القسم الاول

2.6K 49 1
                                    

لاتنسو الصلاة على سيدنا محمد عليه افضل الصلاة والسلام...
اعتذر عن الاخطاء والكلمات الغير مفهومة.
سأعرفكم عن الشخصيات الاساسية.


(شغف شخصيه بارده، عمرها ٢٦ سنه جميله جدا لديها شعر قصير و اسود و عينيها زرقاء مثل البحر الصافي لديها ماضي مؤلم تعمل في المخابرات المصريه و لقبها ذئب المخابرات)

(مراد شخصيه بارده الى أبعد حد وسيم إلى حد ما عمره ٢٩ سنه يعمل في المخابرات المصريه وهوه القائد على فريقه ولقبه وحش المخابرات)

(يوسف صديق مراد ويعمل أيضاً في المخابرات المصريه ولقبه الثعلب وسيم إلى حد ما عمره ٢٥ سنه)

(يزن أيضاً صديق مراد يعمل في المخابرات المصريه وسيم مرح يحب اصدقائه عمره ٢٣ سنه لقبه القناص)

(جو أيضاً صديق مراد يشتغل في المخابرات المصريه مرح إلى حد ما عمره ٢٠ سنه و لقبه النمر)

(الواء منصور يحب شغف مثله ابنته يعرف كل ماضيها عمره ٦٠ سنه )
هكذا عرفتكم عن الشخصيات الاساسية.
في غرفه تعميها الون الأسود، في السرير كانت نائمه بطلتنا شغف كان يرن هاتف شغف فاجابت عليه و قالت بتعب: مين معايه؟
أجابها شخص ما و قال: يا ذئب أنا الواء منصور تعال إلى المقر بسرعه.
أجابت شغف: طيب طيب هين جاي، واغلقت الخط و ذهبت الى الحمام و أخذت شور وكانت تلبس لبس الشغل و طكيه على رأسها.
عندما وصلت شغف إلى المقر ذهبت الى الحارس واخبرته ان يخبر الواء منصور ان الذئب في الخارج.
بعد دقائق دخلت شغف إلى المكتب و قالت: ايه يا منصور عامل ايه.
أجابها الواء منصور بضحك:ايه ياشغف او أقول يا ذئب.
أجابت شغف: لا قول لي يا ذئب مفهوم.
أجابها الواء منصور: في مهمه خطيره جدا فعشان كده حينضم لكي فريق الوحوش.
أجابت شغف بغضب: نعم ايه بتقول ايه أنا ذئب المخابرات اشتغل مع حد، لا مش حشتغل معاهم.
أجابها الواء منصور بغضب: شغف هاي كلمتي وراح تتنفذ.
أجابت شغف بغضب: حاضر أنا... و قاطعها الواء منصور :شغف لما اطلبك راح تيجي إلى مكتبي حتيجي عشان اتقابلي الفريق الي راح تشتغلي معاه مهوم.
أجابت شغف بغضب: مفهوم.
خرجت شغف من المكتب وذهبت إلى مكتبها وقالت بغضب: أنا الي طول حياتي بشتغل لوحدي اشتغل مع فريق لا كده كتير.
بعد ساعه رن هاتف شغف وكان الواء منصور و قال:يا ذئب تعال إلى الغرفه الاجتماعات عشان تتعرف على فريقك.
اغلقت شغف الهاتف بغضب و ذهبت الى المكتب.
قال مراد: ليه يا الواء منصور هل حد حيشتغل معانه.
إجابه الوا منصور: آه الذئب.
قال الكل بصوت واحد : نعم ذئب المخابرات المعروف بانو بيطلع مهام صعبه جدا و كمان لوحده ومعندوش فريق.
اجاب الواء منصور: اه.
قال يزن بمرح: ياسلام عل الحظ حيكون بفريقنا الذئب نفسه حتكون الايام سوده.
وفجئه فتح الباب وكلهم انصدمو...

ياترا ليه انصدمو حنعرف كل شيئ في القسم الثاني و سلام.

يتبع.......

ذئب المخابرات VS وحش المخابرات حيث تعيش القصص. اكتشف الآن