𝚃 𝙷 𝙴 𝙱 𝙰 𝙳 𝙶 𝙸 𝚁 𝙻 𝚂 || 07

10 0 0
                                    

Happy Reading..

Hari ini , jam 9 Am.

Suasana sangat cerah tapi tidak secerah hati ke empat gadis yang sedang dalam Ruangan bilik pengetua. Mereka di panggil akibat ponteng tempoh hari dan membully 4 orang pelajar cemerlang sekaligus.

" Kamu ber empat ini selalu sahaja bikin masalah. Tak bosan ke ? " Herdik pengetua itu menatap satu persatu pelajarnya , Namun yang di tatap hanya membuat muka selamba sahaja . Malah, menatap balik

" Kurang ajar! Kalau macam inilah perangai kamu nama Universiti ini boleh tercemar.Tahu ? Awak semua bukan budak-budak lagi nak di ingatkan. " Sambung pengetua tersebut.

Rea,Lexa,Kezya dan Aura akhirnya duduk di sofa yang terletak tepat di belakang mereka.

" Saya tak suruh awak semua duduk ! " Melenting suara si pengetua

" penat . " ucap Lexa. Rea tersenyum senin melihat muka pengetua yang sudah muak,kejap lagi mesti kena suruh keluar.

" Keluar. " hm,kan dah cakap !

" pergi mana ? " ucap Aura.
Kezya terus menarik tangan Aura keluar dari bilik pengetua sebelum pengetua itu menggila.

" Okey tak? " Satu suara baritone menyapa Lexa membuat gadis itu terkejut. Angkasa ?

" Hm. Apa kau nak? " Ucap Lexa.

" Aku nak kau " Angkasa tersenyum pada Lexa.

Dah gila ke mamat ni ?! . Fikir Lexa. Jarang Angkasa bersikap manis seperti ini, Lebih tepatnya tidak pernah.

Angkasa menolak Lexa ke dinding. Tangan kirinya memegang dinding. di sisi kanan sebelah tamgannya pula dia letakkan di pinggang gadis itu

Geng The Queen yang lain tercengang melihat tingkah Angkasa .

" Lexa , aku.. "

" kau nak kena tampar ke ? " Lexa menatap tajam ke Angkasa. Gadis itu menolak kasar dada bidang Angkasa lalu pergi dari sana bersama geng The Queen yang lain.

" Sekali kau dah jadi target aku, You are mine baby " Ucap Angkasa sambil mengeraskan rahangnya melihat kepergian The Queen

KRINGG !!

Waktu Rehat. Bagaikan sudah terbiasa, Geng The Queen dan Geng Alaska duduk berlapan dalam satu meja .

Ctak . Xavier meletakkan sepiring Britannia dan segelas Chocholate ice.

" huh ? " Rea menatap Xavier, sementara yang di tatap tersenyum .

" Untuk kau. Kau selalu order ni kan ? " Xavier mengambil tempat di sebelah Rea.

Rea hanya mengangguk. Dah di kasih makan sahaja ler.

" Kau dah bayar ? " Ucap Rea sambil menyantap makanannya.

" Sudah. Eh.. kau ni " Xavier menatap lekat ke wajah Rea.

" Apa ? "

Xavier mendekatkan wajahnya ke wajah Rea . Dari dekat, Rea boleh melihat wajah Xavier yang tampan. Mata biru sebiru lautannya, dan hidung mancungnya juga , Kulit lelaki itu mulus sahaja tanpa sebarang jerawat. Daru nafas lelaki itu menyentuh kulit wajah Rea.

" Ada chocholate " gumam xavier , lalu melap sisa chocholate yang ada di hujung bibir Rea.

Rea menepis kasar tangan Xavier.

" Bagitahu sahaja la ada chocholate. Kau fikir ni drama '7 hari mencintaimu' itu ke ? " Rea memutar bola matanya malas.

Selepas kejadian di kantin tadi. Kezya Shayana memberitahu pada gengnya yang lain,dia ingin jalan sekejap menyusuri koridor cari angin.

" Kezya Shayana .. " Gumam Hairil Farhan. Kezya mendengus perlahan, Ini mesti nak tunjukkan tingkah laku baharu dia yang pelik tu macam kawan kawan dia.

" Jalan rumah kita se arahkan ? Balik nanti kau ikut kereta aku ye " Ujar Farhan.

" Aku ada motor. " Kezya ingin pergi tinggalkan Farhan , namun Farhan segera menarik Kezya ke pelukannya. Kezya terdiam , Degup jantung Farhan terdengar .

Dugh ! Bola jaring hampir mengenai kepala kezya , Namun di tahan oleh tangan kekar Farhan.

" Kau tak tahu peraturan dalam universiti ke? aku rasa budak sekolah rendah pun tahu. Tak boleh main bola di dalam Koridor " Marah Farhan. Benar-benar marah .

" m-maaf " gadis yang seperti setahun lebih muda itu terlihat sedikit kecewa melihat 'CRUSH' nya memeluk gadis lain .

TBC ..

𝚃 𝙷 𝙴  𝙱 𝙰 𝙳  𝙶 𝙸 𝚁 𝙻 𝚂 Where stories live. Discover now