*KIARA POV*
Aku menunggu kawan2ku dikoridor U, tempat kami selalu berkumpul sebelum masuk ke kelas. Aku duduk ditempat biasa. "Tak guna punya Baekhyun! Pagi2 dah hilangkan mood aku." Rungutku.
"Ara!" Sarang menyergahku dari belakang. Aku menoleh dan membuat muka selamba. "Kau ni tak best betullah." Kata Sarang.
"Apahal tak best pulak?" Soalku. "Yela. Aku sergah kau, kau tak terkejut pun. Melatah pun tak." Kata Sarang.
"Kau kan tahu aku. Aku mana terkejut melatah semua ni." Kataku sambil menletakkan kepala diatas kedua belah tapak tanganku. Sarang duduk disebelahku. Begitu juga dengan Gayoon dan Shin Hye.
"Apalah pagi2 muka kau dah muram ni?" Soal Shin Hye.
"Pasal apa lagi kalau bukan Si Baekhyun tu." Jawab Gayoon bagi pihakku. Aku memandangnya.
"Mana kau tahu?" Soalku pelik kerana aku masih belum menceritakan kejadian tadi kepada mereka.
"Aku nampak. Kau berebut parking dengan dia, kan?" Kata Gayoon.
"Hai korang ni. Asal jumpa je gaduh. Asal gaduh je jumpa. Tak boleh nak berbaik. Aku kahwinkan dua2 kang baru tahu!" Kata Sarang. Aku memukul lengannya.
"Kau jangan nak doakan aku kahwin dengan dia pulak eh. And... aku TAK NAK dan TAK AKAN kahwin dengan player macam dia tu." Kataku sambil membuat gaya.
"Jangan kau cakap 'tak akan'2, nanti betul2 kau kahwin dengan dia kang." Kata Gayoon.
"Korang ni kan. Asyik nak bela malaun tu je. Korang kawan aku ke kawan malaun tu?" Anginku.
"Aku cakap je." Kata Sarang. Aku menghembus nafas kasar.
*BAEKHYUN POV*
Aku dan EXO berjalan masuk ke U. Semua orang menjerit2 apaabila melihat kami. Kita orang dah biasa dengan benda2 ni.
"Tadi apasal kau gaduh dengan Kiara?" Soal Chanyeol disebelahku.
"Dia amik tempat parking aku. Aku nampak dulu tempat tu, lepas tu kereta dia entah dari sudut mana muncul terus parkir dekat situ." Aku memberitahu situasi sebenar.
"Korang ni asyik berjumpa je. Memang ada jodohlah." Kata Tao. Aku menyekeh kepalanya.
"Jangan nak merepek! Tak nak aku berjodoh dengan minah kerepot tu." Kataku.
"Cantik macam tu kau kata kerepot. Dah lah cantik, cun, seksi... mana2 lelaki pun boleh cair dengan dialah weyh." Kata Sehun.
"Cantiklah sangat. Tuih!" Aku buat2 meludah. Chanyeol menggelengkan kepala. Kami menuju ke kelas masing2.
Sekarang aku ada kelas Bio dengan Chanyeol. Kami berdua berjalan ke arah makmal Bio. Aku suka Bio tapi ada sesuatu yang buat aku tak suka berada dalam kelas Bio.
-makmal Bio-
*NO ONE POV*
Baekhyun dan Chanyeol duduk disalah satu meja disitu. Satu meja untuk dua orang. Kebanyakan meja disitu sudah diduduki oleh pelajar yang lain.
Tepat pukul 7, makmal Bio sudah penuh dengan pelajar2 dan Cikgu Haha masuk. "Okay, semua. Seperti yang diberitahu hari Isnin hari tu, hari Khamis cikgu janji nak buat eksperimen tentang bahan kimia. Cikgu nak satu kamu semua cabut satu nama dalam peti untuk tentukan siapa partner kamu. Disebabkan kamu ada 15 laki, 15 perempuan, kita biar lelaki yang cabut." Kata Cikgu Haha.
Semua lelaki mencabut satu nama didalam peti manakala pelajar perempuan mengecop satu meja.
"Okay, kamu semua boleh tengok nama siapa yang kamu amik dan pergi ke arah partner kamu." Kata Cikgu Haha memberi arahan.
YOU ARE READING
LOVE FATE (EXO Baekhyun ff)
FanfictionMereka langsung tidak sehaluan. bagaikan anjing dengan kucing. selalu bergaduh setiap kali bertemu. tapi, mereka telah ditakdirkan untuk berkahwin. kiara terpaksa kahwin atas paksan bapak tirinya. manakala baekhyun, terpaksa kahwin kerana tidak ma...