Hoofdstuk 1
500 jaar geleden was er een legende, over de eeuwen oude wezens. Niemand wist wat het precies was.
Ze wisten wel dat ze van alles konden eten, dat ze liever in het donker zijn en rode ogen hebben. De meesten dachten dat het heksen of tovenaars waren, maar men had het fout...
De wezens komen terug en dat weet maar 1 persoon...
500 jaar later.
"Hè, mam... Ik heb toch zo raar gedroomd. Ik heb elke keer weer de zelfde droom maar een ding verandert wel heel de tijd. Stel dat dit echt gaat gebeuren mam?" "Stel je toch niet zo aan, dromen zijn bedrog!" Zegt moeder luidt. "Ja, maar dat zeg je altijd en die ene keer dat ik droomde dat oma dood ging, toen ging ze ook dood." Noortje luister, dat was gewoon toeval, oma was al ziek en de dokter zei het ook al." "Ja, maar..." " Einde discussie geen ja maar meer, en ga naar school ik moet naar mijn werk, tot ziens." Zei moeder razend snel.
"Doei, en noem me niet zo, het is Nora!" Riep Nora terug voordat de moeder de deur dicht klapte.
"Hé, Nora... Alles goed met je, je lijkt een beetje bleek. Heb je weer hetzelfde gedroomd?"
Zegt Lola.
"Ja, ik wordt er een beetje bang van. Het is vreselijk, straks komt het nog uit ook."
Zegt Nora bang.
"Oooeehh..... Dan ben je helderziend, dat is gaaf!"
Trrrrrrrring......." Oh, shit de bel gaat Lola, we moeten snel zijn, anders moeten we nablijven bij stinkende leraar Mr. Stunk."
Nora en Lola, rennen snel naar de klas. Ze zijn net op tijd.
"Hé, kijk... Daar heb je weer dat psychisch kind en haar beschermende engel." Zegt Ashley.
"Zeur niet zo jij jaloerse BITCH!" Zei Lola.
"Zitten iedereen,riep Mr. Stunk." Iedereen schrok zich rot en ging zitten.
Iedereen luisterde aandachtig naar de leraar.
"Hé, psssss... Nora, kan ik bij jou logeren."
Ashley, doet haar arm omhoog. "Ja, Ashley wat is er?" Zegt Mr. Stunk.
"Ik irriteer aan hun gesprek die ze voeren, zo kan ik me niet concentreren."
Nora en Lola kijken verbaasd. Ashley zegt: "meneer ik hoorde dat ze zeiden dat u een stomme leraar bent en u vak heel saai is en dat u stinkt, dat ik totaal niet vindt."
"Nora, Lola ga naar de directie, en jullie krijgen extra werk!"
"Maar meneer... Ze liegt, ze... " "Zwijg... Ga nu." Schreeuwt de leraar.
Nora en Lola gaan de klas uit en Ashley kijkt hun smerig na.
"Ik ben Ashley zo zat, we moeten haar echt een lesje leren." Zegt Nora boos. "We kunnen haar in elkaar slaan." Zegt Lola lachend. "Nee, dan worden we geschorst en dat wil ik echt niet hebben!
Ik ben al blij dat we uit de klas zijn, maar helaas komt het in mijn dossier te staan."
"Nou, i don't care." Zegt Lola.
"Hè, Noor kan ik bij je logeren het is nu toch weekend." Zegt Lola opgewonden.
"Ik weet niet Lola, straks krijg ik weer die droom." Zegt Nora bang.
"We kunnen een research doen, op internet." Zegt Lola snel.
"Ja, alsof dat werkt." Zegt Nora.
"We kunnen legendes lezen, en dingen te weten komen over dromen en helderziende." Zegt Lola mysterieus.
"Dat lijkt me wel wat, maar ik weet het niet of het van mijn moeder mag. En van jou moeder?" Zegt Nora vragend.
"Als we bij mij thuis zijn dan gaan we onze moeders bellen."
