تقنية جديدة

106 8 0
                                    

السلامه عليكم ورحمة الله وبركاته

ظهر فيديو وتداول بشكل غريب لملاك بيطير في السماء... اه والله زي ما بقولكم كدا فيديو مغرق اليوتيوب والتيك توك والكواي حتى واتش اللي في الفيسبوك.

بس متقلقش مفيش اي حاجه من الكلام ده دي خدعة... اه والله زي ما بقولكم كدا اختبار عشان يشوفوا هل الموضوع صدقه فقة كبيرة ولا لا.

عدد الناس اللي صدقت كتيرة اوي ولكن من الغرب المشكلة ان الفيديو ملوش مصدر حاجه كدا خرجت من العدم.

طب واحده واحده كدا لو كان يا ست ندى يا عبقرينو زمانك لو كان ده فعلا مش ملاك ومش كائن فضائي ولا حتى طائر ضخم هيكون ايه انشاالله يعني....

متجيش معاكم انها مثلا تقنية جديد حاجه كدا زي مشروع هرب؟؟

الموضوع بختصار اخر الزمان وخروج المسيح (المسيخ) الدجال هيمشي على الصحراء يخليها زرع ويدب برجله يخرج مايه يحي الموته ويدخل الجنه والنار يخلي السماء تمطر تبرق ويخلي الرياح تشدد او الجو يبقى حر يخليك تسمع الرعد وتشوف الموج وهو واقف مش بيلمسك...... كل ده بيعملوا الدجال عشان تؤمن بيه كونه آله (استغفر لله) وطبعا رب العزة بعيد كل البعد عن انه يتجلى لبشري لا ومش بس كدا ويديله براهين عشان يؤمن بكونه رب العزة.

فبغض النظر عن أن ده الدجال ولكن انا وانت وخمسة سته من الصالحين عرفين ده ولكن الجيل الجديد كله ميعرفش ده وهنا نقطة ومن اول السطر.

ظهرت تقنيات ومشروعات كتيرة في الفترة الاخيرة وطبعا من ضمنهم مشروع هارب اللي اتكلمت عليه من فترة، وظهر كمان مشروع او تقنية اسمها الهولوغرام ودي اللي خلت الست ام كلثوم تغني اغاني جديدة، ورغم المظهر المرعب اللي ظهر ادام منها لو لقيته مركبة فضئية صحتو عليها ولما شفته كائن بيطير في السماء قولته ده ملاك وهو ابعد ما يكون عن ملاك ملاك ايه اللي بشكل المقزز ده؟

ولكن الفكرة انحنا بننجرف مع التيار نروح يمين يمين شمال شمال....

فا اللي عايزه اقوله ان مش اي حاجه او حد تشوفه يبقى هو ومش اي حاجه تصدر من شخص يبقى وهو في عقله....

نجي لفكرة تانيه ايه بقى اللي هيخلي كل الناس دي تنسة ان في حاجه اسمها رب العزة زي ما بتقولي يا اختا..... هقولك عشان ده يحصل لازم ينقطع الانترنت لفترة مش طويلة ولكنها مش قليلة ويقطع معاها الكهربا عشان لم يتم قطع تيار الكهرباء هيموت من يموت وهيعيش الجيل اللي اتربا على عالم غامبول الملون وفيلم باربي اللي بيدعو للتلوين برضوا قشطا بعني هناخد جيل زي الزفت مش عارف اي حاجه عن القيم والاخلاق والدين ودي اهم حاجه ناخدهم ونعمل بيهم عالم جديد ويصدقوا اللي هينتشر بعدها بفترة يعني ايه يا استاذة ندى؟

يعني النت والكهربا قطع نكبر العيال من غير معلومات، ينتشر شوية ناس ملهمش تلاته لزمه تقول معلومات غلط، ويرجع النت من جديد تحت ايدهم بالكامل وهنا كل معلومة كانت في يوم من الايام صح هتبقى خلاص غلط وتعيش انسان من غير دين ومن بلا دين بلا وطن وانتماء وحاجات كتير...

فكرة انقطاع الكهرباء مش بعيدة عنهم ولو عايز يتعرف ليه يبقى تقرا المقال اللي قبل ده عن هارب.

في الحالة دي الاستسلام وتوعية عيالكم ودينكم اهم من كل حاجه ادعو وقل لا يصيبنا إلا ما كتب الله لنا وتفهم عيالك وتحافظ عليهم والسلامه عليكم ورحمة الله وبركاته 🫶✨

معلومات عن الجن حيث تعيش القصص. اكتشف الآن