3 büyücü turnuvası¹ -özellikle de bu tehlikeli oyunlar olduğunda- deli saçması gelirdi. Sözde büyü dünyasının en güvenli yeri Hogwarts. 'Dumbledore bunadı' dedim içimden. Her ne kadar Ravenclaw olsam da içimdeki Slytherin'liyi susturamıyordum.
"Cedric ne alemdedir acaba?"
Dedim. Sesim umursamıyor gibi çıkmıştı fakat kendimi bildim bileli ondan başka şeyi almıyordu kafam.
"Bilmiyorum."
Dedi Hufflepuff binasından tanımadığım o kız.
"Ama eminim bir yolunu bulur."
Dedi. 'Nasıl bu kadar emin olabiliyor.' diye düşünürken Cedric'in popüleritesini tamamen unutmuştum. Bir Hufflepuff nasıl böyle ünlenebilmişti? Evet Cedric; yakışıklıydı, çevresi genişti ve yetenekli bir öğrenciydi. Fakat aynı zamanda çok nazikti, anlayışlıydı ve haksızlığa susmazdı. Bu özellikleri popüler çocuklarda aramazlardı ki.
Heyecan ve endişe içinde arenaya bakıyordum. Kaç saat olmuştu içeri gireli? Harry zaten bütün dikkatleri üzerinde toplamaya çalışmıyormuş gibi bir de turnuvaya ismini yazdırmıştı. Cedric bu çocuk yüzünden kaybederse gerçekten sinirlenecektim.
"Bakıyorum da baya dikkatle takip ediyorsun oyunu."
Sesi dikkatimi dağıttığında bu ukala kişinin Danny Phoenix olduğunu anlamam uzun sürmedi. Tipik bir Slytherin'liydi ve ben bu havalardan hasta olurdum.
"Sadece izliyorum. Bütün okul burada aynı şeyi yapmıyor mu?"
"Sadece sende ve şu Çinli mavilide bu dikkat var."
Dedi gözleriyle Cho Chang'i göstererek.
Cho Chang... 3 affedilmez laneti üzerinde kullanabileceğim kadar nefret ettiğim o insan.
"Ne ima ediyorsun Dan? Benim o köpek yiyenle ne benzerliğim olabilir?"
Biraz ırkçı bir yaklaşım olmuştu belki ama ona olan nefretimi biraz bile ifade etmeye yetmiyordu.
"Senin nasıl olur da Slytherin binasında olmadığını anlamıyorum."
Dedi sarı saçlarını düzelterek.
"Gerçek bir ölüm yiyen² olabilirdin."
Şakasını komik bulmadığımı söylemeye ağzımı açmıştım ki bir çığlık sesi yükseldi. Arenada bir şey belirdi fakat kimse ne olduğunu çözemiyordu. Ayaklanan büyücüler içinde arenayı görmem neredeyse imkansızdı. Boyu iki katım olduğu için belki bir işe yarar umuduyla Dan'e döndüm.
"Neler oluyor?"
"Harry dönmüş."
Dedi. Sesindeki titreme de neydi? Harry kazanmıştı yani. Belki de ona bir sümüklü böcek büyüsü yapmalıydım.
"Ve yalnız değil."
Sonra o acılı ses yükseldi.
"OĞLUMMMM!"
Amos'un sesi dizlerimin bağını çözmüştü. Cedric... Cedric'e bir şey mi olmuştu?..
Sendelemem Dan'in beni tutmasıyla son buldu. Ondan güç almışım gibi kendime geldim ve kalabalığı yarmaya başladım.
Karşımda gördüğüm manzara belki de hayatımın çöküş anı olacaktı. Vücudum bacaklarımın taşıyamayacağı ağırlığa geldiğinde kendimi yerdeki çimleri sıkarken buldum. Göz yaşlarım görüntümü bozmaya başlamadan önce gördüğüm Harry'nin Cedric'in cansız bedeninin üstüne çökmüş ağlamasıydı.
Cedric ölmüştü.
***
¹ 3 büyücü turnuvası yaklaşık 700 sene evvel, Avrupa'nın 3 büyük sihir okulu Durmstrang, Beauxbatons ve Hogwarts arasında 5 senede bir gelenek haline gelen yılda bir düzenlenen yarışmadır.
² ölüm yiyen Lord Voldemort'un en ateşli taraftarlarından oluşan bir gruba verilen isimdir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Başka Bir Gözden Hogwarts
FanficHarry Potter evreninde gözden uzak da olsa birçok büyücü gelip geçti. Peki onların hayatları nasıldı? Bu kitapta Harry Potter'dan 2 sınıf üstte okuyan Victoria Evans'ın hayatını okuyacaksınız. "Hiçbir Harry Potter gerçekliği değiştirilmemiştir."