Prolog

82 5 1
                                    

Daleko na morzu wśród lodowych gór,
Płynie rzeka w głąb lodowych dróg,
Kryształowe korytarze cudowne są,
Lecz ostrożnie nurtuj w głąb,
Bo wiry tam zdradliwe są,
Ahtohallan wezwał Cię, więc wejdź i dowiedz się to co rzeka wie.

Ahtohallan

Według legend i starych podań to rzeka, która pamięta i nie pozwala zapomnieć.

Rzeka tchnięta duchem, który obdarza niektórych z nas potężnym darem.

Mój lud wierzy, że właśnie po śmierci to głos Ahtohallan zaprowadzi nas w krainy przodków.

Rzeka, która zna naszą przeszłość i przyszłość.

Głos Ahtohallan to coś co dla każdego obdarzonego znaczy więcej niż tysiąc słów. Jej śpiew jest najcudowniejszym, co jest nam dane usłyszeć. Duch Ahtohallan odzywa się wtedy kiedy uzna iż tego potrzebujemy. Jej głos jedynie nas naprowadza, sami musimy się dowiedzieć co takiego ma nam do przekazania.

Każdy z Praeditus, czyli obdarzonych słyszy głos Ahtohallan po raz pierwszy w czasie pełni, tuż po ujawnieniu się mocy. Występuje to między czwartym a szóstym rokiem życia. Młody Praeditus zaczyna wtedy szkolenie aby opanować swój dar.

W końcu nieokiełznane żywioły mogą wywołać kataklizm na skalę światową.

_________

Witam!

Jest to moja pierwsza historia fantasty i mam nadzieję, że przypadnie wam do gustu. Pomysł na nią i ogólnie cała inspiracja pochodzi z piosenek ,,Gdy nie masz nic" Agnieszki Przekupień oraz ,,Chce uwierzyć snom" Aurora i Katarzyna Łaska z Krainy Lodu II. Jednak nie tylko one pobudziły moją wyobraźnie a także ,,Pół kroku stąd" Natalii Nykiel z Vaiana: Skarb oceanu. Fragmenty tych piosenek mogą pojawić się w rozdziałach jak i inne z filmów. Poza fragmentami piosenek historia jest w 100% wymyślona przeze mnie. Jeśli wystąpiłyby jakiekolwiek podobieństwa do innych książek na pewno nie będzie to celowe!



AhtohallanOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz