Pagi itu,
Dimana semua orang masih tidur. Shenz tidur di lantai bersama Malik dan Kobe. Jika dilihat memang nampak comel. Afiqah masih tidur disebelah Tina. Mata Tina perlaha-lahan dibuka. Keadaan sekeliling diperhatikan sebelum gerakkan tangan kanan nya.
Dia melihat disebelah kiri. Seorang gadis sedang tidur nyenyak di sebelah. Dia cuba gerakkan tangan kanan nya untuk menyentuh kepala Afiqah dan mengusap dengan perlahan.
"Terima kasih ada untuk aku" Tina cium kepala Afiqah sebelum gadis itu terjaga dari tidur.
Gadis itu menguap dengan puas. Lihat nya pula si Tina yang sudah sedar. Gadis liar masih dalam separa jaga. Nak kata tidur tak, nak kata bangun tu ermmmm... mungkin mamai lagi ?
"Morning" sapa Tina angkat kedua-dua tangan keatas.
Afiqah kembali meletak kepala di atas perut Tina.
"Oh !! Perut aku" Tina terkejut.
Afiqah angkat kepala balik. Wajah Tina diperhatikan. "Ehh ?! Kau dah bangun !!" Afiqah terus berdiri. Kerusi terjatuh atas lantai. Bunyi kuat. Itu buatkan Shenz dan dua doberman dewasa terjaga.
"Apa yang berlaku ?!" tanya Shenz cemas.
"Tina dah sedar !! Panggil doktor !!" beritahu Afiqah. Shenz senyum. Dia angguk kepala dan segera mencari doktor yang bertugas. "Aku nak call encik Aamon dan puan Trisya"
Khabar bahawa Tina sudah bangun buatkan suasana mansion menjadi riang. Tina dibenarkan pulang ke rumah. Orang-orang rumah menyambut Tina dengan penuh hormat. Afiqah melihat tanpa ada rasa ingin kacau. Orang-orang rumah lagi penting jadi dia buka peluang itu.
Kerusi bangku di taman bunga menjadi pilihan untuk berehat seketika.
Ting !
Mesej dari ibu Afiqah diterima masuk. Afiqah menjawab mesej itu dengan tenang. Selesai itu, dia pergi pula ke aplikasi lain. Shopee menjadi pilihan. Dia tengok barang-barang di cart.
"Barang-barang tu kau tak kelaurkan lagi. Nak aku belanja ?" dia muncul. Dia ambil tempat disebelah Afiqah.
"Nak"
"Hehehe, pandai"
"Rezeki jangan ditolak. Tak elok" aku mencium bibir lelaki itu dengan lembut.
"Hahahaha" ketawa lelaki itu dibuatnya selepas bibir nya dicium sekilas. "Aku rindu kau" lelaki itu angkat tubuh Afiqah dan letak di paha nya. Daging punggung Afiqah diramas sebelum berciuman lama disitu.
Shenz yang ingin panggil Afiqah masuk ke dalam mansion terus tak jadi niat melihat adegan tersebut.
"Aku nak kita bersama seperti pasangan suami isteri" dia mengigit leher Afiqah.Love bite lekat di beberapa tempat.
"Tapi kita tak boleh, bukan ?" Afiqah usap kepala dia.
"Aku janji aku akan lamar kau. Tunggu aku" dia sarungkan cincin pandora silver di jari manis Afiqah sebelah kanan. "Kau boleh tunggu aku sampai misi tu berakhir ?"
Afiqah angguk kepala. "I akan tunggu u tanpa ciptakan sebuah perjanjian"
Shenz biarkan mereka berdua bersama sebentar. Selepas itu, muncul pula si Aamon menjerit nama Aaron. Shenz mendengar akan itu terus angkut Aamon yang berat dalam 60 kg ke belakang rumah.
Aaron menoleh.
"Kenapa ?" tanya Afiqah hairan.
"Tadi aku ada dengar ada orang panggil nama aku" Aaron dukung Afiqah.
"Saya tak dengar pun" jawab Afiqah melihat adegan Shenz mengangkut Aamon pergi. Aku tersenyum. Shenz beri arahan "teruskan aja. Aamon biar aku settle kan !!"
"Oh yaka ? Kalau macam tu, jom lah ikut aku sekejap. Kita buat anak nak ?" Aaron membawa Afiqah pergi.
