Tik....tik.....
Langzaam word ik gewekt door een raar geluid, het getik gaat steeds sneller.
"Em..." sis ik terwijl ik aan haar schouder schud. Ze mompelt vaag iets onverstaanbaars."EMILY" fluister/schreeuw ik nu. "Huh wat.." zegt Emily slaperig.
Maar dan spring ze op, "hoor jij dat ook?" Vraagt ze geschrokken. "Ja waarvoor maak ik je dan wakker denk je..." zeg ik licht geïrriteerd. Het getik komt bij het raam weg. Emily schuift het gordijn weg, maar gelukkig is het een takje die tegen het raamt tikt, ik zucht. "Gelukkig..." fluister ik. Net voordat Emily het gordijn weer wilt sluiten valt de boom om, een harde knal echoot door de buurt. "WAT!" Gil ik uit, Emily kijkt me met grote ogen aan. Emily springt uit bed en rent naar de kamer van haar moeder.
"MAM!" Roept ze al kloppend op de slaapkamerdeur van haar moeder, maar ze krijgt maar geen antwoord "maaam..." probeert ze nog voordat ze de deur open gooit, verbijsterd sta ik achter haar , ik heb geen idee wat ik moet doen. Ze gooit de deur open en hoe we haar daar aantreffen laat onze monden open vallen. Het lichaam van haar moeder zweeft in de lucht, maar zodra de deur tegen de kast aan klapt valt ze neer op het bed. Emily barst in tranen uit. Ze rent naar haar moeder toe en schud haar wakker. "Em.. " klinkt een schorre stem, "wat is er aan de hand, hoe laat is het..?"
"De boom in onze tuin is om gevallen," zegt Emily geschrokken. "Niet op het huis toch?" Vraagt ze dan. "Nee niet op het huis.." bevestigt Emily. "Lieverd waarom huil je dan? Ga slapen we regelen het morgen.." zegt haar moeder slaperig. "Mevrouw er is ook iets and......" begin ik, maar Emily slaat een hand voor mijn mond. "Welterusten mam," zegt Emily voordat ze de deur weer achter zich sluit. "Wat was dat.." sis ik boos, "ze moet het weten!" Emily zwijgt. Ze trekt me meer naar haar kamer. "Als mijn moeder ook maar achter een ding komt, vermoord ze me. Ze heeft me vaker gewaarschuwd voor geesten.." sist ze. Ik kijk haar met grote ogen aan. "Oh..." komt er uit mijn mond. Beide gaan we weer in bed liggen. "Trusten...."
JE LEEST
Twin Soul
HorrorEmily en Amy hebben een boek in handen gekregen die ze beter nooit hadden kunnen aanraken...