Esok hari nya di sekolah
"tak nak bagi tau apa kerjaan baru kau?
"e.. Aku.."
"kenape?"
"itu.. e.. Aku tengah.."
"jangan kate kau gabung dengan Niki lagi?"
"e... Itu... Hmm. Sebenarnya aku.."
Pembicaraan mereka terpotong
"bangun...! Selamat Pagi cikgu!"
"Selamat pagi cikgu"
"Selamat pagi, murid-murid"****
Sepulang sekolah Alicia kembali menanyakan perihal ketiadaan nya menjalankan misi semalam
" Apa kau nak cakap tadi? Kau sebenarnye kenape?"
Ali " eee... Ada ,, lah,, aku tak boleh bagi tau.."
Alicia " Kalau kau tak nak bagi tau, tak ape. Aku bisa cari tahu sendiri" berlalu dari hadapan Ali..
Ali "Alicia..!" (merasa bersalah karena tidak memberi tau nya)****
Ali kembali menemui ejen Dayang. Ia kembali berlatih setelah kemarin mengalami kesulitan memakai pakaian seperti robot warna biru putih. Di tambah harus memakai helm pelindung kepala. Kostum Satria ini sepertinya agak berat, dibanding kostum merah thecno semalam. Tapi, demi mengikuti arahan dari ketua teras, ia berlatih sungguh-sungguh. Di samping itu, ia ingin membuat mama nya bangga, dengan menjadi ejen yang paling bisa diandalkan.
Ali " e.. Maaf kan saye ejen dayang. Boleh saye tanya sikit?"
Dayang " Boleh Ali "
Ali " Kenape saye tak boleh bagi tau sesiapa pun?"
Dayang "Untuk berjaya nya misi. Selain itu untuk menjaga keselamatan kau dan orang-orang di sekeliling kau"
Ali "Tak faham"
Dayang "Nanti kau akan faham"
Ali mengeluh sambil menghembuskan nafas "Sekarang Alicia pun dah tak nak kawan aku lagi"
Dayang "Jadi, Kau tak nak jalankan misi ini?"
Ali "Nak, Nak ! , maafkan saye"
Dayang "Macam tu lah..."
Agak nya ejen Dayang pun mengerti apa yang Ali risaukan "Tentang Alicia, jangan risau. Saya akan bicara dengan nya"
Ali "baik"********************************************
Apa sebenarnya misi rahasia ejen Dayang untuk Ali? Bagaimana dengan Alicia? Bilakah mereka menjalankan misi bersama lagi? Ikuti terus cerita nya. Bila suka, beri bintang yang banyak. Terima kasih..
KAMU SEDANG MEMBACA
EJEN SUIT SATRIA
General FictionEjen ali musim empat. Sambil menunggu musim empat di rilis oleh pembuat film, baca cerita ini seronok juga tau. Hehe Terima kasih yang sudah mampir dan sempatkan membaca. Terima kasih banyak untuk suport nya. Kalau korang nak berinteraksi dengan s...