ヽ( 'д'*)ノ
Balik itu, Afiqah pulang bersama beg kertas Mcd dan beberapa barang mahal yang lain. Anak tangga dinaiki satu-persatu. Bilik Tina dituju. Lihat diri Tina sedang tidur nyenyal di katil queen nya. Afiqah meletak barang di atas meja sebelum melabuhkan punggung di hujung katil. Telefon pintar jenama iPhone dikeluarkan.
"Kau baru balik ?" tanya Tina terjaga.
"Ehh, kenapa kau bangun ?" tanya Afiqah meletak fon diatas katil. Bergerak menghampiri Tina. "Aku buka volume kuat sangat kah ?" Afiqah segera slow volume ke 10%
"Tak. Aku tunggu kau tadi. Shenz beritahu kau keluar bersama Malik tadi" beritahu Tina. Tangan Afiqah digengam. "Kenapa tak bawa aku sekali ?"
"Encik Aamon tak benarkan kau keluar. Keadaan kau belum sihat sepenuhnya" Afiqah usap rambut Tina.
"Kau balik Malaysia bila ?" tanya Tina.
"Hari selasa" jawab Afiqah. Tarik selimut ke dada Tina. Sebaik sahaja Afiqah ingin pergi, lengan baju ditarik.
"Kau stay lah dengan aku dekat sini. Aku sunyi tanpa kau" air mata Tina mengalir di pipi.
"One day, kita akan berjumpa lagi. Walaupun kita jarang bertemu dan bersama, tali perikatan sahabat antara kita berdua masih kukuh. Kau tetap rumah kedua aku, Qistina Atsrid"
Aku membawa beg kertas mcd keluar dari bilik. Pintu bilik Tina ditutup rapat sebelum turun ke dapur.
"Kau belum tidur ?" tanya Aamon buatkan jantung aku hampir gugur. Aku segera menggeleng kepala. "Tina dah tidur ?"
"Dah"
Aamon naik ke bilik nya semula. Dia tidak jadi untuk duduk di dapur ketika ada Afiqah.
"Aik ? Kenapa u naik balik ?" Trisya pelik.
"Afiqah ada"
"Okey, kalau ada Afiqah pun kenapa ?" Trisya lupa ka macam mana ? Aamon cekak pinggang sambil perhatikan Trisya.
"Oh lah !! Saya lupa. Awak tak boleh duduk di luar bersama orang luar selepas pukul 3 pagi keatas. Sorry" Trisya merangkak di katil untuk tarik tangan Aamon.
"Tak apalah, aku tidur dengan kau ajelah" Aamon tarik selimut ke tepi dan baring di katil. Trisya meletak kepala di dada Aamon sebelum melelapkan mata. "Aish, kacau betul aku nak push rank" Aamon peluk isteri dia dengan erat.
Afiqah di ruang tamu sibuk makan ayam mcd bersama Shenz. Menonton kdrama ddi Netflix. Dua ekor doberman pun turut ada. Mereka tidak kacau malah duduk berehat bersama.
"Rehat bersama ayam mekdi" Afiqah angkat ayam paha ke depan.
"Ya" Shez berlagakan ayam paha dia dengan ayam Afiqah. Lalu mereka makan dengan nikmat.
Kdrama habis tonton dalam dua episod. Shenz bangun. Dia mengambil macbook di atas almari dan kembali duduk di sebelah Afiqah. Macbook dibuka.
"Kalau aku buat kerja tepi kau, tak apa kan ?" tanya Shenz seolah-olah minta izin.
"Buat ajelah. Kenapa pula aku nak larang ?" Afiqah cari cerita yang menarik. Puas scroll ke tepi, dia buka anime. Cari pula anime yang best untuk tengok.
"Tak ada lah, kut-ii lah kau macam puan Trisya. Tak bagi aku buat kerja bahaya tepi dia" kata Shenz gerakkan mouse wireless warna putih. Sebuah aplikasi yang jarang dilihat dan digunakan oleh orang awam dibuka.
"Kenapa pula kau nak samakan aku dengan dia ?" Afiqah buat muka datar. Wajah nya beralih melihat skrin macbook itu. "Ini aplikasi jarang digunakan orang awam. Kau guna VPN kah ?"
YOU ARE READING
🔞 Wild Cat & Uncle Aaron [ COMPLETED ] 💯✅
Cerita PendekCerita orang dewasa 🔞 Niat hanya ingin travel bersama rakan baik namun, terjebak dalam permainan serigala.