Bölüm 19

37 7 0
                                    

Veliaht prens neden prenses yerine benimle konuşmaya devam etti? Şu anda kenarda durup kedi yavruları gibi oynamalarını izleyebilirdim.

"Bunu bir düşün..."

Kırmak-.

Bugün cam kırılma sesini ikinci kez duyuyordum. Başımı sese doğru çevirdim.

Görünüşe göre hizmetçiler, sunduğum cam kavanozu mücevher kutusuna benzer bir şeyin içine koymaya çalışırken kırmışlardı.

Yuvarlak şeker parçaları yere dağılmış, şeffaf cam parçalarıyla birlikte yerde yuvarlanıyordu.

"Majesteleri, Aziz..."

"Bunu yapmak istemedik... bardak aniden elimden düştü."

Prensin hizmetkarları cam kırıklarını umursamadan yere diz çöktüler. Sanki bu onların son umutsuz ricasıymış gibi titriyordu.

Hizmetçinin elbiselerinden sızan kanı görünce burnumu kırıştırdım ve onları ayağa kaldırmak üzereydim ama veliaht prens uğursuz bir şekilde kalktı.

"Sadece Azize'nin hediyesini mahvetmekle kalmadın, aynı zamanda veliaht prensinin sana verdiği şeyi gerektiği gibi saklayamadığını düşünmek."

"Ekselânsları. Lütfen lütfen..."

"Kırbaç, öyle. Cezanızı alın."(1)

...Bu yüzden soylular adildir-.

Veliaht prens içeri girerken onu takip edenler sadece hizmetçiler değildi. Arkasında şövalyeler de vardı ama o bu sözleri söyleyene kadar ölüler kadar sessizdiler.

Kenarda dik duran birkaç şövalye, hizmetkarları ayağa kaldırdı. Ben de sandalyemden kalktım ve şövalyelerin önünde durdum.

"Majesteleri, şövalyelerinizi geri çekin."

"Ne demek istiyorsun? Ah, sanırım kutsal tapınağınızda böyle bir şeyin olmasını istemezsiniz. Ceza elbette sarayda infaz edilecek" dedi.

Veliaht prensin neden bahsettiği konusunda çok açıktım ama...

Prensesin de orada oturduğunu görmek, bu insanların benden çok farklı düşündüklerini bir kez daha anlamamı sağladı.

Bana göre bu sadece kırık cam meselesiydi. Küçük bir cam kavanozdu.

Ama hepsi bunun doğal olduğunu düşündü, değil mi? Veliaht prensin kendisine bizzat verdiği bir şeyi düşüren hizmetçiyi cezalandırmak.

Normal kabul ettikleri bir şeyi durdurduğum için benim hakkımda ne düşünecekleri merak konusuydu. Ben durumu anlamadım mı? Yoksa hizmetkarlarını cezalandırmanın veliaht prensin hakkı olduğunu mu?

Ama benim açımdan bu normal değildi. Kanayan birini tedavi etmek yerine cezalandırmak daha anormaldi.

Ama bu dünyada bu bir normdu.

Eğer Veliaht Prens ona düşündüğümü söylediğimde hala anlamadıysa pes edecektim.

Veliaht prensi değiştirmekten vazgeçin yani.

"Benim isteğim durmaktı. Görünüşe göre benimle bu kadar uzun süre gayri resmi olarak konuştuktan sonra Majesteleri beni sizden aşağı görüyor."

Burası statüye göre yönetilen bir kurumdu.

Ben de statüleri daha yüksek olanlardan olduğum için bu işin nasıl yürüdüğünü çok iyi biliyordum. Ancak birinin cam kavanozu kırdığı için kırbaçlanmasını görmezden gelemezdim.

Emilone'nin Günaha Labirenti/ARA VERİLDİ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin