part 14

3.9K 311 5
                                    

Seunghwa jln mundr mndir. Dlm otknya hnya ade 'chanyeol'. Dia x mmpu nk fkir benda lain. 9 org kawan baiknya smpai tept pda msanya. Dan ad seorang yg menarik perhatiannya "Yaein" seunghwa berlari dn memeluk kwan baiknya yg sudh lma dia x jumpa sejk dia pindh sekolh bru. Tetapi prempuan itu menolaknya sekuat hti "apa kau buat dkt chanyeol aq haa?!!" Yaein menengkingnya. Seunghwa terkejut. X sgka kwan baiknya brubah kerana chanyeol. "Yaein. Aku..aku" seunghwa x mmpu berckp. Semua ayt tersekt di kerongkong. Mhu shaja dia ckp. Cuma x mhu kluar. "Aku apa?!!" Mata Yaein sudh mula berkaca manakala seunghwa sudh menangis teresak2. "Hey sudah la. Dia buknya thu pun mmt dlm tu kena bedh. Lgipun slh mmt tu jugk sebb kcau seunghwa" Jimin mula bersuara. "Kau diam!! Kau x thu ape2!!" Terkejut jimin. "Hoi!! Sebab budk laki dlm tu je ko nk buang seunghwa. Ko ingt dia ni ape?!! Sampah?!!" Jimin menengkingnya semula. Yaein terdiam. Tkut mhu membls "Yaein. Aku betul2 mintk maaf. Aku mmg x thu pape pon. Tiba2 je dia dtg dkt aq. " Seunghwa melutut di hdpan Yaein. Yg lain hnya berdiam diri dn menonton drama sedih itu. "X. Aku spatutnya mintk maaf. Aq x spatutnya mrah ko sbb chanyeol. Kau kawan aku. Tpi dia namchin aq. Lain. Kau lgi penting. Sori seunghwa" Yaein melutut dn memeluk ert tubuh yg sedg menangis di dpnnya. Doktor.Choi keluar dn menggeleng kepalanya. "Mianhae. Jeongmal mianhae" kta doktor choi. Serentak otu seunghwa sudh melutut smbil menangis. Walaupun geng2nya sudh memujuknya tetapi dia msih lgi diselubungi dgn rsa berslah yg teramat sgt. "Boleh kmi tgok dia?" Tnya V. Doktor itu mengangguk.. mereka bersepuluh msuk kedlm wad kecemasan. Wjh chanyeol sudh ditutup dgn kain putih. "Chanyeol. Mianhae. Aq mintk maaf. Ko x pernh bgitau aq ko ad cancer." Yaein berasa kasihan dgn dia. Seunghwa memegang tgn chanyeol. "Aq maafkn ko Yeol. " seunghwa mengenggam ert tgnnya. Tiba2 tgn seunghwa ditrik. "Chanyeol?!!"membuntg mta seunghwa "hahaha. Joke je la. Aq bgitau doktor suruh ckp aq dh x de." Chanyeol tersenyum lemah. "Ko jht! Ko tau x aq risau bgai nk gile tdi! Nsib baik tdi ade jin. Klau x dh sah2 nyawa ko mmg dh x de skang ni!" Seunghwa membebel. Chanyeol mengangkt tgnnya dn menutup mulut Seunghwa dgn telapak tgnnya. "Rindu siot sgr ko membebel. Yg lain semua tersenyum. "Ehem ehem. Donr berdrama. Kitorang still at sini" Yaein berpura2 btuk. "Jagii. Nnti klau yeol dh x de,jge seunghwa leklok tau" tgn chanyeol kini menghinggap tgn kiri Yaein. "Naee. Kkeokjeongma!" Yaein turut tersenyum. "Weh kitorg blik dulu tau. Skolh x hbis lgi. Tpi beg ad dekt sne. Mtila klau kne denda dgn cikgu" giliran jaehyun pula bersuara. "Korg pegi la. Aq leh jge chanyeol. Yaein nk duduk sini or ikut diorg blik?" Pndangan seunghwa kini beralih pada Yaein. "Aq bliklah. Mk aq risau nnti. Jga chanyeol tau. Esok aq dtg." Yaein memegang bhu Seunghwa. "Kitorg pun dtg esok!" Serentk mereka ber-9 ckap. "Ok. Bye~!" Semua melambai ke arh seunghwa. Seunghwa membalas lambaian mereka. Selepas pintu dikatuk rpt seunghwa memandang chanyeol. "Yeol. Ko nk mkn pape ke?" "X pe lah. Aq x de mood nk mkan" hanyeol berckp lemah. Disebabkan alt bantuan pernafasan,chanyeol susah mhu berckap. "Seunghwa. perangai ko sme mcm dulu. X pernah pun berubah. Gangster. Tpi cun. " seunghwa tergelk kecil. Dia pun ad terfilir nk berubh. Tpi ap boleh buat. Klau hobit mmg sush nk ubh. "Haha. Nnti aq try la berubh. Emm. Yeol. Nape ko tingglkn aq dulu?" Serta merta senyuman chanyeol mati. Dia mengalihkan ondangan ke siling yg putih. "Nnti ko akn tau jwapan. Percya la" seunghwa mengangguk. "Hmm. Aq sedih gila mse ko lri dulu. " seunghwa melentokkan kepalanya di ats ktil. Lenguh asyik duduk je. "Mian" tgn seunghwa digenggamnya erat.

X

Yaein pergi ke rumah seunghwa utk sama2 melwat chanyeol. Kebetulan geng BTS, jaehyun dan soyul ada di situ. "Bguslah semua dh ada. X pyh nk pergi amik org kt sne sini situ. Haha" mereka berjln kaki pergi ke bndr dn naik bas utk pergi ke hospital

X

"Chanyeol!!" Seunghwa menjerit girang semasa membuka pintu wad tetapi dia menjadi kaku sebentar "waeyoo" air matanya laju mengalir tnpa sebarang bunyi. Dia msuk dn memeluk chanyeol ert. Kini tiada alt pernafasan di mulutnya. Mukanya juga sudah ditutp dgn 2 helai kain. Badannya jugak sudah menjadi pucat. Sejuk tu x pyh ckap. Semua terkejut. Tiada lagi chanyeol yg gila2. Yg sweet. Yg errthing lah!! "Seunghwa" Suga menepuk bhu seunghwa. Seunghwa memandang suga. "Doktor nk bwak chanyeol pergi rumh dia" seunghwa mengangguk lalu membiarkan beberapa org jururawat mengangkt chanyeol dn menbawanya pergi. "Seunghwa. Sebelum chanyeol pergi dia bagi aq ni." Yaein menghulurkan sampul surt pink. Ditampal dgn pelekat bunga. Seunghwa mengambil dn menyimpan surt tersebut. X de mood nk baca. "Jom lah follow ambulans. Bolela kita sama2 lawat rumh dia." Kata rapmon seunghwa mengangguk

X

Di tanah perkuburan.
Seunghwa melutut di hadapan kubur chanyeol. "Chanyeol. Mesti ko happy dpt jumpa mak ayg ko ky sne. Dpt jumpa abg aq. Aq jeles chanyeol. Aq dh lame nk tgk abg aq. Klau aq ikut ko mesti aq dpt jumpa abg aq kn. Untung la ko" seunghwa ckap dgn suara yg serak. Pn.Eun meneluk anknya "seunghwa. Klau oppa dgn chanyeol thu seunghwa nangis nnti diorg pun nangis tau. Dh. Seunghwa kan kuat. Mna boleh nangis." Pn.Eun mengelap air mata seunghwa. Dadanya turut berasa sebak. "Omma. Seunghwa nk ikut chanyeol. Nk jumpa oppa" semakin kuat esakan seunghwa. Kawannya hanya menjadi pemerhati. "Dah la. Jom balik. Hari nak hujan"
Jimin membantu seunghwa bangun. Pn.Eun mengalirkan air matanya. X mampu nk thn air mata yg bergenang dri tdi.

Bts The Kingka Of School (malay) [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now