Bélosz és Ankhinoé lányaként jött a világra, ő lett Poszeidón és Lybie unokája.
Apja halála után ő lett Líbia egy részének az uralkodója.
Gyönyörű nő volt. Zeusz főisten is rátette szerelme igáját.
Több gyermeket is szült Zeusznak, köztük Herophilét, később közismert prófétaló lett.Mikor Héra tudomást szerzett a viszonyról, feldühödött, és megölte Lamia valamennyi gyerekét.
Héra ocsmány lidércé változtatta a királynőt. Lamia ki tudta venni a szemét, hogy akkor is figyelhessen a világot, mikor alszik, ráadásul akármivé át tudott változni – ezeket a képességeket a főisten adta neki, szerelme jutalmául. Így vált az alvilág egyik kísérteties istennőjévé.Lamia nyitott szemei előtt mindig ott lebegett a kép, hogy megölte a saját gyerekeit.
Nem tudta elviselni a fájdalmat és bánatot, teljesen kikelt magából, őrjöngött, Héra a megmaradt fiait uszította anyjukra, hogy végezzenek vele, talán azért, hogy bosszút álljanak a testvéreikért.Ennek a történetnek van egy másik verziója is. Amikor saját magával végez, a szívét mardosó örök gyötrelem miatt.
Sokszor úgy azonosítják, mint Szkülla anyja.A lény hagyományosan Kétó istennő és Phorcys isten nászából született. Lamia gyakran összemosódik Kétóval.
ESTÁS LEYENDO
Természetfeletti lények 🧛♂️
FantasíaEbben a könyvben különleges természetfeletti lények lesznek.