Als Lola en Nora bij Nora's zijn, pakken ze gelijk de telefoon en bellen ze eerst de moeder van Nora.
"Ja het mag, me moeder vindt het oké." Zegt Nora blij.
Lola belt nu snel haar moeder.
Het duurt lang voordat de moeder van Lola opneemt.
Ze praten lang, en Lola klinkt een beetje teleurgesteld.
"Nou... Het mag!" Zegt Lola gillend.
Hoofdstuk 2
8 uur in de avond.
"Oké, zoek jij even op internet voor wat informatie? Ik ga wat gezonde snacks halen." Zegt Nora.
"Ja, oké, doe dat maar." Zegt Lola ongeïnteresseerd.
Lola zit achter de laptop grondig te zoeken naar wat informatie. Ze typt: "helderziende" "wezens" "geesten" en "eeuwen oude legendes".
"O MIJN GOD!!!!!! Nora kom snel kijken! Check dit is...!" Zegt Lola schrikkend.
"Ja, wacht even... Ja, ik ben er nu. Wat is er aan de hand, heb je al iets gevonden?"
Nora gaat naast Lola zitten, en Lola laat zien wat ze heeft gevonden.
Nora zit verstijft van de schrik.
"Nora, gaat het wel...?" Zegt Lola bang.
"Euuuhh... Lola, wat als het echt zo is? Dan...dan...dan... Komt het misschien uit."
Nora begint te snikken, en het gaat over in huilen, en nog harder, en nog harder, en dan ploft ze op haar bed en barst uit huilen uit.
"Nora, rustig...rustig... Misschien is het niet waar, misschien...."
Dan komt de moeder van Nora naar boven, en loopt naar Nora toe en gaat op haar bed zitten.
"Meiden, wat is er, wat is er gebeurd?" Zegt moeder verbaasd.
"Euuuhh... Haar vriendje heeft het uitgemaakt via de telefoon." Liegt Lola.
Moeder kijkt verbaasd naar Nora... "Ik wist niet dat je een vriendje had?"
Nora gaat rechtop zitten, en kijkt moeder goed in de ogen.
"Mam, luister, ik heb geen vriendje gehad, het gaat over die droom die ik steeds heb. We hebben op internet informatie gezocht... En...en ik ben misschien helderziend, want dat staat op internet. Kijk maar... Er staat: er zijn verschillende soorten van helderziend zijn, bijvoorbeeld dat je elke keer de zelfde droom heb en een ding verandert steeds. Zie je en ik heb dat."
"Dat is onzin, ik ga weer naar beneden, jullie overdrijven!"
"Kom we gaan slapen dan ga ik erover dromen, en probeer ik alles te herinneren, oké?" Zegt Nora moe.
"Is goed, maar maak me gelijk wakker als jij wakker wordt oké?"
"Beloofd."
Nora en Lola kruipen onder de dekens en doen het nachtlampje uit en gaan slapen.
Nora kan moeilijk slapen, ze draait zich hel de tijd om en kijkt hoe laat het is. Het is al 11 uur s'avonds.
Hoofdstuk 3
Het is nacht, de maan is vol en de sterren schitteren. Vuur, er is vuur, er liggen doden mensen op de grond en er is overal bloed. De bossen staan in brand en de mensen vluchten, maar voor wat...
Er komen een groep mensen aan met felle rode ogen, met bloed op hun mond en kleding. Voor de rest zie ik niet meer. Ik loop achteruit, draai me om en ren zo snel mogelijk weg. Maar er komt iemand achter me aan en die grijpt me en maakt me...
"Neeeeeeeeee!!!!!" Gilt Nora wakker.
"Nora...Nora...Nora... Wat is er, heb je weer gedroomd?" zegt Lola in paniek.
JE LEEST
It's coming back
Mystery / Thriller500 jaar geleden waren er wezens, de mensen wisten niet precies wat ze waren. De meesten dachten dat het weerwolven waren en andere heksen. Maar men had het fout... Paar jaar later waren de wezens weg. Maar ongeveer 500 jaar later is er een jong mei...