Bütün sevdiğiniz,nefret ettiğiniz,sizi duygulandıran,kızdıran,mutlu eden,kısaca sizi düşünmeye zorlayan her şey,eviniz,aileniz,yaşadınız semt,anılarınız,kendinize göre bir takım sorunlarınız,yolda karşılaştığınız insanlar,çoğu kez kaybedip sonra bulduğunuzda sevindiğiniz eşyalarınız,uzun zamandır görüşmediğiniz fakat aniden karşınıza çıkan eski dostunuz,en mutlu olduğunuz gün,en üzüldüğünüz gün,aşık olduğunuz kişi-eğer henüz olmadıysanız bir gün muhtemelen olacaksınız- bunların hepsi,ya sizin hayatınızda çok fazla yer edindiği ya da nadir yer edinmiş olduğu için beyninizde oldukça büyük bir kısımda yer edinmiş ve eğer aizamır olmazsanız unutamayacağınız olgulardır.Dikkat edin,insanların başarıyı elde edebilmeleri için gerekli bilgileri söz konusu olguların beynimizde yer ettiği gibi edinmesi gerekiyor.Tabii eğer böyle yer edinirse başarı oranının %100 olabileceğini düşüyorum.Örneğin size bir kaç soru sormak istiyorum.İsminiz ne? Sesli bir şekilde söyler misiniz? Peki ya isminizi söylerken heyecanlandınız mı? Hayır mı? Tabii ki hayır.Nedenine gelince isminiz sizin en iyi bildiğiniz ve sorulduğunda hiç tereddüt etmeden cevapladığınız sorulardan bir tanesi.Genç nüfuzlu ülkemizde en büyük sorunlardan biri sınav ve öğrencilerin sınava girmeden çokça kaygılandığını,heyecan yaptığını,büyük çoğunluğunun dikkat eksikliğinden istediği sonuca ulaşamadığı sizin çok fazla duyduğunuz ama neredeyse kimsenin buna tam çözüm getiremediği durumlar bir tanesi.Ben konuyu sadece sınav olarak ele almak istemiyorum.Günlük hayatta istediklerinin bir türlü olamamasından yakınan tonlarca insan var ve intiharın hayatımızda bu kadr çok yer edinmiş olması belki de şanssızlık diye adlandırdığımız bu durumun varlığından kaynaklanmakta.
Peki insanlar neden istediklerini elde edemiyorlar,somutlaştırmak gerekirse sevdiğiniz kişinin sevgilisi olduğunu ve sonra haliyle size asla bakmayacağını düşünmeniz,çok beğendiğiniz kitabın,elbisenin ya da arabanın ilgili satış yerine gittiğinizde kalmamış olması,acil bir durumda telefonunuzun şarjının bitmesi yada arabanızda benzin kalmaması,gerçekleştirmek istediğiniz şey uğruna aylardır biriktirdiğiniz paranın bir anda saçma sapan bir durum veya lazım olduğu için harcamanız,sizi daha çok kötü düşünmeye ve umutsuzluğa götüren durumlardan.Biz neden bunları yaşıyoruz?Ben böyle olmasını istiyorum ya da bunu yapacağım dedikten sonra istediğinin anında gerçekleştiği insanlardan farkımız ne?Onlar zengin ya da şanslı diye mi?Muhtemel.Ama bunda asıl önemli olan bence insanın kendine bakmaması.Ne kadar iyi olursanız olun,ne kadar çok kazanırsanız kazanın,sizden daha iyi olduğunu düşündüğünüz insanlarla kendinizi karşılaştırırsanız üzülmeniz giderek artacaktır.Dünyada bilindik eşitlik ilkesi üzerine kurulu rejimlerden biri olan sosyalizmin de gerçekleşemeyeceğini düşünüyorsanız,önce bir kıyaslama yapmaktan vazgeçin.Bırakın o bilinçaltınızda tanrılaştırdığınız insanı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Beyin Jimnastiği
Non-FictionArkadaşlar meraba.öncelikle şunu söylemeliyim ki ilk defa bir hikaye yazıyorum ve nasıl olacağını hep birlikte göreceğiz.iyi okumalar.Yorumlarınızı bekliyorum!