kenapa cikgu ?"Tanya pelajar perempuan yang berada di hujung.

"Wayar yang terletak suis kipas dengan lampu terbakar .Cikgu risau api kena aircond baik keluar sekarang"

Mungkin saja ini di sebabkan oleh lintas pintas .Asap sudah mula keluar menyebabkan Razmir mula sesak nafas.Dia terus menarik Dayana untuk keluar dari bilik pusat sumber.

Turun saja dari tangga tingkat tiga Razmir mula batuk -batuk .Dayana melihat keadaan Razmir mula mengeluarkan air mata dia risaukan sahabatnya itu.

"Dayana,aku nak cakap kau sikit .Aku takut tak sempat nak cakap dengan kau .Zafirah Ridayana Binti Rashid ,aku cintakan kau sepenuh hati aku jaga diri"

Tiba-tiba hidung Razmir mula berdarah dan dia juga mula sesak nafas .

Dan Bila Esok Menjadi Kenangan Terindah Where stories live. Discover now