تميم :اتفضلي يا ياقوت
دخلت ياقوت ملقيه السلام على تميم.
تميم:بكره في اجتماع لشركه فرنسيه ومطلوب منك عمل دراسه جدول للمشروع دا وتفضلي النهارده لوقت إضافي ممكن يوصل لعند ١٠ باليل وأهم حاجه السريه التامه فهمه.
ياقوت:اه تمام.
تميم :دا ملف المشروع اتفضلي إدرسيه كويس عشان هنتناقش في تمام.
ياقوت :تمام
ذهبت ياقوت الي مكتبها تدرس ذالك المشروع جيدا وبعد مرور الوقت الي ان أصبحت الساعه السادسه غفت ياقوت ممسكه بذالك الملف حتى إستيقظة على صوت هاتفه معلنا عن وجود اتصال.
ياقوت:الو.
تميم: أمال حضرتك فين.
ياقوت :في المكتب.
تميم بصوت جهوري:بقالي ساعه بتصل مبتردش لي.
ياقوت: اسفه والله نمت غصب عني.
تميم:اه اصل احنا بنهزر هنا عمتا دقيقتان وتكوني هنا ماشي.
ياقوت ببعض من الخوف:حاضر.
دقق دق##
تميم :اتفضل.
تميم:اقعدي واقفه لي.
جلست ياقوت بالكرسي المقابل لتميم.
تميم :اي أفضل خطه للمشروع دا بالنسبالك.
ياقوت اسفه بس حضرتك مقلتش احط خطط انا درسته بس.
تميم :لا والله بينك شاطره جدا.
ياقوت:انا عملت الي إطلب مني.
تميم طيب يا مجتهده ممكن تقولي فهمتي اي من المشروع.
ياقوت: اول حاجه ان دي اول مره الشركه عندنا هتصدر ملابس ودي تعتبر نقله كبيره لينا لاني على حسب ما عرفت ان الشركه عندنا مشتغلتش في الملابس قبل كده وان حضرتك لسه منشئ مصنع شغال حوالي ٣سنين وتسع شهور بالظبط من بدأ تشغيل المصنع ودا مش وقت كفايه أن نصدر برا لان الموضوع دا محتاج كفائه وحرفيه عاليه ودا بيثبته بنسبه كبيره الوقت الي هنشتغل بيه وعلى عكس كدا المصنع في وقت قصير قدر يثبت دا وعشان كدا الثفقه دي لو نجحة هتنقلنا نقله تانيه.
تميم ببعض الإعجاب المخبأه وبعض من الخبث: واي الي عرفك أن الصفقه دي هتنقلنا نقله تانيه.
ياقوت :على حد معلوماتي ان الصفقه دي هتروج لينا بشكل كبير بين الشركات التانيه واحنا محتاجين دا جدا لأن زي مقلت لحضرتك ان احنا مشتغلناش وقت كبير يثبت اننا على كفائه واسم حضرتك برغم انتشار وكبره في السوق مش كفايه يثبت دا واظن ان الاغرائات الي خلت شركه زي دي تيجي تتعاقد معنا هو جودة المصنعه المشهور بيها وان شغال في أشهر المصممين ودا هيروج للملابس اكتر غير أن في استايلات مختلفه هتقدر الشركه دي من خلالها تنزل السوق من غير ميخافو.
واخر حاجه:أن العائد المادي الي هيدخل الشركه كبير ويرفع اقتصاد الشركه وتقريبا العائد دا من الشركه دي نفسها مليار دولار دا لو الثفقه تمت ولو نجحت العائد هيكبر اكتر
بسبب تعاقدات الي هنعملها مع الشركات التانيه.
تميم:عرفتي منين عائد الصفقه المعلومات دي مبتتكتبش في الملف.
ياقوت :اولا مينفعش ادرس ثفقه معرفش هكسب منها قد اي ام عرفتها منين من مدام هاله سألة سيلين.
تميم بحده بعد أن طلب احد الارقام:الو يا هاله ازاي تدي ياقوت معلومات عن الحسابات تبع ثفقة فرنسا من غير متقوليلي.
هاله:اسفه يا فندم بس ياقوت سكرتيريت حضرتك وانا قولت ان ممكن تكون قلتلك.
تميم :يعني اي ممكن مفيش في الشغل ممكن ولو مين طلب منك اي معلومه تبلغيني فورا ماشي.
هاله:تمام يامستر واسفه مره تانيه.
تميم: بس يا هاله مش انتي الي مسؤله عن الحسابات ليه ياقوت مكملتش سيلين على طول.
هاله:اصل انسه ياقوت حصل بينها وبين سيلين تتش وقت البريك.
تميم :لا شغل الخناقات والكلام دا ميمشيش معيا دي شركه محترمه نبيه الي عندك والي عندي سامع وبعد كدا هيبقى في حساب تاني سلام.
هاله:سلام يا مستر.
ياقوت: على فكره هاله ملهاش ذنب
أنا الي سألتها وبعدين كان لازم اعرف حاجه زي دي 😒
تميم بعد أن إلتقط المفاتيح الخاصه به :انا ماشي وتقدري تمشي انتي كمان.
ياقوت بعد أن لملمت اشيائهاوهي تلحق بتميم وهو يخرج من المكتب:على فكره انا بتكلم.
تميم وهي يلتفت لها:وانا كلامي خلص.
ثم ذهب تميم قاصدا طريقه ومن ورائه ياقوت.
ياقوت :كائن مغرور وغير مفهوم وحششششش😤😤
واثناد سير ياقوت لكي تستأجر سياره...........
أنت تقرأ
عشڨ آلياڨوت❤️
Romanceالروايه تحكي عن فتاه في العشرين من عمرها قابلت شخص ادها ما يقال عنه وحش ثم تتب٠٠٠٠٠ واتمنى تصوتولي وانا أوعدكم انها هتعجبكم❤️