Flame 38 | Re-Set

536 30 28
                                    

"Ayahanda?"

Alvarez memanggil namun tiada jawapan. Dahinya berkerut. Terus pintu ayahnya dibuka.

Kosong.

"Mana dia pergi..?" Alvarez mula risau.

"Arez."

Kepala Alvarez berpaling ke sisi. Arielle tersenyum sambil membawa sedulang makanan.

"Cari uncle ke?"

"Ya. Kau tahu dia di mana?"

Arielle sekadar senyum tipis.

"Let him be Arez. He.. still need to process everything."

Alvarez terdiam. Kepalanya menunduk kebawah. Melihat keadaan itu, Arielle menghampiri dan menghulur dulang kepadanya.

"Kita makan?"

Lelaki berambut merah sekadar merenung Arielle.

"Are you okay?" Soalnya pada si gadis.

"Of course I'm okay. Why..?"

Alvareze mengambil dulang daripada tangan Arielle. Matanya redup menatap gadis itu.

"You know what I mean, Arielle."Ujar Alvarez.

Arielle tersenyum tipis.

"And I already heard everything from my mother. Itu bukan rancangan.. Ayah. It's August."

Arielle kekal tersenyum.

"So please don't worry about me. Beside, at least we know that my mother save them. Although.."

"Heira."

Dan kesepian menemani mereka.

Berita mengenai Yggdrasil di sampaikan Weston. Lelaki itu sempat menghubungi sang ratu. Sungguh, mereka berasa lega walaupun ada yang menjadi korban.

Impak kehilangan Heira sedikit sebanyak memberi kesan yang agak mendalam dalam hati mereka.

Dalam masa yang sama, Eryl berdiri dibawah sebuah pokok sambil menatap cahaya mentari. Wajahnya kosong tanpa secalit perasaan. Tanganya kemas menggenggam sekalung rantai . Memori sebelum berangkat menjalankan misi, bermain di mindanya.

***

"Eryl?"

"Huh? Akira?"

Akira tersengih. Wajahnya sedikit memerah.

"Awak buat apa sorang-sorang bawah pokok ni?" Soal isterinya sebelum melabuhkan duduk di sisi. Kepalanya dilentokan pada bahu sang suami.

"Saje. Kenapa? Rindu? Hurmmm?" Sengaja Eryl mendekatkan wajahnya dan cuba mencium Akira. Isterinya sekadar ketawa dan menghalang.

"Hey! Awak tu peluh! Euw!"

"Eleh! Euw, euw. Aku peluk karang!"

"Don't you dare!"

"Ha!"

"No! Eryl!!!"

Gelak tawa suami isteri itu ditemani angin yang bertiup lembut. Membelai kedua-duanya yang sangat bahagia saat itu.

"But be real Akira, apa kau buat dekat sini?"

"Well.." suara Akira melerek membuatkan Eryl menjongket kening.

"Dear wife, is everything okay? Wanna talk about it?" Tangan Eryl naik mengelus pipi isterinya.

"Everything is okay, husband. It just that.."

ERYL , NAGA BERMATA SATU (BOOK 2) Where stories live. Discover now