Ausztrália: tomboy

33 2 0
                                    


Az elmúlt napokban az autóversenyekkel foglalkozó lapok csakis Norával foglalkoztak. Találgatták a profik közötti helyénék jelentőségét és odavalóságát. A rajongók két részre szakadtak, valaki a lehető legnagyobb hibának tekinti a lány szerződtetését, a többiek teljes vállszélességgel kiálnak a fiatal lány mellett. A pletykák megszüntetése érdekében még Günther Steiner is nyilatkozott a sajtónak:

„Nem értem az embereket. Eddig szidták a versenyt, hogy csak hímsoviniszták ülnek itt. Most hirtelen rossz ötletnek tartják a szezon legmeglepőbb lépést. Ezeknek üzenem, hogy nézzék meg Nora eredményeit. Mind a két versenyen a legjobb 10-ből indult és a tapasztalatlansága az egyetlen ok, hogy eddig nem szerzett pontot, de ami késik, az nem múlik. Biztos vagyok a döntésemben. Nora magabiztos lány, az egész csapat szereti és nagyon jó vele együtt dolgozni. Szívét és lelkét beleadja ebbe a munkába és talán túl nagy célokat tűz ki magának, de ez legyen a legnagyobb gondja. Akik a múltkori nyilatkozata után megszólták, mert nem viselkedett illendőként, azoknak szeretném mondani, hogy figyeljék meg a többi pilótát, hogy egy ilyen verseny után nyálasan nyilatkoznak-e. Emellett, Nora sose lesz egy Barbie baba, ebben a sportágba nem is tudná túlélni. Szóval fogadják el, hogy kemény, akár egy szikla."

Szóval az Ausztrál Nagydíjat az is várta, aki nem volt oda az autóversenyekért. Szerencsére Nora a lehető legmeghatározóbb belépővel jelent meg csütörtök reggel a pályánál.

A kapu előtt összegyűlt tömeg éppen az ajtók nyitására vár, mikor a távolból felzúg két motor hangja.

- Érkeznek a VIP-k! – mondja felháborodva egy nő.

Lassan a horizonton megjelennek a motorok és, ahogy egyre több ember kerül az útjukba, úgy visszavesznek a sebességükből. Már csak gurulnak, mikor a parkolók sorompójához érnek. Az első sofőr felnyitja a sisakja üvegét és felmutat két belépőkártyát. Az őr azonnal felemeli a sorompókat és a két motoros tovább is gurul a kijelölt parkolók felé.

A rajongók egy időre el is felejtik a „huligánokat". De mégis csak furdalja az oldalukat, hogy kik is lehettek azok. Nem is kell sokáig várniuk. Mindenki elámulva figyeli a versenyzők számára kijelölt parkolókban álló autókat, melyeket a cég vagy a szponzorok adtak nekik. De legnagyobb döbbenetet Nora Abel neve alatt álló két motor okozza. Jacob és a lány leállítják a gépeket és leveszik a sisakokat. A jelenlévők néma döbbenete meglepi Norát, de csak megrántja a vállát és a fekete bőrkabátján lehúzza a cipzárt. Jacobbal együtt a bejárathoz mennek, ahol a kártyájukat felmutatva bejutnak a pályára. Viszont nem csak kint keltenek nagy feltűnést a fekete motorosruhákban, hanem bent is mindenki megbámulja őket. Most végre új témát kapott a paddock.

A csütörtöki médianapon Nora Zhouval, Landoval, Bottasszal, Alexszel ül együtt az interjún. Szokás szerint mindannyian halálra unják magukat, ezért beszélgetni kezdenek egymás között.

- Ma tényleg motorral jöttél? – Guanyu suttogva.

- Igen, kint állnak a parkolóban.

- Hagyta a csapat? – csatlakozik hozzájuk Alex.

- Persze, ők bérleték ki ezeket, mert az enyémet költséges lett volna ide hozni.

- Nem tiltanak el tőle? – döbbenek meg.

- Dehogy.

- Nora! – töri meg a beszélgetésüket Will Buxton.

Nora azonnal felé fordul és rámosolyog.

- Több kérdés is érkezett a ma reggellel kapcsolatban. Tudtommal motorral érkeztél meg ide. Igaz ez?

- Igen, igaz. Aki akarja, a saját szemével is megnézheti, mert kint parkolnak a nevem alatt.

- Sokszor hallottuk, hogy az autóversenyzőket a csapatok eltiltják a motoroktól, nehogy balesetet szenvedjenek. A Haas is így tett?

- Ha így lenne, akkor nem jöttem volna ma reggel motorral.

- Miért engedték meg neked?

- Még évekkel ezelőtt tanultam meg motorozni, még pedig a lehető legjobb oktatóm volt. Mark Marquez, nyolcszoros motogp bajnok. Günther Steiner maga tesztelte le a tudásomat, és teljesen meg volt győződve, hogy biztonságban vagyok. Szerencsére Mark megtanított esni is, szóval a lehető legkevesebb sebet szerezném egy ilyen esetben. De erre nagyon kevés az esély, mert egy ideig Mark edzőpartnere is voltam.

- Vagyis, ebből azt vonhatjuk le, hogy a csapat teljes mértékben megbízik benne.

- Természetesen. Akkor nem is szerződtettek volna le.

A többiek arcán egyetértő mosoly jelenik meg, miközben Nora elégedetten dől hátra. Ezzel a válasszal elérte, hogy az interjú további részébe őt már nem kínozzák tovább.

Miután végeztek együtt mennek vissza a paddock végébe, mert Lando kivételével mindannyian a hátsó csapatoknak dolgoznak. A srácok teljesen odavannak a motorokért, amit gyorsan megnéztek a parkolóban. Nora nagy mozdulatokkal magyarázza nekik, hogy ezeket a típusokat hogyan kell vezetni, mikor egy csapatnyi lány áll meg előttük. Megtorpannak, majd mosolyt erőltetve magukra már nyúlnak is feléjük, hogy autogramot adjanak. De ezek a rajongók nem autogramot akarnak. Hárman belenyúlnak a táskájukba és vörös festékes bombákat vesznek elő és elhajítják őket. A pilóták automatikusan az arcuk elé emelik a kezüket és hátra lépnek egyet. De nem ők a célpontok. Minden lufi egyetlen személyt talál el: Norát.

- Rohadt ribanc! Leszakadhatnál már a többiekről! – ordítja az egyik lány.

- Ja, mindenki tudja, hogy csak a tested miatt vagy itt! – vág hozzá valaki még egy lufit.

Nora döbbenten néz végig magán: a fehér pólója, nadrágja és még a haja is most vörös festéktől ragad. A távolban feltűnik egy csoport biztonságiőr, akik feléjük rohannak. De Norának most erre nincsen ideje, mert a lánybanda vezetője felé lép és megragadja a hajánál fogva. Ekkor már Valtteriék is közbe akarnak lépni a pillanatnyi meglepettségből felébredve, viszont erre nincsen idejük, mert Nora szó szerint a kezébe veszi a helyzetet. Megragadja a lány kezét, ami az ő haját húzza és egy gyors mozdulattal csavar rajta egyet. A támadó felkiált és azonnal elengedi Nora haját, aki itt nem áll meg, hanem tovább csavarja, egészen a háta mögé. Egy másik lány is támadásba lendül, de Nora orrba könyökli és ezután Alex erős szorításába kerül. A többi pilóta a maradék támadóra figyel, míg megérkeznek a biztonságiak. Ők átveszik őket és a rendőrök kíséretében egy elzárt szobába kísérik a lányokat.

SzáguldásWhere stories live. Discover now