güzellik.

13 0 0
                                    

Güzellik: estetik bir beğeni, duygu, coşku, hoşlanma duygusu uyandıran nitelik.

Veya birkaç tane topluluğun belirlediği sınırlar. Sarışın veya esmer, balık etli veya zayıf, dolgun dudak veya ince dudak, uzun boy veya kısa boy, daha da gibileri.

Düşüncelerimi aktaracağım yazacaklarımda, ne kadar önemsiz olduğunu veya ne kadar önemli olduğundan bahsedeceğim. Kimilerimizin hayatını mahveden kimilerininkini de güzelleştiren.

Öncelikle belirtmek isterim ki görünüşlerimizi biz seçmeyiz, bunu genler ve aldığımız genlere sahip insanlar belirler birnevi. Görünüşlerimizi insanlar neden yorumluyor hayatım boyunca anlamamışımdır. Bakmayın böyle konuşuyorum lakin biri bana çok güzelsin dediğinde içim kıpır kıpır oluyor ya da fiziksel özelliklerimden olumsuz bahsetse kafaya takıp ağlayabiliyorum da. Bu ne kadar saçma değil mi? Birkaç kişinin gözünde güzel veya "güzel olmayan" şekilde yorumlanmak. Güzellik hakikaten ne acaba? Gözümüze hoş gelmesi mi? Yoksa insanların asırlarca belirlemiş olduğu çemberlerin içinde olmak mı?

Kabul etmeliyiz ki bu hepimizin, hepimizin olmasa bile çoğumuzun kafasını yoran bir şey. Belki de bir yerlerde bu nedenden dolayı kendine resmen eziyet eden insanlar vardır. Neden peki? Birkaç sınırdan dışarı da oldukları için mi? Hayır. Güzellik tamamen insanoğlunun belirlediği bir beyin kompleksidir. Saçmalıktan ibaret.

Soruyu yanlış soruyorum aslında, şöyle sorsam belki de daha doğru anlatabilirim. Hakikaten Çirkin ne demek? Çirkin olmak ne demek? Göze hoş gelmemek mi?

İki zıt kavram ve bana göre iki aptalca kavram.

İnsanların bunu düşünmesini istiyorum. Bu aptalca iki kavramı düşünmelerini istiyorum. Bu iki kavramın getirilerini düşünmelerini istiyorum.

Ve de aptallığın diz boyu olduğu bu insan topluluğun da bu iki kavramın neden var olduğunu düşünmenizi istiyorum.

Şimdilik bu kadar yazacağım, eğer fikirlerini belirtmek isteyen olupta yorum atarsa büyük bir sevinç ile okuyacağım.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Aug 15, 2023 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

beauté Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin