Kdysi dávno v období prvního věku v zemi Aronii existoval muž který byl tajemný ale všemi známy. Byl to muž jménem Arongar říkalo se mu mnoha jmény ,jako "Syn boha války a boje Arnose" ale také jako "Arongara krvaví meč". Nikdo nevím kde se vzal nebo jak vypadá všichni go znají ,jako rytíře v černé zbroji. mohly byste si říct že lidí v černé zbroji je hromada ,ovšem Arongara bylo lehké poznat podle jeho velkého meče který nosil na zádech. Všichni ho znali a respektovali a milovali ,jelikož pomáhal lidem kteří potřebovali ,ale také se ho báli víc než čehokoli jiného ve chvíli kdy před nimi tasil svůj meč. Nešťastníci co sním střetli meč od začátku věděli že se jejich život blíží ke konci. Každý kdo se sním střetl a přežil vyprávěl to samé "Není možné ho zranit meče se tupý a lámou když narazí do jeho brnění ,ani síla duchů mu nic nedělá jako by byl nezranitelný. Jeho meč přesekne brnění a štíty jeho meč dokáže i horu rozseknout na nejmenší kousky prachu" každý z nich nakonec dodal "Bojovat sním je stejné jako kdyby jste si sami podřízli krk .On je pravým synem Arnose" Příběhy o Arongarovy se šířili rychleji něž vítr každý kdo alespoň jednou navštívil ,jakoukoliv krčmu slyšel jak bardi zpívají jeho příběhy. po dlouhých dobách míru se v království Manery objevil nový král. Jmenoval se Renaris ale všichni ho znali jako "Pán nemrtvých". Renaris se na trůn dostal tím že zabil tehdejšího krále Magnera tím že probudil králova otce z mrtvých a donutil ho zabít vlastního syna. Království Manery se pod Renarisovy vlády zhroutilo a stalo se královstvím plné zločinů a smrti. Po několika měsících se Arongar dozvěděl o království Manery a vydal se tam aby očistil Maneru od prohnilého krále Renarise a navrátil starému království jeho čest a slávu. Po několika dnech Arongar dorazil a uviděl prohnilé a zničené království. Když se Arongar procházel Manerou vstříc Královskému paláci skoro všichni lidé co ho spatřili a utekli se schovat s křikem. Arongar prošel prázdným městem až stál před velikými zlatými vraty do trunního sálu. Arongar otevřel dveře a celým palácem šlo slyšet skřípavý zvuk pantů. Poté Arongar uviděl jak se na druhém konci zamlženého sálu vysedává "Pán nemrtvých". Ten se jen díval jak se Arongar pomalu přibližuje k trůnu ,poté se jen postavil uklonil a pravil "Vítej Arongare synu Arnosův co tě přivádí do mích síní" Arongar se na něj podíval a pomalu tasil svůj meč a jedním švihem se zbavil mlhy a uviděl hromadu mrtvých těl po celém sálá. Poté Arongar pravil "Ve jménu boha Arnose jsem přišel abych tě očistil od tvých hříchu a poslal tě na místo ze kterého ty lidi probouzíš". Pán nemrtvých se jen usmál pozvedl ruce a řekl "Slyšel jsem tvé příběhy jak se žádný živí nemůže rovnat velkému Arongarovy ,když se ti živí nemohou rovnat tak mrtvý mohou" v tu chvíli se mrtvá těla v sálu začali pomalu zvedat a chopit se zbraní co leželi vedle nich. Hordy nemrtvých se vrhli na Arongara ten je rychlými švihy meče ťal ve dví ovšem zbytečně nemrtvý se na něj řítili jeden za druhým skákali na něj škrábali se mu po nohou a po dlouhém boji zbylo z nemrtvých pouze kousíčky těl až nakonec Arongar stál vstříc Pánu nemrtvých . Pán nemrtvých se jen zasmál a zvedl kopí které bylo opřenu o trůn. Chytil ho oběma rukama a pravil zaklínadlo poté se špička kopí rozzářili a Pán nemrtvých se rozběhl proti Arongarovy. Arongar blokoval jeho útoky svým mečem ale v ten moment narazilo kopí do Arongarova brnění a zaseklo se do něj. Arongar nevěřil svým oči když uviděl jak jak se kopí zaseklo do jeho brnění a řízlo ho do ruky. pán nemrtvých ihned uvolnil své kopí a zaplavil Arongara bouří útoků. po několika zásazích se Arongarovy povedlo zabodnou svůj meč do Ranerisova břicha ale Raneris se jen a švihl svým kopím a rosekl Arongarovu helmu a způsobil mu vážnou ránu která se vedla od hrudi až k pasu. poté oba dva padli na zem a Pán nemrtvých se jen zasmál a řekl "Příběhy které jsem slyšel jsou nic porovnání s tebou samotným. Ale máš můj respekt za to jak si porazil mojí armádu nemrtvých Ha ha ha" Arongar se jen na něj díval a řekl "nečekal jsem že existuje někdo kdo by se mi dokázal rovnat. Nechť ti Arnos odpustí a nechá tě v klidu odpočinout" Raneris se jen usmál a z posledních slov pravil "ty mě nepřestaneš překvapovat s tou tvojí vírou Ha ha. Dám ti dar ři prokletí jestli chceš nechám tě na tomto světe jako duši která bude uložená ve věci která si hodlám říct ti bude nejbližší." Raneris pravil zaklínadlo "Já Raneris pán nemrtvých ukládám tvou duši do tvého meče aby tvá síla a víra byla propůjčena každému kdo bude hoden aby tě pozvedl budeš na tomto světě existovat jako duše v meči jméne "Derangar" poté se Arengarova duše vznesla z jeho těla a spojila se s mečem v jedno. Raneris se jen usmál a z posledních sil odtáhla meč a sedl si na trůn dřímající meč v rukou a zemřel. Když bohové viděl co se stalo povolali přírodu a celé království Manera zmizelo bod vrstvami sněhu a ledu a v ten moment se na Aronii poprvé objevil sníh a led a všude na světě se objevila zima. Duchové začali zpívat poslední příběh a Arongarovy aby všichni věděli že Arongar Syn Arnosův padl a aby si všichni pamatovali do byl. Po několika letech se ovšem zapomnělo a z velikého Arongara se stala pouze legenda o Patronovi válečníku. Ovšem nikdo neví že hluboko pod vrstvou sněhu a ledu kostra Raneris stále dřímá Derengara který čeká až se ho někdo pokusí pozvednout.