Bölüm 13

40 6 0
                                    

Reneben'in ağzı sımsıkı kapalıydı.

"Prenses bizim güçlü müttefikimiz olacak."

Prensesin sözlerinin gücü vardı. Birkaç kelimeyle çok şeyi değiştirebilirdi.

Reneben rahip cübbesini kırışıncaya kadar sıkıca tuttu.

"Eh, bu kadar ama şu ana kadar söylediklerimi özetlemek gerekirse..."

"..."

"Önce yetimhane meselesini başlatmayı, sonra vergi meselesine geçmeyi planlıyorum. Tıbbi tesise gelince, sanırım bu alanda geniş bilgiye sahip birine ihtiyacımız olacak... O akademi ile konuşmam gerekebilir..."

"BEN-!"

Bu beni şaşırttı. Ben prensesi nasıl ikna edeceğimi düşünürken Reneben yüksek sesle konuştu.

"Daha fazlasını yapacağım! Daha çok çalışacağım."

Reneben'in gözleri hafif nemliydi. Umutsuz gözleri bana bakıyor, bakışlarımı çekiyordu.

Farkında olmadan ona baktım ve sanki ele geçirilmiş gibi mırıldandım.

"Bunu söylemen yeterince iyi."

* * *

Bir süre çalıştıktan sonra dışarısı karardı. Prensese yazdığım mektubun sonuna mührümü bastıktan sonra ayağa kalktım. Sessiz ve tenha koridorda yavaşça yürüdüm.

Bu günlerde hava oldukça güzel, sıcak güneş ışığı ve hafif rüzgarlar. Sıcaklık da tam olarak uygundu, ne çok sıcak ne de çok soğuk.

"Bugün... kütüphaneye gitmeli miyim?"

Aniden düşündüm ve bu pek de kötü bir fikir gibi görünmedi. Kendi kendime başımı salladım ve odamdan uzaklaşmaya başladım.

"Zaten yeni bir kitap var; Gitmeden yapamam."

Aşk romanları öncelikli ilgi alanımdı.

Fantezinin zorluklara ve olumsuzluklara odaklandığını söyleyebilirsiniz... oysa romantizm iki kişinin aşkı etrafında dönen bir hikayedir.

Kısa bir yürüyüşün ardından kütüphaneye girdiğimde kitap kokularıyla karşılaştım. Tavan, bulutsuz, berrak gece gökyüzünü görmemi sağlayacak şekilde camdan yapılmıştı. Çok sevdiğim bir sahne.

Ahşap kitaplıklar kullanıcıların kitapları kolayca bulabileceği şekilde düzenlenmiş ve her bölüm türe göre farklıydı.

En uzaktaki kitaplığa doğru yürüdüm. Sonra bir merdivene tırmandım ve neredeyse tavana değecek kadar yüksek bir raftan bir kitap aldım.

Bu tapınaktaki kütüphaneyi gerçekten çok beğendim ve bunun nedeni...

"İşte burada."

Benimkine benzer zevklere sahip eski bir aziz tarafından tasarlandı.

Bu alanın yarıdan fazlası aşk romanlarıyla doluydu ama dün okumaya başladığım kitabı çıkardım.

Başlık〈Bir Şeytanın Aşkı〉 idi ve önceki aziz ve benim okumamız için biraz tuhaf bir seçimdi. Sonuçta bu, şeytanlarla ilgili bir aşktı.

Kendimi kanepeye attım ve kitabı açtım. Kaldığım yerden sayfayı çevirdim. Daha sonra altıma bir yastık koyarak uzandım ve önceden hazırladığım bir içecekle okumaya başladım.

Hikaye, şimdiki İmparatorluğun 1500 yıl öncesine kadar uzanıyor. Ancak ortam pek değişmedi çünkü burası fantezi dünyasıydı, bu yüzden kendimi kaptırmam kolaydı.

Emilone'nin Günaha Labirenti/ARA VERİLDİ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin