misi : Neonimus Come Back (part 2)

412 19 2
                                    

"Sssssssssyyyyyyyiiiiiiiuuuu!"

Seseorang berhasil membawa mereka keluar terowongan.

Dengan sepatu roda roket nya, Robot Satria menarik badan Alicia dan Boby layak nya seseorang menyelamatkan dua orang tengah tenggelam dalam lautan.

Mereka bertiga terpelanting membentur tanah beraspal. Rupe-rupe nya Alicia dan Boby pingsan diakibatkan ledakan yang cukup keras di dalam terowongan barusan.

Wajah Alicia yang cantik terlihat hitam karena gosong. Sedangkan boby kaki nya cidera. Mereka harus segera si bawa ke klinik MATA.

Satria bangkit dari jatuh nya. Ia membuka kaca helm dan melihat keadaan dua rekan di depan nya.

" Alicia... Bangun ! "

" Boby... Bangun ! "

Dari kejauhan tampak Bakar berlari-lari menuju terowongan tempat ledakan tersebut. Di susul tiga unit mobil pemadam kebakaran memasuki terowongan dan memadamkan api.

"Alicia ! Boby ! " Bakar memastikan keadaan Alicia dan Boby selamat dari maut.

Agak nya uncle sedikit terkejut melihat sosok di samping nya.

"Aik ? Siape dia orang ni?"

"Uncle..."

Bakar baru menyadari bahwa sosok di samping nya adalah keponakan nya.

" Weh. Ali... ! " Gembire sangat dan langsung memeluknya macam dah tiga tahun tak jumpe.

"Kau dah tinggi sekarang eh? Makin handsome pulak" ucap Bakar

" Hehehe... Biasa je lah..."

" Ape yang korang pakai ni Ali ? "

" Inilah baju robot untuk saye jalankan misi rahasia.."

"ooo... Jadi, korang yang selamatkan Alicia dan Boby?"

"Ye.."

" patutlah, saye minte general kirim bantuan, ternyata kau pulak yang datang"

" uncle... Jangan bagi tahu mereka eh.."

"Kenape?"

"Sahaja tak nak bagi tahu.."

" Aaah ye lah ye lah.

oh, Ali, kite kene bawa mereka kat klinik untuk perawatan"

Bergegas Bakar memanggil ambulance dan segera membawa Alicia dan Boby untuk diobati.
.
.
.
.
.
.

Sesampainya di klinik MATA, Alicia dan Boby diberi rawatan. 

Perawat cakap  "Perlu beberapa hari untuk mereka sembuh dari luka nya"

Bakar "Terima kasih. Kau dah buat yang terbaik"

Perawat "same-same"

Bakar  "Ha, Ali, baju robot kau tu, macam best punya lah. Bagus jugak kau pakai tu"

Ali " Bagus ape uncle. Saya rase macam tak bisa jalankan misi bersama Alicia"

Bakar " Aik. Bagus lah tu.. Tak de lagi begaduh bile tengah jalankan misi"

Ali " uncle....."

Bakar " kenape? Uncle salah ke? "

Ali " uncle tak faham... "

Bakar " ololo comel nya bile budak ni marah..."

Ali "hhheeemm!"

Bakar " aah, ye lah uncle faham. Kau nak selalu jalankan misi dengan Alicia kan?"

EJEN SUIT SATRIATempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang