Bölüm 1 - Dört Arkadaş

101 13 13
                                    

(Bilgilendirme: Hikayedeki zar sonuçları, telefon uygulamasında rastgele oluşturulan rakamlar üzerinden belirlenmektedir ve gerçek dünyadaki olasılıkları yansıtmaktadır.)

. . .
. . .
. .
.
.

Üç arkadaşım var. Üniversitede aynı evde oturuyoruz. Dışarıdan hayatsız gözüken ama eğlencenin dibine vuran bizlerin sırrı şu:

Ben ve üç arkadaşım "Role Play" oynuyoruz.

Dungeon and Dragons, kısaca D&D...

Bir role play çeşidir...

Stranger Things, The Big Bang Theory gibi çoğu filmde bölümlere konuk olmuştur.

Hatta direkt Dungeon and Dragons adında bir film çıktı.

Hatta Oscar ödülü bile aldı.

Her neyse...

Size Role Play ve D&D'den bahsedeyim...

Bu oyun bir masa oyunu ama bildiğiniz diğer oyunlar gbi değil.

Oyunda bir yönetici oluyor ve diğer kişiler oyuncu oluyor.

Yöneticiye "Game Master" yani kısaca "GM" deniyor

GM, oyuncular dışında oyundaki her şeyi yönetiyor. Oyuncuların kararlarını sadece oyuncular verebilir.

GM'nin bir diğer ismi ise "Anlatıcı"dır.

Biliyorum çok isim var gibi gözüküyor ancak öyle değil.

Anlatıcı = Game Master = GM = Oyun Yöneticisi

Bu kadar...

Canavarlar, köylüler, hava durumu, ambians, haydutlar, krallar, ekonomi ve doğa olayları... vb.

Bunların hepsi anlatıcının görevidir.

Peki GM'nin ne olduğunu anladığımıza göre nedir bu Role Play?

Karşılıklı diyalog kurarak oynadığınız bir oyun.

GM bir senaryo düşünür ve oyunculara açıklar.

Oyuncular da senaryoya uygun karakter oluştururlar. Yine de spoiler vermeden yapar bunu.

Ve Role Playin olmazsa olmazı çok yüzlü zarlar...

20 yüzlü, 16 yüzlü, 6, 8 ve 12lik zarlar...

20'lik, yani 20 yüzlü zar bir karakterin yaptığı hamlenin başarısı için çekilir.

Bakın karmaşık gibi gözüküyor olabilir ama değil.

Bi zar var ve üstünde 1'den 20'ye kadar rakamlar yazılı.

Atıyorsun ve rastgele sayı çıkıyor.

Gerçek hayattaki şans gibi.

Mesela karşında duran bir yaşlı adama yumruk salladığında yumruğu tutturamama ihtimalin vardır.

Kim bilir belki ayağın takılır ve yumruğun kısa gelir.

Ya da yaşlı adam eski boks şampiyonu çıkar ve eğilip yumruğundan kaçtıktan sonra senin suratının ortasına sağlam bir yumruk bırakır?

Kimse bilemez...

Bu yüzden zar atıyoruz işte.

Mesela ben, yani Game Master, oynadığımız oyunda diyorum ki:

"Güneşli bir günde, çiftliğinizden çıkıp mezarlığa doğru giderken yolunuz yaşlı bir adamla kesişir. Adam size bakıp  söylenmeye başlar. Yok gençlik bitmiş yok saygı kalmamış..."

Oyuncum Burak birden araya girer,

"O zaman yaşlı adamın çirkin suratına yumruk atarım, karakter geçmişimi yazarken yaşlıların söylenmelerine tahammül edemeyen bir karakter olduğumu yazmıştım. Yumruk atmadan önce tek söz bile söylemeyeceğim. Adamın suratının tam ortasına yumruk atacağım."

Evet, bazen oyuncular durup dururken aksiyon çıkarmayı severler. Bir "anlatıcı" olarak senaryondan sapan bu çocuklara sinirlenmeyip anlayışlı olmanız gerekir.

Bu yaşlı adam belki de hikayeyi bitirmede kilit rol oynayacak iyi kalpli bir adam olabilirdi ama arkadaşlarım hikayenin içine sıçmak istediği için hikayemde değişiklik yapmak zorundayım.

O zaman onlar için işi zorlaştırmalıyım ve yaşlı adamın arka plan hikayesini eski boks şampiyonu olarak değiştiriyorum. Tabii ki bu değişiklikten oyuncularımın haberinin olmasına gerek yok.

Sanki en baştan beri böyleymiş gibi davranacağım.

Burak'ın 20lik zar atması gerekiyor. Bakalım yumruğunu ne kadar sağlam savurdu.

Eline 20 yüzlü zarı alıp sallamaya başlayan başlayan Burak'a baktık hepimiz.

Zarı masaya bıraktı.

Zar yuvarlandı.

Ve durdu.

Sonuç = [ 8 ]

Burak "Hay sokayım" diye söylendi.

Zarı aldım.

"Sıra yaşlı adamda dostum, bakalım o ihtiyar senin haşmetli yumruğundan kendini kurtarabilecek mi?" dedim.

Herkes elime bakmaya başladı.

Şimdi yaşlı adamın savunması için zar atacağım.

İçimden dua etmeye başladım, lütfen yaşlı adam kurtulsun, lütfen yaşlı...

Bıraktım zarı masaya.

Yuvarlandı.

Durdu.

[ 9 ]

"Ah be.. S.ktir!" dedi Burak..

Diğer iki arkadaşım, Selman ve Hasan sırıttı.

Yaşlı adamın zarı daha yüksek çıkmıştı.

"Yaşlı adam kafasını geri çekti ve yumruğun adamın burnunu sıyırdı." dedim.

Selman göbeğini hoplatarak güldü, "Eheheh... Burak ihtiyar moruktan dayak yiyecek." dedi.

Dövüş daha yeni başlıyordu.

20'lik Zar (S.FİNALİ)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin