"Kau nak apa hah?",tanyaku dengan nada yang penuh dengan amarah.
"Izyan...Izyan...Izyan,kau boleh tak hormat sikit bila bercakap dengan Datuk Bandar?,kalau nak diikutkan kebiadapan kau ni boleh buat kau masuk lokap kau tau tak? Kalau kau nak tau orang kat luar sana tu semua teringin nak jumpa pemimpin yang berkarisma macam aku.Kau sepatutnya beruntung tau dapat berjumpa face to face dengan.",ujarnya panjang lebar."Eh,kau ingat aku hadap sangat ke nak jumpa penipu macam kau? Orang tua keparat tak sedar diri ! Gila pangkat ! Gila kuasa ! Berkarisma konon,eh! Boleh terjun bangunan lah dengan 'karisma' kau tu..",ucapku dengan nada yang yang tinggi.Nak bagi dia ni sentap sikit.Aku sebenarnya memang sengaja nak pancing kemarahan dia ni..Biar dia tau sikit dia tengah berhadapan dengan siapa.
'slap...'!!!
Perghh...!!! Dia tampar aku weh !Heh ! Kesian Datuk ni..Bajet penampar je ke Datuk oi ?!
"Hey perempuan! Kau jangan nak cabar aku.Kau tak kenal lagi aku siapa",dia mendegus geram.
Aku dah agak dah mesti dia sentap punya dengar ayat aku tadi.
"Siapa cakap aku tak kenal kau? Mestilah aku kenal.Kau kan Datuk Iskandar Amin yang berkarisma sampai orang kat daerah ni dok agung-agungkan kau.Tapi kau kena ingat semua ni takkan kekal.",kataku.
"Kau jangan nak main-main dengan aku la perempuan",ujarnya dengan nada yang sangat sinis..
"Mat keluarkan pengemis tu..",sambungnya lagi sambil mengarahkan anak buah nya.
Aku terlopong melihat 'pengemis' yang dimaksudkan.Ingin sahaja aku menyepak Datuk ni.Kalau bukan disebabkan keadaan aku dengan kaki dan tangan yang diikat..dah lama kot aku 'kick' orang tua ni sampai parking lot sana.Sampai Zimbabwe pun takpe,lagi bagus..biar 'vanish' terus dari muka bumi ni.Huh! Geram betul aku.
"Kak Izyan..tolong kitorang",,,
***
NOTA:Ini merupakan percubaan kedua saya untuk menulis cerita.Yg pertama tu..Tak taulah macam mana kesudahannya.Hahah :D
Kalau saya dikurnikan Ilham dan Kerajinan..Insyaa Allah saya akan teruskan cerita ni..
With Love : Nizaa Hani <3
YOU ARE READING
Jangan Jatuh CINTA!
RandomKerana terpaksa,Izyan Maisarah terpaksa buat kerja gila.Kalau tidak,nyawa keluarga tersayang yang menjadi korban. 'Takpe Izyan,takpe..kalau kau dah tundukkan mamat tu kau boleh bebas',-Izyan Maisarah Tapi ! Sebaik-baik manusia merancang..Tuhan jugak...