2. Bölüm

296 25 27
                                    

Gelen sesle beraber babam ve amcam avluya indi. Sesin sahibi Karaman aşiretinin ağası Bawer Karaman'dı. Babam ona "Hayırdır Bawer Ağa sen ne dersin öyle?" dedi. O ise "Sen karışma Hazar Ağa benim işim Rohat Ağayla!" dedi. Rohat Amcam korku dolu bir sesle "Yemin ederim benim hiç bir şeyden haberim yoktur Ağam. " dedi. İçinden kuzenim Aram'a bir sürü küfür ettiğinden emindim. Konağın açık kapısından bir adam daha girdi ama nasıl bir adam... Beyaz tenli, koyu yeşil gözlü, siyah saçlı ve yeni çıkmış sakalıyla bir adam. Uzun boylu ve abartılı olmayacak şekilde kaslıydı. Evet adamın röntgenini çekmiştim birazdan hazır olunca kendisine taktim ederdim.

Sanırım bunu yaparken yakalanmıştım çünkü adam direk gözlerime bakıyordu. Biraz ürkütücüydü çünkü ben onu röntgenlemişken o sadece gözlerimde takılı kalmıştı. Biraz sonra kendini toparlayıp Bawer Ağa'ya döndü "Bavo onları buldum herkes buraya toplansın da bir karar verelim." dedi. Demek Bawer Karaman'ın oğluydu. Adama öyle takılı kalmışımtımki ne dediğini yeni anlıyordum. Bawer Ağa kızlarına kıyamazdı. Belki bir süre konuşmazdı ama kesinlikle öldürtmezdi. Kız kaçırmada da karar ya kız ve erkeğin ölümü ya da berdeldi. Rohat Amcamın hiç kızı yoktu. Sıra yeğenlerine gelirdi o zaman , yani Aram'ın kuzenlerine.

(Bavo=Baba)

Off geldiğim ilk gün yaşadığım şeylere bak. Bawer Ağa ise cevap olarak tam da tahmin ettiğim gibi "Verilecek karar bellidir, Kurê mın berdel yapılacaktır. Ben kızımı öldürtmem." dedi. Oğlu cümleye başlamasıyla ne diyeceğini anlayıp, sanki duymak istemiyormuş gibi hiddetle konağın kapısının önündeki arabadan Aram ve kaçırdığı kızı çıkardı. Aram'ın yüzü biraz dağılmıştı. Bawer Ağa'nın oğlu dövmüştü sanırım, haklıydı ama eğer istemeye gitseydi insan gibi verirlerdi. Sonuçta kızın rızası vardı ama onlar öyle yapmamıştı kendileriyle birlikte berdele kurban gideceklerinde hayatlarını mahvetmişlerdi.

(Kurê mın=Oğlum)

Delâl ile birlikte tüm olanları izledikten sonra annemlerin seslenmesiyle içeri girdik. Bizden sonra tüm adamlar balkonda toplandı. Kadınlar ise balkondaki seslerin iyi bir şekilde duyulabileceği odadaydı. Ne yaşıyorum ben şuan ya? Biri bana antabilir mi? Yalaka Rohat'ın söze girdiği duyuldu "Ağam benim üvey kız kardeşimin 18'ine yeni girmiş bir kızı vardır. Size saygıda kusur etmez, elinden her iş de gelir. Güzel de bir kızdır, tabii bana söz hakkı düşmez ama bence sizin oğlunuza uygundur." dedi.

Delâl dan bahsediyordu Yalaka Rohat, üvey kız kardeşinin kızı olduğu için hemen onu öne attı mal. Delâl'ın yüzü ölü görmüşe döndü, halam ise onun elini sıkı sıkı tutuyordu. Babam bu lafa sessiz kalmadı "Ne diyorsun sen Rohat? O daha yeni 18'ine girmiş kendi ağzınla söylüyorsun böyle bir şey olamaz!" dedi. Amcam olacak adamın oğlu kız kaçırmadı mı? O zaman amcamı berdel olarak birine verelim. Gerçi doğru ya kimse onu kabul etmez. Yalaka Rohat babamın sözüne karşılık olarak "Sen söyle o zaman nasıl bir şey olur? Kızını verelim o zaman berdel olarak." dedi.

Ben bu adamı öldürürüm! Kısa bir sürelik sessizlikten sonra babam "Sen nasıl böyle bir şey söylersin lan!?" dedi dişlerini sıktığı belli olan bir sesle. Sonra bir el silah sesi duyuldu. Ardından Bawer Ağa'nın sesi duyuldu "Susun! Buraya kavganızı dinlemeye gelmedik! Üvey kız kardeşinin kızını alacağız karar verilmiştir." dedi. Delâl annesinin elini tutarak dizine başını koymuş ağlıyordu. Annesi de aynı şekilde kızının saçını koklayarak hıçkıra hıçkıra ağlıyordu. Bawer Ağa'nın söyledikleri ve karşımdaki görüntü beynimin içinde dolaşıp durdu.

Bunun olmasına izin veremezdim. Delâl kendisini koruyamazdı, karakteri de uysaldı. Daha yeni reşit olmuş birinin hayatında ve aklında daha farklı anılar yerleşmeliydi. Sonuç olarak istemiyorduda. Ben ise kendimi her türlü savunabilirdim hem benim bir amacım vardı değil mi? Bu toprakları töresiz kılmak. Buna Karaman aşiretinin evinde kalmaya başlayarak yapabilirdim. Bu davranışım salakça olabilir ama inanın ki kendime güvenmesem ve yapamayacağıma dair içimde bir şüphe olsa hemen vazgeçerdim.

Son kez Delâl'a bakıp hafif gülümseyerek çıktım. Oyun başlasın o zaman. Balkona bir hışımla gittikten sonra bana dönen bakışları umursamayarak. "O daha yeni reşit oldu? Nasıl onu gelin etmeye kalkarsanız ha?" dedim. Şuan abim ve babamın bana kızgın bakışlarını görmeden tahmin edebiliyordum. Bawer Ağa bir oğluna bir bana baktı. Bu hareketine bir anlam verememiştim. Sonra da "Madem karşısın seni gelin edelim. Ne dersin?" dedi gülümseyerek.

Bu adam ruh hastası galiba illaki birini gelin edecek. Yalaka Rohat'ı kendine kuma olarak al o zaman desem sağ kalır mıyım acaba? Bence kurtuluşum olmaz. Gelin Meraklısı Bawer "Ya bu kızı gelin olarak alırım ya da konağın önündeki adamlarımla birlikte katliam yaparım." dedi. Lan bu adam ne diyor? Ciddi ciddi ruh hastası bu iyi değil. Hayır onu bunu geçtim. Şimdi neden beni gelin etmeye karar verdi bu mal? Herkes birbirine bakıyordu. Babam söylediğini duymamış gibi "Elinden geleni ardına koyma. " dedi. Abim ve babama kabul edin bakışları atıyordum onlar ise "Delirdin mi sen?" bakışları atıyordu. Gelin Meraklısı Bawer elini silahına götürdü ve bana doğru doğrultmaya başladı ve "Tamam elimden geleni ardıma koymayacağım." dedi. Babam çaresiz bakışlarla birlikte yutkunarak kabul etti.

Geri sarabiliyor muyuz zamanı? Adam şuan silah doğrulttuysa ilerde neler yapardı, boku yedim demekti... Ah hayır sakin oluyoruz biz güçlüyüz. Tamam mı? Bizim bir amacımız var başaracağız. Amacını s*k*yim Şilann!

•••

Bölüm bittiğğ

Yıldızı parlatır mısın güzellikk 💞

Eğer devamını okumak istiyorsan oy vermelisin kimse emeğinin karşılığını almadan yoluna devam etmez...

Dağ Gülü-BerdelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin