Kenderaan pacuan empat roda, selamat diparkir dikawasan halaman rumah penginapan. Tangannya menarik handbrake dan gear dikosongkan. Kali ini, kami diarahkan untuk melakukan tinjauan di sebuah kampung yang terletak di Negeri Sembilan.
Ada pihak kampung yang membuat laporan, terdapat warga asing yang cuba membuat onar dikampung tersebut. Ada juga yang melihat mereka menjual dadah. Pihak kampung tidak berani mengambil sebarang tindakan. Disebabkan itu, ketua kampung membuat aduan tentang kedatangan warga asing ke kampung mereka.
Pihak atasan menghantar pasukan Helang 2 untuk membuat tinjauan terlebih dahulu sebelum mengambil tindakan yang lebih serius.
"Arghh penatnya. Sakit pinggang nyah." Anaqi melangkah keluar dari kereta sambil mengurut pinggangnya yang kekebasan.
"Alah kau, macam kau yang drive. Ar okay je. Kau pulak yang over." Ulhaq meluku kuat belakang kepala Anaqi.
Arfan hanya mampu menggeleng saja melihat telatah mereka. Perangai tidak pernah nak matang. Siapalah ketua kau orang kan?
Ehhh...Ehhh...
"Kita rehat dulu. Dylan, kau keluar belikan makanan kejap boleh? Aku nak rehat. Kalau makanan dah sampai, kejutkan aku. Yang lain, ikut suka korang laa nak buat apa. Jangan timbulkan masalah sudah. Memang aku rendam kepala kau dekat longkang besar tu." Arfan memberikan arahan dengan ugutan sekali dan terus berlalu masuk ke dalam rumah.
Ini kalau tak diugut, macam-macam idea yang mereka nak buat. Lagi-lagi dua ketul beruk tu. Siapa lagi kalau bukan Anaqi dengan Rayhan. Kalau mereka bergabung, ibarat tsunami laa jawabnya.
"Dy, aku nak kambing Pak Mat Western tu dengan air sky juice. Letak ice dari gunung Kinabalu sekali. Terima kasih daun keladi, kalau boleh buatlah lagi." Terkekek Rayhan mentertawakan Dylan dengan permintaan yang bukan-bukan.
"Ada kaki, ada tangan kan? Allah dah bagi sempurna tubuh badan tu. Pergi beli sendiri benda mengarut yang kau nak tu. Nanti Allah tarik nikmat yang kau ada, baru tahu." Dylan membalas semula bersama dengan jelingan tajam diberikan.
Pintu kereta dibuka, enjin kereta dihidupkan. Pedal minyak ditekan laju meninggalkan kawasan rumah penginapan mereka.
"Auch... sakitnya tuh disini." Rayhan memegang dadanya yang konon tersakiti.
"Setepek dapat. Member makan dalam. Lain kali tengok kiri kanan dengan siapa kau bercakap." Ulhaq berkata-kata lalu kaki melangkah masuk ke dalam rumah.
Huhh. Baik tidur. Malam ni nak mula buat tinjauan.
Hari ini, Humaira akan pulang ke kampung halamannya setelah 2 bulan tidak menjejakkam kaki ke sana. Terlalu leka dan sibuk dengan final exam dan mencari kerja, sampaikan dia tidak berkesempatan untuk pulang ke kampung menjenguk ibunya. Lagipula bidang yang dipilihnya membuatkan dia susah untuk mendapat kelulusan untuk bercuti.
Humaira menapak menaiki tangga rumah dan memberi salam.
"Assalamualaikum. Ibu! Acu dah balik ni!" pekiknya dari luar. Pintu rumah diketuk.
Kreukk. Pintu dibuka dari dalam.
"Makcuu!!"
Seorang kanak-kanak lelaki separas pinggang Humaira, melonjak gembira dengan kepulangan maksunya. Pinggang Humaira dipeluknya erat. Melepaskan rindu.
"Apizz rindu makcuu. Kenapa makcuu dah lama tak balik?" ujar Hafiz petah sekali. Dia membenamkan mukanya ke perut Humaira sambil digesel-geselnya. Inilah anak buah Humaira merangkap budak busuk masyam.
YOU ARE READING
The Resisted Love [COMPLETE]
RomanceMuhammad Arfan Idraki x Humaira Fadhlia Pertemuan yang tidak disangka diantara penjaga keselamatan negara dengan seorang tukang masak mencambahkan lagi bibit-bibit cinta yang semakin mekar dihati. Siapa sangka, seorang jejaka yang berperwatakan tega...