CHAPTER 1~Trouble

736 32 1
                                    

*KIARA POV*

Aku membuka perlahan mataku apabila sinar mentari memasuki mataku. Aku melihat jam digital disisi katilku. Sudah pukul 6 pagi. Aku perlu bersiap untuk ke U.

Aku bangun dari katil dan mengemas katilku agar kelihatan rapi. Usai mengemas katil, aku terus mencapai tuala yang aku sidai diampaian. Aku masuk ke dalam bilik air and take my bath.

Selesai mandi, aku mengenakan uniform U yang sudah diironkan oleh maidku. T-shirt putih dengan kemeja hitam diluar dan skirt paras paha. Aku memakai stoking putih panjangku dan disarungkan kasut hitam. Aku meminta maid untuk mengilatkannya semalam.

Aku duduk diatas kerusi solek. Aku mengambil bedak kompleksku dan diletakkan sedikit ke muka agar kelihatan putih. Aku tidak memerlukan terlalu banyak bedak kerana wajahku sudah semula jadi putih. Aku menyisir rambut curly aku. Aku memakai cekak rambut putih yang dibelikan omma sempena hari lahirku yang ke-14. Sekarang aku sudah 20 tahun. Aku merapikan uniformku untuk kali yang terakhir. Aku membelek2 badanku di cermin panjang. Aku mengambil beg sekolah. Aku masukkan buku2, handphone dan dompet. Aku memakai jam tangan. Aku melihat wajahku sekali lagi dicermin sebelum turun ke bawah.

"Omma, anyeong." Ucapku apabila melihat omma yang sedang memasak sarapan pagi seperti seorang chef. Well, omma memang chef pon.

"Selamat pagi. Duduk dulu makan." Kata omma dan aku menurut. Aku melihat makanan yang dihidangkan.

"Wah! Nasi goreng. Look marbelous." Kataku teruja. Omma hanya tersenyum. Aku mengambil pinggan dan menyeduk nasi goreng ke dalam pinggan. Seorang maid menuangkan teh o ke cawanku. Mereka dah faham sangat dengan aku. Aku tak suka minum minuman yang bersusu waktu pagi.

"Anyeong, omma." Jin pula datang.

"Omma je? Noona?" Aku pout, pura2 merajuk.

"Anyeong, my lovely noona."-jin. Aku membuat muka jijik apabila dia memanggilku 'my lovely noona'. Jin mengambil tempat disebelahku. Umur kami hanya beza setahun. Jin mengambil pinggan dan menyedukkan nasi ke pinggannya. Sama seperti aku tadi, tapi maid menuangkan kopi ke cawannya.

Selesai makan, kami terus bangun dan mencium omma sebelum pergi ke U. Kami mengambil kunci kereta masing2 sebelum keluar. Enjin dihidupkan dan kami memandu menuju ke U.

*BAEKHYUN POV*

Aku terus pergi ke U selepas siap bersarapan. Aku ingin membawa kereta sendiri hari ini dan memberitahu driverku untuk tidak mengambilku dari U nanti.

_____________

Aku sampai U tepat jam 6:45 pagi. Aku memusing2 di tempat parkir kereta untuk memarkir kereta.

"Tak adalah pulak tempat kosong." Aku terus mencari daan mencari. Dan akhirnya aku jumpa! Aku memandu ke tempat letak kereta yang kosong itu. Aku ingin memarkir kereta sebelum ada satu malaun ni yang parkir dulu kereta dia. "S***! Aku dapat dulu!"

Aku keluar dari kereta. Dan pemilik kereta itu juga keluar. "Kau?! Woi! Aku jumpa parkir ni dululah! Kau alihkan sekarang!" Arahku sambil bercekak pingang kepada malaun itu.

"Suka hati kau je suruh aku alihkan! Aju yang dapat dulu! Tulah! Lain kali jangan memandu macam SIPUT!" Seriusly malaun ni.

"Woi! Aku yang jumpa dulu! Baik kau alihkan kalau tak..." Aku memotong kata2ku.

"Kalau tak apa? Heh! Macamlah kau berani." Dia mencabarku. Aku berjalan ke arah keretanya. "Woi! Woi! Kau nak buat apa dekat kereta aku? Woi!" Jeritnya tetapi aku tidak mengendahkan. Aku berdiri berhadapan dengan kereta wira *tak tahu nak letak kereta apa* putih itu dan meletakkan tangan pada hadapaan kereta itu. Aku menolak kereta itu kebelakang.

"Woi! Kau buat apa ni?! LETAK BALIK!" Jerit malaun itu tetapi aku tidak mengendahkan. Apabila parkir itu kembali kosong, aku masuk ke dalam keretaku dan memarkir kereta. Aku keluar dari kereta. Aku menuju kearahnya.

"Sorry, Miss Kiara. Find another park." Kataku sambil tersenyum sinis.
"YAh! PABO!" Dia menjerit.

"Well, kita tak perlukan kelajuan, kalau boleh gunakan kekuatan." Kataku sambil smirk.

"YAH! PABO! Mentang2lah kau namja, berlagak dengan aku pulak. Kau ni memang jantan tak guna! AKU BENCI KAU!!!" Jerit Kiara. Aku senyum mengejek.

"Thank sebab benci aku. So I'm." Aku terus berlalu dari situ.

*KIARA POV*

Aku berjalan ke kereta malaun tu dan menyepak2 tayarnya. Baekhyun berlari kearahku dan menolakku ketepi.

"WOI! KAU BUAT APA NI?! ROSAK KERETA AKU! KAU INGAT MURAH KE?!" Marah Baekhyun.

"Ooo! Tau pun kau marah." Aku menyepak bonet keretanya. Dia menolakku. Dia menggosok2 tempat aku sepak.

"Padan muka kau! Amik ni!" Aku menyepak sekali lagi. Baekhyun menolakku sehingga aku tersandar pada keretanya. Kami bertentangan. Aku memandangnya tidak berkelip.

"Kau ni memang nak kena kan!" Dia menghentak kedua2 tangannya ke kereta. Tepat2 disisi mukaku. Aku menelan air liurku. Baekhyun mendekatkan mukanya denganku.

Aku menolak2 tubuhnya tetapi tidak berjaya. Tapi, dia pula yang semakin dekat denganku. Omma,... dia nak buat apa ni? Soalku dalam hati. Aku menutup mata. Tiba2, "Baekhyun."

Aku membuka mata. Aku nampak EXO. Please jangan fikir bukan2. Rayuku dalam hati. Baekhyun menurunkan tangannya. Aku juga menjatuhkan tanganku yang memegang dadanya. "Aku pergi dulu. Bye." Ucapku dan terus pergi dari situ.

LOVE FATE (EXO Baekhyun ff)Where stories live. Discover now