Κεφ. 4.2 Μπροστά σε έναν νέο πόλεμο

17 5 8
                                    

4.2.1 Το κάλεσμα των Αθηναίων

Το Ιππικό και τα άρματα απ' την Αθήνα έφυγαν με όση μεγαλύτερη ταχύτητα μπορούσαν. Είχε ήδη αρχίσει να πέφτει το δείλι. Μια μεγάλη ομάδα με οδηγούς αποτελούσαν τους προπομπούς της δύναμης. Με αναμμένες δάδες προπορεύονταν για να ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι. Οι φωτοδότες πυρσοί άρχισαν να φέγγουν ανάμεσα στο σκοτάδι της νύχτας που ερχόταν. Ένα φωτεινό μονοπάτι φαίνονταν από μακριά που ανέβαινε σαν το φίδι το βουνό. Με το φως του ήλιου έπρεπε να είναι εκεί.

Οι τρεις Αθηναίοι αγγελιοφόροι είχαν καλπάσει στην κυριολεξία με όση δύναμη είχαν στα ποδάρια των αλόγων τους. Είχαν διαβεί τον Ισμηνό ποταμό και έφτασαν όσο πιο γρήγορα μπορούσαν στις πύλες της Θήβας. Λίγο πιο κάτω συνάντησαν τα πρώτα φυλάκια των Θηβαίων στρατιωτών. Τους ανήγγειλαν την προέλευσή τους και τους ενημέρωσαν ότι φέρνουν μηνύματα από την Αθήνα για το βασιλιά Κρέοντα. Τώρα έστεκαν ανυπόμονοι στην κεντρική αίθουσα του παλατιού καρτερώντας τον ίδιο το βασιλιά. Εκείνος μπήκε φουριόζος για μια ακόμα φορά και στάθηκε στο θρόνο του. Οι αγγελιοφόροι χαιρέτισαν αποδίδοντας τις πρέπουσες τιμές.

"Έμαθα πως απ' την Αθήνα, του βασιλιά Θησέα την πόλη, έρχεστε μήνυμα κουβαλώντας θαρρώ"

"Κρέοντα βασιλιά μου, σωστά πληροφορημένος είσαι. Του βασιλιά μας του Θησέα φέρνουμε σεβάσμιο χαιρετισμό στην πόλη και σε σένα προσωπικά. Με τις ευχές του ο ύψιστος Δίας να βαστά το καλύτερο για την εφτάπυλη"

"Χαίρομαι μα το Δία, για τα λόγια σας. Σας ακούω λοιπόν καρτερώντας το μήνυμά του"

"Βασιλιά άρχοντά μου, ο βασιλιάς Θησέας αλλά και η Αθήνα ολάκερη, χάρη μεγάλη ζητάει από σένα. Γνωρίζοντας το σέβας που έχουν τα ώριμα χρόνια σου, καρτερά να γίνει και πράξη"

"Και ποια χάρη είναι τούτη που αυτές τις στιγμές μου ζητάει ο ρήγας των Ερεχθείδων;"

"Κρέοντα. δώσε τη δυνατότητα στους ηττημένους Αργίτες να έρθουν να σηκώσουν των νεκρών τους τα κουφάρια. Ικεσία ταπεινή, έκαναν ήδη με το βασιλιά τους τον Άδραστο αλλά απάντηση δεν βρήκαν ανάλογη. Παράκληση στέλνει ο γιος του Αιγέα να τους δεχτείς. Δεν πρόκειται να σε ενοχλήσουν, παρά μονάχα τους νεκρούς τους να πάρουν μακριά απ τον κάμπο της Θήβας. Αν μείνουν εδώ άθαφτοι στων θηρίων και των όρνεων τα νύχια, μίασμα μεγάλο στη πόλη θα φέρουν. Οι συγγενείς τους με τον Άδραστο καρτερούν το κάλεσμά σου"

Τα δώρα της ΑρμονίαςOnde histórias criam vida. Descubra agora