Vad ska man göra..

52 1 0
                                    

Vad ska man göra när man inte mår bra.
Vad ska man göra när man lossas må bra när man mår skit inom sig.
Vad ska man gör när alla tror man mår bra men egentligen är krossad inombords.
Vad ska man göra när man kan bryta ihop när som helst.
Vad ska man göra när man bara vill skrika.
Vad ska man göra när man undrar vad meningen med livet är.
AV: Thea

Det är så här många säkert tänker.
Alla tror man mår jätte bra men man gör inte det för det är något hemma, någon har dött eller man har det bara allmänt jobbigt just då.
Och så kommer man till skolan med en klump i magen. man är bered på att bli nertryck av alla för man är tjock,ful eller något annat.
Men ingen vet hur personen mår så någon gång kanske personen inte orkar mer.
Men den som mobbas kanske inte häller mår så bra så den mår bättre av att någon anan inte mår bra för personen som mobbas kanske har det jätte jobbigt hemma eller något annat.
Så om du blir mobbad stå upp för dig själv om någon säger du är ful bara gå där ifrån och lossas som att du inte bryr dig för då tycker inte personerna det är lika kul att mobbas längre och kommer säkert sluta efter ett tag.
Om du ser någon blir mobbad säg till personerna/personen som gör det att sluta för dom har ingen aning om hur personen som mobbas har det just då.
Om du mobbar sluta med det för du kanske också har suttit i samma sits och sprungit därifrån gråtande så tänk hur det är att komma till skola varje dag och veta att du kommer gå därifrån och må skit dåligt du lossas vara sjuk varje dag för att slippa gå till skolan och inte vågar berätta för någon. Tänk hur det är att komma hem varje dag och lossas som att inget har hänt.

_________________

Hoppas ni gillade denna och jag är inte mobbad jag skriver denna för jag vill att alla ska fatta att mobbning kan leda till mycket och jag vill att det ska sluta. Jag heter thea och är emot mobbning.

Vad ska man göra......Where stories live. Discover now