OSMANLI DEVLETİ
Evet, sözüme başlıyorum. Kitap yazmak çok kolay değildir bilesiniz. Ben birkaç bilgi sahibi olun diye yazıyorum. Evet size bahsedeceğim konu Osmanlının gerçek gücünden, Osmanlı Devletinin nasıl yönetildiğini anlatacağım.
Osmanlı Devleti saltanatla yönetilirdi. Bu halkın tepkisini çekmezdi. Çünkü halk çok huzurlu bir hayat geçiriyordu.
Devletin başına geçecek kişi babadan oğula, oğuldan amcaya değişebilir. Osmanlı ceza sistemi idam ile gerçekleşiyordu. Böylelikle devlet içinde sık sık suçlara rastlanmazdı.
Şimdi devletin kuruluşundan yıkılışına kadar geçen süreyi anlatacağım.Kuruluş Dönemi
1299'dan önce Türkiye Selçuklu Devleti Moğollar tarafından büyük bir bozguna uğrayarak yıkılma durumuna gelmişti, ve bir müddet sonra yıkılmıştır. Alaeddin Keykubat ise Türklerin soyunu devam ettirmek için Söğüt ve çevresine Kayıları yerleştirdi.
Bu kayıların başında ise Ertuğrul Gazi bulunurdu. Bu kayılar bir müddet sonra bir beylik ,beylikten devlet, devletten imparatorluk olacak bir beylik kurdular. Bu beyliğin kurucusu Ertuğrul Gazinin oğlu Osman Gazidir. 1299 yılında bağımsızlıklarını ilan ettiler.Bu beylik hoşgörü anlayışıyla yürüyen bir beyliktir. Çevresindeki beyliklerin üzerine gitmemiştir. Sürekli Bizans üzerine yürümüştür, bunun nedeni ise Bizansın iç karışıklıklar içinde olmasıdır.
Bizans ile yapılan ilk kez kazanılan zafer KOYUNHİSAR savaşıdır, ve bu beylik sürekli büyümüştür.
Osman Bey BURSA YI gördüğü zaman buranın büyük bir hayranı olmuştu ve burayı alarak başkent yapmak istemiştir. Kuşatma başlamıştır. Fakat Bursanın bütün yardım yolları kesilmiştir ama Bursa direnmiştir. Osman Gazinin ağrıları sürekli artıyordu ve bir gün ecel vakti geldi. Ölürken oğluna şöyle bir vasiyeti vardı.Bursa alınacak ve başkent yapılacaktır.
Osman Bey'den sonra yerine oğlu Orhan Bey geçmiştir.Orhan Bey Bursa yı kuşatarak fethetmiş ve başkent yapmıştır. Babasının vasiyetini yerine getirmiştir. Art arda Bizans üzerine yapılan fetihler, alınan kaleler bu beyliğin büyüdü günün bir işaretiydi.
Osmanlı Devletinin büyüme nedenlerinden biri olan iskan politikasını anlatacağım. Bu politika ile fethedilen yerler türkleştirilmiştir. Bu politika fethedilen yerlere Türkleri yerleştirerek o bölgenin türkleştirilmesini ve güvenliğini sağlar.
Karesioğulları beyliği savaş yapılmadan alınarak Anadolu'da ilk siyasi birlik kurulmuştur. 1329'da Bizans'a karşı yapılan PALANDÖKEN ( MALTEPE) savaşı kazanılarak İznik ve İzmit fethedilmiştir.