you cheeky little fucker

202 9 79
                                    

Když jsem byl malý, odešel ode mě a mé mámy můj otec. Vlastně jsem ho nikdy pořádně ani nepoznal. Byl mi rok a půl, jediné moje vzpomínky pramení z fotek. Chvíli jsme byli jen my dva, ale když mi byly čtyři roky, našla si máma nového přítele. A v mých šesti měli mou sestru Lottie. Pak to šlo rychle. O dva roky později se narodila Fizzy. O čtyři roky později dvojčata Phoebe a Daisy. A když jim byl rok, šla máma s naším novým otcem zas od sebe. Teď je mi osmnáct, Lottie dvanáct, Fizzy deset a dvojčatům šest. A máma si našla nového přítele, ke kterému se máme nastěhovat. Scházejí se už dlouho a několikrát jsem s ním i mluvil. Je to fajn vdovec, takovej férovej. Jsem za mámu šťastný, vypadá to, že po dlouhé době bude zas sama sebou. Navíc má dvě děti, syna Harryho, ten je o dva roky starší než já. A dceru Gemmu, které je sedm, takže si bude rozumět s dvojčaty. Máma vyhrála. A my vlastně taky. Doteď jsme žili v bytě. To bylo otřesný, ale co jiného mohla máma dělat? Je zdravotní sestra a pracuje co může. K tomu má ještě brigádu. Mně jí zakázala. Zaprvé jsem byl nezletilý a neměl bych tak dobrý plat, protože bych nemohl dělat delší čas a třeba noční směny, ale i proto, že chtěla, abych byl já doma s holkama. Tomu rozumím. Často jsem je bral hned po škole na hřiště a nebo do parku. Vrstevníci se mi za to smáli, ale mně to bylo úplně fuk. Jsou to moje sestry a mám je rád.

Abych se ještě vrátil k tomu, že jsme žili v bytě... Já měl pokoj sám pro sebe, ačkoliv jsem tisíckrát mámě říkal, že mi nevadí být například s dvojčaty. Ale máma o tom nechtěla ani slyšet. Prý jsem dospívající kluk a potřebuju vlastní prostor. Lottie a Fizzy měly pokoj dohromady. Jejich pokoj byl vlastně jen společná skříň, postele a malá knihovnička s hračkami. Dvojčata spala s mámou v ložnici na manželské posteli. Když byla máma na noční, spávala Lottie u mě v pokoji a já spal s dvojčaty v ložnici. Byly zvyklé spát každá z jedné strany mámy a tulit se k ní. Tyhle noci mi lámaly srdce. Když jsme se učili do školy, chodili jsme buď do parku do altánku k velkému stolu, nebo jsme se střídali v kuchyni. Neměli jsme obývák, jen ložnice a kuchyni a samozřejmě malou koupelnu. A teď... Teď se máme nastěhovat do velkého domu se zahradou. Budu mít pokoj s Harrym. Bude to divné sdílet pokoj s klukem mého věku. Lottie a Fizzy budou dál spolu a dvojčata budou mít zatím zřejmě pokoj s Gemmou. Desmond, ten mámy přítel, má prý pracovnu, kterou chce kvůli nám zrušit, abych tam mohl mít pokoj já. Ale máma na něj naléhá, že je to hloupost, aby ji nerušil. A já nevím, protože co když bude ten Harry idiot? Ještě jsem ho nepotkal. A dnes se to má změnit.

Povzdechl jsem si a zalepil poslední krabici s oblečením. Stěhujeme se na druhou stranu Londýna, nebudu už s holkama chodit tam, kde to máme rádi a známe. Změny jsou divné a stěhování je ještě divnější. Možná to je tím, že jsem se nikdy nikam nestěhoval.

„V pořádku?" máma ke mně přistoupí a pohladí mě na zádech. Zvednu se i s krabicí v rukou a otočím se na ni, abych se mohl usmát a ujistit ji tak, že svá následující slova budu myslet vážně, ačkoliv si o nich vlastně nejsem jistý. Ale nejistota je součástí mého každodenního života. Nikdy jsem si nebyl jistý, jestli náhodou máma nepůjde nečekaně do práce nebo v ní nečekaně nezůstane. Nikdy jsem si nebyl jistý, jestli mi vyjdou drobné v kapse na nákupu večeře pro holky. 

„Jsem v pohodě, jen mi to tu bude chybět, ačkoliv je to vážně malý." 

„Vždyť já vím, mně taky." rychle zamrká dojetím a pokusí se ode mě převzít krabici.

„Já to zvládnu. Radši zkontroluj holky, aby byly připravené." zas se na ni usměju a odcházím s poslední krabicí k autu. Když se vracím dovnitř pro mikinu, máma už vyhání holky ven ze dveří. Je to jako by šla celá školka, musím se nad tím pousmát. 

You cheeky little fucker (Larry, CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat